Zleceń przybywa / Eksperci rynku twierdzą, że zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wzrasta w tempie 14 proc. rok do roku. Przyczyniają się do tego m.in. coraz bardziej popularne zakupy przez internet.
Niedziala
08.04.2018
Zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wciąż rośnie – mówi Ireneusz Koniecko, prezes zarządu BTL Logistik.
 

Czy to dobry moment na inwestycję w punkt kurierski?
Jak twierdzą eksperci zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wzrasta w tempie 14 proc. rok do roku. Przyczyniają się do tego m.in. coraz bardziej popularne zakupy przez internet. Właściciele sklepów internetowych chcą szybko zrealizować zamówienia, wysłać paczki, a klienci odebrać je w dogodnym dla siebie miejscu. Sektor kurierski szacowany jest obecnie na mniej więcej 6 mld zł. Każda firma, aby utrzymać odpowiedni poziom usług, musi mieć dostęp do swoich klientów i odwrotnie. Dlatego dziś przesyłki kurierskie można nadawać nawet w sieciach handlowych czy stacjach paliw. Założenia są takie, żeby każdy klient miał punkt kurierski w odległości nie większej niż 14 minut pieszo w mieście i do 15 minut jazdy samochodem na terenach wiejskich. Perspektywy dla branży są więc bardzo obiecujące.

Do kogo kierujecie swoją ofertę franczyzową?
Chcemy współpracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą punkty usługowe bądź handlowe i zamierzają poszerzyć swoją ofertę o usługi kurierskie. W tym modelu przyłączanie się do naszej sieci jest praktycznie bezkosztowe. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Najważniejsze, żeby franczyzobiorca wydzielił miejsce w swoim lokalu, w którym będzie przyjmował paczki od klientów. Musi wyposażyć je w biurko, krzesło i regał oraz wagę, komputer z dostępem do internetu i drukarkę. Zazwyczaj większość mebli czy urządzeń przedsiębiorca i tak już posiada.

Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca Kurier BTL?
Na początek oszacujemy potencjał lokalnego rynku, zapewnimy franczyzobiorcy wsparcie handlowe przy zawieraniu umów z firmami nadającymi paczki. Może on też liczyć na naszą pomoc w dystrybucji materiałów reklamowych. Zapewniamy również cykliczne szkolenia z przedstawicielami firm kurierskich, które podnoszą kwalifikacje pracowników. Wkrótce wprowadzimy nowy produkt, który umożliwi naszym franczyzobiorcom zwiększenie przychodu w ich punktach nadań. Dopracowujemy już ostatnie szczegóły. Myślę, że to jeszcze bardziej przyspieszy rozwój naszej sieci franczyzowej. Obecnie liczy ona ponad 30 placówek.

Rozmawiała Anna Smolińska

 

 

 


Ireneusz Koniecko, prezes zarządu BTL Logistik / "Chcemy współpracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą punkty usługowe bądź handlowe i zamierzają poszerzyć swoją ofertę o usługi kurierskie".

POPULARNE NA FORUM

Gadżety reklamowe - co zamówić?

Ostatnio zainwestowałam w super gadżet reklamowy dla moich klientów. Wymyśliłam, że do kazdego zamówienia będe dołączać notes z logo mojej firmy. Pomsył okazał sie...

93 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

76 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Gadżety reklamowe - co zamówić?

U mnie super sprawdziły się brendowane soki owocowe i woda dla klientów. Prowadzę biznes dla klientów premium, więc butelki z własnym logiem robiły zawsze dobre...

93 wypowiedzi
ostatnia 14.02.2019
Szkolenia menedżerskie

Szkolenia to szczególny element w pracy np. handlowca, dobrze jest przyłożyć się do organizacji takiego wydarzenia. Nasza firma organizowała ostatnio szkolenie dla...

28 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Szkolenia dla handlowców - co polecacie?

Myślę, że nie ma tu uniwersalnego rozwiązania. Szkolenie dla handlowców powinno być dostosowane pod produkt, jak i również pod politykę firmy. Co więcej myślę, że...

43 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Drukarnia w Warszawie

a daj znać na czym chcesz drukować ten baner to będzie łatwiej doradzić :)

4 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Drukarnia w Warszawie

przykro mi, ale baneru nigdy nie miałam okazje drukować... :(

4 wypowiedzi
ostatnia 16.12.2018