Podnosimy standard obsługi księgowej
Adam Głos, prezes zarządu Tax Care
Tax Care uruchomił program franczyzowy dążący do konsolidacji rynku biur rachunkowych. Dlaczego zależy wam na konsolidacji rynku?
Interesuje nas zwiększanie udziału w rynku. Trudno jest to robić na rynku bardzo rozproszonym, a z takim mamy do czynienia w Polsce. Nawet jeśli z 70 tys. zarejestrowanych biur rachunkowych, aktywnie działa tylko połowa, to zdobycie w takim rynku dużego udziału jest niewyobrażalnie trudne. Budujemy sieć franczyzową i jednocześnie konsolidujemy rynek, ponieważ swoją ofertę kierujemy do już działających biur.
Co na tym zyska rynek?
Zakładamy, że nasze działania podniosą standard obsługi księgowej, który w wielu przypadkach opiera się na rozwiązaniach pamiętających lata 90. Zaobserwowaliśmy, że zdecydowana większość biur rachunkowych prowadzi tylko uproszczoną księgowość dla jednoosobowych firm. Takie podmioty wykonują jedynie proste, wymagane przez prawo czynności, ograniczając swoją współpracę z klientem do niezbędnego minimum. Brakuje im potencjału do oferowania zaawansowanych usług, zaopiekowania się finansami klienta. Znakomita większość dokumentów w takich biurach ma postać papierową, co zaczyna być problematyczne w dobie digitalizacji i konieczności obsługi biznesu online, przez 24 godziny na dobę. Ale żeby biuro mogło nadążyć za potrzebami klientów, musi ponieść spore nakłady na IT. Samodzielne biuro rzadko może sobie na to pozwolić i to jest moment, w którym z pomocą przychodzi franczyzodawca.
Z czym konkretnie?
Franczyzobiorcom gwarantujemy dostęp do najnowszych rozwiązań. Mogą też korzystać z naszej licencji do systemu pełnej księgowości, do systemu kadrowo-płacowego, jak również aplikacji do uproszczonej księgowości. Czymś, co robi na właścicielach biur niesamowite wrażenie, jest helpdesk IT. Dajemy im też szerokie wsparcie merytoryczne, dostęp do bezpłatnych szkoleń z PIT, CIT, VAT czy akcyzy, jak również szkoleń sprzedażowych. Mogą korzystać ze wsparcia naszych doradców podatkowych i prawników. To daje im od razu sporą przewagę nad konkurencją.
Z jaką inwestycją musi liczyć się franczyzobiorca Tax Care?
To nasza wisienka na torcie. Dzięki temu, że angażujemy się kapitałowo w uruchamianie biur franczyzowych, kandydat na franczyzobiorcę Tax Care ma szansę nabyć jedną z najtańszych franczyz na rynku. Finansujemy bowiem remont i modernizację biura, kupujemy meble i sprzęt biurowy dla księgowych, zapewniamy sprzęt IT wraz z oprogramowaniem. Wszystko po to, żeby franczyzobiorcy mogli zatrudnić nowe osoby, a sami skupili się na pozyskiwaniu klientów. W pojedyncze biuro franczyzowe inwestujemy więc ponad 30 tys. zł. Na cały program zamierzamy wydać kilkanaście milionów złotych. Inwestycja franczyzobiorcy ogranicza się do kilku tysięcy zł.
Rozmawiał Łukasz Michalak
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...