Wykorzystać lato
Punkty sezonowe to sposób na wykorzystanie potencjału turystycznych miejscowości, które latem przeżywają oblężenie. Tam mogą spotkać się klienci, którzy markę już znają, jak i ci, którzy dotąd się z nią nie zetknęli.
- W czerwcu powstało 14 naszych sezonowych punktów sprzedaży – informuje Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży spółki CDRL, właściciela marki Coccodrillo. - Uruchomiliśmy je głównie nad morzem, między innymi w Dźwirzynie, Ustce, Jarosławcu, Krynicy Morskiej, ale także w innych regionach kraju: w Solinie, Mikołajkach i wielkopolskim Skorzęcinie. Już możemy powiedzieć, że ten model się sprawdził. Będziemy kontynuować tę działalność w przyszłym roku.
W Polsce działają obecnie 92 salony własne marki oraz 145 franczyzowych. Nowe sklepy powstały w tym roku m.in. w Starogardzie Gdańskim, Kaliszu, Strzelcach Opolskich. Otwarty został też kolejny salon w Krakowie oraz sklepy outletowe w Warszawie i Rzgowie. Poza tym Coccodrillo ma też placówki za granicą: 132 na terenie Unii Europejskiej i 94 poza nią.
- Nasza sieć cały czas ulega rozbudowie, a nowe placówki zastępują stare. Działające salony zmieniają lokalizacje – mówi Ewa Matuszak. - Podyktowane jest to zmianą szlaków zakupowych klientów lub powstawaniem nowych galerii handlowych. Przykładamy dużą wagę do rewitalizacji działających placówek, aby nasze salony wychodziły naprzeciw oczekiwaniom klientów. Dodatkowo powiększamy ofertę butów, w związku z tym aranżacja salonów musi zostać do nich dostosowana.
Do końca roku sieć planuje otwarcie salonów m.in. w Galerii Sudeckiej w Jeleniej Górze, Galeria Posnania w Poznaniu, Galerii Riviera w Gdyni, Galerii Krupówki w Zakopanym oraz w Gorlicach. Pożądane przez markę lokalizacje to nie tylko centra handlowe dużych miast. Poszukiwane są także lokale w miejscowościach od 20 tys. mieszkańców, w atrakcyjnych punktach przestrzeni miejskiej oraz w galeriach handlowych. Sklep powinien mieć powierzchnię od 50 do 70 m2. Nie ma opłaty wstępnej. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się natomiast z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt.
Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie.
- Jesteśmy już obecni w większości miast w Polsce. Zawęża to listę miejscowości, w których możliwe jest otwarcie nowej placówki – nie ukrywa Ewa Matuszak. - Pomimo tego cały czas planujemy otwarcia w nowych, dobrze rokujących miastach.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...