5 zasad wizerunku w biznesie

Dział PR firmy PROFIT system zadbał o wizerunek kilkudziesięciu firm franczyzowych obecnych na rynku, pomagając im zdobyć najlepszych partnerów.
Środa
19.03.2014
Twoja firma poszukuje franczyzobiorców? Musisz więc zadbać o jej wizerunek.
 

W Polsce działa blisko tysiąc systemów franczyzowych. Silna konkurencja i stale rosnąca liczba systemów sprawiła, że franczyzodawcy muszą zwrócić na siebie uwagę swoich przyszłych partnerów. Przede wszystkim franczyzobiorcy są bardziej świadomi swoich wyborów i potrafią zweryfikować dobrą ofertę. Sprawdź czy Twoja firma właściwie dba o swój wizerunek i czy ma szansę pozyskać wiarygodnych franczyzobiorców.

1. Właściwa prezentacja oferty franczyzowej

Znajomość marki nie jest równoznaczna ze znajomością systemu franczyzowego firmy. Nawet jeśli twój brand jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony przez klientów, nie musi być znany jako pomysł na biznes, który można kupić. Warto więc zadbać o promocję swojej sieci i pochwalić się planami rozwoju. Zachęcać do współpracy franczyzowej można na wiele sposobów – począwszy od placówki, przez stronę internetową po media zewnętrzne i targi franczyzy. Franczyzobiorcą może zostać zarówno jeden z klientów albo zupełnie niezwiązany dotychczas z branżą przedsiębiorca. Warto o tym pamiętać dobierając media do komunikacji.

2. Wykazanie zalet i przewag konkurencyjnych

W każdej branży działa kilka, jeśli nie kilkanaście podobnych systemów – potencjalnych konkurentów. Do tej grupy należy doliczyć kolejnych spoza branży, którzy będą kusić podobną kwotą inwestycji. Z gąszcza ofert, franczyzobiorca wybierze tę, która zwróci jego uwagę i zrobi na nim dobre wrażenie. O decyzji franczyzobiorcy decyduje znajomość marki, opinie dotychczasowych partnerów, jakość materiałów i informacji o współpracy franczyzowej. Należy więc zadbać o to, aby partner miał szansę dowiedzieć się o naszej franczyzie.

3. Systematyczne relacje z mediami

Pochwalmy się sukcesami firmy – nowe otwarcia, poszerzona oferta, pozytywne wyniki sprzedaży. Obecność w mediach z pewnością poprawi nasze notowania i zwiększy wiarygodność. Ale pamiętajmy - jeden news niczego nie zmieni. Na opinię musimy zapracować, a kluczem jest zrozumienie oczekiwań mediów, dla których liczy się terminowość i merytoryczna wartość odpowiedzi. Dla utrwalenia naszej marki w świadomości odbiorcy ważna jest systematyczność. Nie bez powodu działania PR, nazywane są komunikacją z mediami i wymagają planu, odpowiedniego przygotowania i dobrych relacji z dziennikarzami.

4. Aktywna komunikacja z franczyzobiorcami

O wizerunek i dobre relacje z franczyzobiorcami należy dbać nie tylko na etapie zachęcania do współpracy. Zgodnie z ideą franczyzy, partner może liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy oczekują aktywności – zadaniem franczyzodawcy jest rozwijanie sieci, a nie tylko dbanie o należne honorarium. Dlatego zmiany i nowości przekuwaj na zalety dla partnera. Tu obie strony pracują na wspólny sukces, a zadowolony franczyzobiorca to najlepsza reklama sieci.

5. Świadome budowanie wizerunku firmy

Public Relations to niezbędny element biznesowej działalności na każdym etapie rozwoju firmy niezależnie od jej wielkości – nie tylko dla korporacji z potężnym budżetem marketingowym. Aby wizerunek firmy nie był dziełem przypadku, należy go powierzyć doświadczonym doradcom i rzecznikom prasowym, którzy wiedzą jak, co i kiedy powiedzieć, aby firma osiągnęła zamierzone cele.

Świadome wykorzystanie PRu to inwestycja w wizerunek firmy, dzięki której możemy zyskać kontrahentów oraz potencjalnych franczyzobiorców.

Dział Public Relations PROFIT system

Zadbaj o wizerunek firmy franczyzowej! Skontaktuj się z konsultantem PROFIT system: 22 560 80 41, pr@profitsystem.pl


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Szukam inwestora

Szukamy inwestora, jesteśmy parą psychiatrów, którzy chcą otworzyć własną działalność. Należymy do grupy specjalistów psychoterapia kraków. Zainteresowanych...

3 wypowiedzi
ostatnia 23.01.2019
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Ja zainwestowałem w plakaty i ilość klientów wzorsła o 30% :) Korzystam z firmy z Wrocławia: http://stempleks.pl/blog/nowosci/drukowanie-plakatow-online Jestem bardzo...

215 wypowiedzi
ostatnia 22.01.2019
Jaka reklama się opłaca?

Tak, marketing szeptany, dobra opinia rozchodząca się pantoflowo zawsze na plus. Ale to nie w każdej branży przynosi aż takie efekty. Ja mam zróżnicowane produkty, a...

83 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Jak ma się dobrych ludzi to wszystko jest możliwe. Samemu nie trzeba gotować. Trzeba umieć zarządzać.

14 wypowiedzi
ostatnia 17.01.2019
Skąd wziąć pieniądze na biznes?

Są różne sposoby na zdobycie pieniędzy. Najlepiej jest oczywiście zaoszczędzić, ale to wszystko zależy od wypłaty, jak i od wydatków. Warto też pomyślec o partnerze...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Własny biznes z małym kapitałem

Stosunkowo niewielkim kosztem można uruchomić mobilną myjnię parową. warto zerknąć na greensteam.pl po więcej informacji

124 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2018
kolektura lotto

A ja wam mówię że to złodzieje ! ProwiZje rzędu 300-400 zł Zdrpki na których ciągle chcą oszulac, nigdy nie mieliśmy problemu z pracownikami zawsze wszystko się...

13 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018