Prowadziłam biuro podróży od 16 lat. Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która umie przyciągnąć klientów i cieszy się ich zaufaniem.
Magdalena Klimek, franczyzobiorczyni Wakacje.pl (na zdjęciu w środku)
Środa
14.02.2018
Wakacje.pl otworzyły setne biuro podróży. Na ten rok franczyzodawca zaplanował uruchomienie jeszcze wielu nowych placówek.
 

W tej chwili Wakacje.pl mają dwa salony własne i aż 98 franczyzowych. Najnowsza placówka została otwarta w ostatnią sobotę, w niewielkim Osielsku w woj. kujawsko-pomorskim. Biuro mieści się w galerii handlowej, pracują w nim trzy osoby. Jego właścicielka ma wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej.
– Prowadziłam biuro podróży od 16 lat. Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która umie przyciągnąć klientów i cieszy się ich zaufaniem – mówi Magdalena Klimek, obecna franczyzobiorczyni Wakacje.pl. – Możemy cały czas poruszać się w ramach tej samej bazy klientów, albo zrobić duży krok do przodu i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, jak Wakacje.pl, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam więc logo, aranżację lokalu dostosowałam do standardów marki i zrobiliśmy huczne otwarcie. Czas, by biznes ruszył z kopyta.

Wakacje.pl działają na turystycznym rynku od 19 lat. Startowały jako internetowe biuro podróży, a od 2011 roku budują sieć salonów sprzedaży. Jako multiagent turystyczny dysponują ofertą ponad 100 touroperatorów, do której dostęp uzyskują też wszyscy franczyzobiorcy. Do sieci mogą przystąpić już funkcjonujące na rynku biura podróży, ale możliwe jest też uruchomienie placówki od podstaw. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 21 tys. zł. Na tę sumę składają się aranżacja wnętrza i umeblowanie, wizualizacja zewnętrzna oraz pakiet startowy, w tym zestaw gadżetów reklamowych i odzież służbowa. Do tego trzeba doliczyć zakup sprzętu biurowego i ewentualne prace remontowe. Nie ma opłat licencyjnych, franczyzowych ani marketingowych.
Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie zarówno na etapie otwarcia, jak i w trakcie trwania współpracy – zapewnia Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl. – Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Otrzymują m.in. know-how marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe.
W planach na ten rok jest otwarcie kolejnych 20 salonów. Marka chce rozwijać się i w dużych, i w małych miastach. Do priorytetowych lokalizacji, w których Wakacje.pl chcą zawiesić swoje kolejne szyldy, należą m.in. Kielce, Wrocław, Łódź, Szczecin, Zabrze, Opole, Konin, Łomża.


POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018