Do Drogerii Natura wprowadzono przejrzyste oznakowanie działów, banery informacyjne oraz kontrastujące kolory, które zapewnią szybkie dotarcie do poszukiwanych kosmetyków.
Piątek
21.07.2017
Sieć drogerii prowadzi remodelling w wersji smart. O co właściwie chodzi?
 

Projekt Smart Remodellingów w sieci Drogerie Natura ruszył na początku 2017 roku i docelowo obejmie wszystkie placówki marki w Polsce. Punkty otrzymają nową identyfikację wizualną, ich wnętrza zostaną odnowione, zmieni się również nawigacja po kategoriach produktowych.

Jak dotąd zmianom poddanych zostało 60 drogerii. Remodelingi mają na celu dopasowanie przestrzeni drogerii do potrzeb klientów i ułatwienie im sprawnego poruszania się w jej wnętrzu. W tym celu do sklepów wprowadzono przejrzyste oznakowanie działów, banery informacyjne oraz kontrastujące kolory, które zapewnią szybkie dotarcie do poszukiwanych kosmetyków. Wyraźny podział na cztery główne strefy – włosy, makijaż, pielęgnacja i perfumeria – znacznie ułatwia orientację w asortymencie drogerii i skraca czas zakupów.
- Cztery strefy wyznaczają najważniejsze kompetencje Natury, stawiamy na nie bardziej niż na pozostałe kategorie. Wprowadzenie tego rozwiązania było poparte wynikami przeprowadzonych przez nas badań. Zależy nam na tym, aby klient nie czuł się zagubiony i wiedział, gdzie w szybkim czasie może znaleźć konkretne artykuły, których poszukuje. Jednolitą identyfikację wizualną wprowadzamy w nowych placówkach oraz w ramach tzw. Smart Remodelingów, które trwają w drogerii średnio trzy noce, nie powodując zamknięcia lokalu dla klientów - mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. handlu w spółce Natura.

Dodatkowo, w placówkach zmieniono również identyfikację wizualną, która odświeża wygląd punktów sprzedażowych i materiałów POS. Uproszczona została paleta barw – dominują jasne szarości, biele i energetyzujące zielenie, które podkreślają przestronność wnętrz. W każdej drogerii w trakcie renowacji instalowane jest nowe oświetlenie, indywidualnie dobierane do potrzeb lokalowych, aby zapewnić odpowiednią prezentację produktów, lepiej oddającą ich naturalny kolor.

Natura posiada 283 drogerie w całej Polsce, z czego to punkty agencyjne. Dotychczas właściciel marki odnowił lokalizacje wyłącznie własne, obecnie przygotowuje do remodelingu drogerie agencyjne. Jak dowiedział się portal Frachising.pl, koszty samej modernizacji ponosi właściciel lokalu, a więc agent, a projekt przygotowuje Natura. Remodeling jednej placówki to koszt od 40 tys. zł do 70 tys. zł, w zależności od potrzeb lokalowych.

W 2017 roku sieć powiększyła się cztery nowe punkty. Sklepy otwierane są zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Lokal powinien mieć powierzchnię nie mniejszą niż 100 m2, jednak jest to zawsze ustalane z partnerem i zależy od atrakcyjności lokalizacji. Może się mieścić zarówno w centrum handlowym, jak i przy ruchliwej ulicy. Koszt inwestycji we franczyzową placówkę pod szyldem Drogerii Natura jest ustalany indywidualnie z każdym partnerem.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019