mój franchising

mój franchising | 24.09.2023

Franczyza blisko domu

Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.

Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.

artykuł sponsorowany | 01.10.2023

Widzimy się na Targach Franczyza!

To już 15 lat od kiedy działa sieć placówek partnerskich Santander Bank Polska. Obecnie w sieci istnieje 170 placówek, którymi zarządza 148 Partnerów Banku. / REKLAMA

mój franchising | 16.09.2023

Z banku do marketingu

Kamil Pilny rzucił pracę w banku, żeby zostać partnerem Ad Awards. Jak mu idzie biznes?

mój franchising | 10.09.2023

Wierzę w ten biznes

Marek Sawa zwyciężył w konkursie na Top Franczyzobiorcę w kategorii ambasador marki. Prowadzi dwa sklepy Bricomarché, niedługo otwiera trzeci.

autopromocja | 30.01.2023

Prenumerata miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING

Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!

mój franchising | 01.09.2023

Optyk potrzebny na co dzień

Katarzyna Graczyk przed pięcioma laty została pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Czy nie żałuje tej decyzji?

mój franchising | 31.08.2023

Doświadczony franczyzobiorca

Kamil Smętek prowadzi własny biznes już 15 lat. Zaczynał od kierowania piekarnią, ale po latach postanowił zdywersyfikować działalność. Ze względu na podobieństwo wybrał branżę spożywczą i model franczyzowy Stokrotki. W czerwcu otworzył trzeci sklep.

mój franchising | 28.08.2023

Japońskie combo

W niecałe dwa lata Marcin Winkel otworzył cztery lokale Sushi Kushi i Ramen Shop.

mój franchising | 26.08.2023

Inwestujemy w salon tatuażu

Franczyzobiorca Mistrzów Tattoo już po drugim miesiącu działalności zaczął zarabiać. Jak dzisiaj idzie mu biznes?

mój franchising | 18.08.2023

Własny salon optyczny

Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?

mój franchising | 17.08.2023

Franczyzobiorca z ambicjami

Marek Szczyrbaty zajmuje się franczyzą bankową od ponad trzech lat. W tym czasie jego sieć urosła do siedmiu placówek partnerskich VeloBanku rozproszonych w czterech województwach.

mój franchising | 11.08.2023

Dobrze wybrać franczyzę

Oles Lozghachov bardzo starannie podszedł do wyboru franczyzodawcy. Czym uwiódł go koncept Cukrem i Solą?

mój franchising | 03.08.2023

Pralnie wyszły na prostą

Marcin Górecki prowadzi cztery pralnie pod szyldem EBS i chciałby mieć ich więcej. Ile trzeba zainwestować, żeby móc otworzyć własną pralnię?

mój franchising | 30.07.2023

Z dużym możemy więcej

Marcin i Jolanta Kwietniowie rozpoczęli przygodę z własnym biznesem od otwarcia marketu. Teraz rozwijają go razem ze Stokrotką. Do pierwszej placówki pod szyldem sieci dołączyła już kolejna, a w planach są następne Stokrotki.

mój franchising | 29.07.2023

Biznes, który kusi

Adrian Ćwik to przykład przedsiębiorcy, który stawia czoła przeciwnościom i konsekwentnie dąży do celu. Na własnej skórze przekonał się, że franczyza to najbezpieczniejsza forma własnej działalności.

mój franchising | 28.07.2023

Życie związane z ubezpieczeniami

Dla Huberta Żyły prowadzenie agencji PZU to kontynuacja rodzinnego biznesu. Zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca 2022, w kategorii Ambasador Marki.

mój franchising | 21.07.2023

Optymistyczny scenariusz franczyzobiorcy

Mateusz Jaworski niedawno otworzył trzeci salon masażu z Orient Massage & Thai Organic, choć minęły dopiero dwa lata od uruchomienia pierwszego.

mój franchising | 15.07.2023

Najpierw klient, następnie franczyzobiorca

Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.

mój franchising | 14.07.2023

Otwieramy salon optyczny

Katarzyna Graczyk była pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Z franczyzodawcą nie rozstała się do dziś. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży, żeby prowadzić salon optyczny?

2
3
4
5
następna  
ostatnia  

O biznesie z pierwszej ręki

Jeśli szukasz pomysłu na biznes i chciałbyś wiedzieć, jak radzą sobie inni, którzy już firmę otworzyli, przeczytaj Mój Franchising.

Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.

Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.

Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche?  Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.

W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.

Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:

Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:

  • Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
  • Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
  • Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
  • Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.

Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.

Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.