Ponad trzy czwarte firm w Polsce płaci za telefonię stacjonarną nie więcej niż 200 zł miesięcznie. Wydatek ponad 500 zł na usługi telekomunikacyjne ponosi z kolei niecałe 6 proc. przedsiębiorstw - wynika z badania PBS DGA i CBM Indicator.

Najtańsze oferty telefonii stacjonarnej zaczynają się od 20 zł, abonament komórkowy to min. 25 zł.
Piątek
09.11.2012
Posiadanie telefonu stacjonarnego w firmie nie jest obowiązkiem, ale jego brak może po prostu odstraszać klientów.
 

Telefon stacjonarny ciężko jest zgubić i nie grozi mu rozładowanie baterii. Właśnie dlatego wzbudza swojego rodzaju zaufanie zarówno klientów, jak i kontrahentów. Choć funkcjonalnie niewiele różni się od komórki to jest bezpieczniejszym rozwiązaniem, zwłaszcza dla biznesu, gdyż zapewnia stabilność i jakość połączenia. Dodatkowo daje pewność, że nie przeszkodzimy nikomu w prowadzeniu samochodu, czy ważnym spotkaniu.

- W wymiarze kontaktu z klientem zewnętrznym telefon komórkowy służy nam przeważnie do załatwiania spraw bieżących, a telefon stacjonarny do poważniejszych rozmów, negocjacji i telekonferencji – mówi Andrzej Dąbrowa, członek zarządu LoVo S.A. - Oczywiście w niektórych zawodach telefon komórkowy zawsze będzie podstawą komunikacji.

A jednak, badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że z telefonów stacjonarnych korzysta tylko połowa polskich firm. W zakresie dostarczania usług telefonii stacjonarnej cały czas dominuje Orange (dawna Telekomunikacja Polska), która obsługuje ponad trzy czwarte firm na rynku. Firmie powoli zaczyna deptać po piętach Netia, z usług której korzysta nieco więcej niż co dziewiąta firma.

- Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest około 8,5 tys. operatorów telekomunikacyjnych – kontynuuje Andrzej Dąbrowa. - Szacuję, że aktywnie działa jednak tylko co trzeci. Operatorzy stacjonarni, zarówno w Polsce, jak i zagranicą konkurują ze sobą przede wszystkim na rynkach lokalnych, stąd ich spora ilość. Każdy operator, który zbuduje duży portfel klientów jest podatny na działania konsolidacyjne z innymi operatorami lub przejęcia przez większą spółkę.

Mały operator jest bardziej elastyczny przez co może zaproponować klientom zindywidualizowaną ofertę, lepszą obsługę, czy też usługi wyższej jakości. Z kolei w przypadku dużych, ogólnopolskich dostawców usług telekomunikacyjnych zasięg działalności i znajomość marki pozwalają na łatwiejszą, masową sprzedaż usług. Na rynku działają sieci o rożnej jakości połączeń, co wynika głównie z zastosowanej technologii.

Każdy administrator obiektu biurowego czy mieszkalnego może stworzyć swoją sieć, przy założeniu większej skali kilkuset telefonów, tym samym zostać operatorem telekomunikacyjnym. Nie musi budować punktów styku z innymi operatorami, wystarczy, że podejmie współpracę z innym dostawcą usług i otrzyma pełny dostęp do infrastruktury, technologii i narzędzi do zarządzania siecią.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018