Debiut na licencji

Cztery biura nieruchomości – tyle punktów własnych liczy obecnie sieć FSK Development. Jej właściciele podjęli decyzję, by rozwijać swój koncept poprzez franczyzę. Chcą podzielić się z partnerami know-how i doświadczeniem z biur prowadzonych w Krakowie, Katowicach, Warszawie i Wrocławiu.
– Nie traktujemy franczyzy jako dodatkowego źródła przychodów dla centrali. Chcemy natomiast współpracować z małymi biurami, by umożliwić członkom sieci ograniczenie kosztów działalności, szczególnie tych związanych z dostępem do baz ofert – tłumaczy Anna Brol.
Franczyzodawca ma świadomość, że na franczyzowym rynku nieruchomości konkurencja jest spora – według Raportu o franczyzie w Polsce PROFIT system w tej branży działa 25 konceptów. Dlatego chce przyciągnąć uwagę potencjalnych partnerów niskimi kosztami uczestnictwa w sieci.
– Nie pobieramy opłaty wstępnej, a opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł. Jej pobieranie rozpoczynamy jednak dopiero po trzecim miesiącu od przystąpienia franczyzobiorcy do sieci – mówi Anna Brol.
Przyznaje jednocześnie, że jako franczyzodawca FSK Development nie stawia przed sobą żadnych konkretnych celów, jeśli chodzi o liczbę otwarć.
– Pierwsze rozmowy z kandydatami już się toczą. Są to głównie osoby, które wcześniej nie miały doświadczenia w nieruchomościach. Chcemy jednak zainteresować naszą ofertą również obecnych właścicieli biur nieruchomości – dodaje Anna Brol.
Franczyzobiorca FSK Development powinien dysponować lokalem o powierzchni co najmniej 35 m2. Może liczyć na wsparcie franczyzodawcy w jego wyborze, wyposażeniu i remoncie, choć oczywiście koszty z tym związane pozostają po jego stronie (powinny zamknąć się w kilku tysiącach złotych). Operator sieci zapewnia też szkolenia, które pozwolą na rozpoczęcie działalności również osobom niezwiązanym wcześniej z rynkiem nieruchomości. Jak przekonuje Anna Brol, obecna koniunktura w tej branży stwarza debiutantom spore szanse.
– Niskie stopy procentowe powodują, że kredyt są tanie, a oszczędzanie na lokatach – niezbyt opłacalne. Dlatego wielu inwestorów szuka alternatywnych form lokowania kapitału i coraz chętniej wybiera nieruchomości. To oznacza więcej pracy dla agentów nieruchomości – tłumaczy Anna Brol.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Dobry pośrednik nieruchomości zaczyna być coraz bardziej ceniony. Jak otworzyć taki biznes?
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
Greathouse chce otworzyć 50 placówek w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Aspect Nieruchomości rozszerzył działalność o usługi, które zagwarantują partnerom stabilny dochód na lata.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof