SMS - spam, czy reklama?
Start własnego biznesu i początek aktywnych działań na rzecz pozyskania pierwszych klientów to dla każdego przedsiębiorcy czas wytężonej pracy. Wbrew pozorom ta aktywność niekoniecznie musi generować wysokich kosztów. Coraz częściej zamiast tradycyjnych form reklamy, wybór pada na kanał mobilny, mailing czy social media, a nierzadko udane kampanie stanowią połączenie tych elementów.
Krótko i treściwie
Według agencji badawczej Nielsen aż 46 proc. osób przyznało, że podjęło decyzję zakupową pod wpływem komunikatu otrzymanego na swój telefon komórkowy. Niewiele innych środków komunikacji marketingowej może przynieść podobne efekty. Komunikacja SMS spotyka się więc z coraz większym zainteresowaniem ze strony biznesu. Wysoka efektywność to jednak zasługa nie samego kanału, co raczej przemyślanej strategii jego wykorzystania.
Szczególnie pierwsza kampania SMS jest zazwyczaj sporym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Aby skutecznie omijać powszechne błędy, wystarczy pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu i w swoim planie działania uwzględnić kilka dodatkowych elementów. Zanim wyślemy pierwszego SMS-a najlepiej:
- wyznaczyć konkretne cele do osiągnięcia,
- zbierać i systematycznie rozbudowywać własne bazy danych,
- zaplanować schemat komunikacji, dostosowując go do profilu grupy docelowej,
- rozważyć korzystanie z takich funkcji jak: targetowanie i personalizacja,
- zastanowić się, w jaki sposób kampania będzie rozliczana (pomiar efektywności).
W przypadku marketingu SMS priorytetem jest najczęściej bezpośrednie wsparcie sprzedaży. Takie założenie jest więc realizowane przez wysyłkę SMS-owych kuponów zniżkowych, a jego efektywność mierzona poprzez obliczenie odsetka klientów, którzy skorzystali z oferty i średnie wyniki sprzedaży w czasie objętym promocją. Rozliczenie kampanii to jednak dopiero ostatni etap kampanii.
Tylko do wybranych
Skuteczny komunikat marketingowy charakteryzuje się przede wszystkim tym, że przyciąga uwagę potencjalnego konsumenta i bezpośrednio motywuje go do podjęcia konkretnego działania. Jak uzyskać taki efekt za pomocą wiadomości SMS? Przede wszystkim poprzez prawidłowe targetowanie (selekcjonowanie bazy), nadanie komunikatowi indywidualnych cech oraz przygotowanie komunikatu dostosowanego do potrzeb klientów. Podkreśleniu wyjątkowości i indywidualnego charakteru danej oferty służy natomiast funkcja personalizacji, czyli zwrócenie się do rozmówcy po imieniu.
Pamiętajmy też o tym, że to, jak opinia o marce będzie się kształtowała w gronie klientów, zależy więc w dużej mierze właśnie od 160-znakowego komunikatu. Wysiłek włożony w przygotowanie odpowiedniego tekstu i stworzenie wartości dodanej z pewnością zaprocentuje. Komunikujmy się więc jasno, przejrzyście i uczciwe. Nie zapominajmy także o odpowiednich godzinach wysyłki (pon–pt, 9.00-18.00) oraz częstotliwości (maksymalnie raz na tydzień).
Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR SMSAPI; Anna Isakow, specjalista ds. PR SMSAPI; (boa)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zetki a przedsiębiorczość
/02.11.2025
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
Tegoroczna Nagroda Nobla z ekonomii, choć dotyczy teorii, może mieć praktyczne przełożenie na biznes – szczególnie na franczyzę.
Czy spółki w Delaware pozwalają skutecznie ukryć majątek i tożsamość właściciela?
Z oprogramowania firmy SpiceSolutions korzysta już trzy tysiące osób na świecie. Udało się to osiągnąć mimo braku jakichkolwiek działań wspierających sprzedaż.
Nawet najlepszy pomysł biznesowy najpierw trzeba zaprezentować, aby dobrze sprzedać. Dlatego warto wiedzieć, co i jak mówić przyszłym inwestorom, pamiętając o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...