Zysk w mililitrach
Refan to sieć perfumerii, oferujących perfumy rozlewane, kupowane na mililitry. Punktów z tym szyldem jest w Polsce ok. 130 i ta liczba od lat pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie.
– Co nie znaczy, że nie otwieramy nowych placówek – podkreśla Jarosław Wójcicki, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Refan. – Część punktów się zamyka, a w ich miejsce powstają nowe. To naturalny proces. Przyczyny zamknięć bywają różne: wzrost kosztów pracowniczych, wzrost stawek czynszu.
Ok. 20 proc partnerów marki prowadzi więcej niż jeden punkt. Perfumerie można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. Ale perfumy Refan mogą też stanowić dodatkowy asortyment w już działających sklepach, i to z różnych branż, np. odzieżowych, jubilerskich, z galanterią skórzaną – tam, gdzie głównymi klientkami są kobiety. Inwestując w stoisko, franczyzobiorca powinien sam kupić wyspę, o wymiarach 2 na 3 m. Może być używana. Franczyzodawca zajmuje się jej oklejeniem i obrandowaniem. Koszt zakupu używanej wyspy, przygotowania i zatowarowania w najmniejszy możliwy pakiet perfum franczyzodawca szacuje na ok. 10 tys. zł netto. Podobnie jak koszty przygotowania do otwarcia niewielkiego sklepu (min. powierzchnia to 10 m2). Niedawno punkty marki zyskały nowy wizerunek. Poprzednia zielona kolorystyka została zastąpiona przez biel i złoto.
– Opiekun z ramienia firmy jedzie na miejsce, ocenia lokalizację, pomaga przygotować perfumerię do otwarcia – zapewnia Jarosław Wójcicki. – Nie jest tylko głosem z telefonu, ale realnym wsparciem dla licencjobiorcy. Pomagamy rozkładać towar na półkach, przeprowadzamy szkolenia, wspólnie przygotowujemy event na otwarcie perfumerii.
Refan nastawia się na rozwój w miastach liczących już powyżej 10 tys. mieszkańców. Perfumerie powstają zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych.
– Galerie to bardzo dobre miejsce dla naszych punktów. Tu ciągle przychodzi najwięcej klientów i to niezależnie od pogody, i w upał, i w ulewę – podkreśla Jarosław Wójcicki.
Najmniejszy możliwy pakiet perfum zawiera 60 zapachów. Z doświadczeń franczyzodawcy wynika jednak, że optymalnie w perfumerii powinno być 80-90 zapachów. Co dwa miesiące do oferty wprowadzane są nowości.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca kupuje towar od centrali firmy i sprzedaje go, zarabiając na marży.
– Inwestycja w wyspę może zwrócić się między trzecim a szóstym miesiącem działania, a w sklep do ośmiu miesięcy – dodaje Jarosław Wójcicki.
Z wyspy i ze sklepu / Perfumerie Refan można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Drogerie Natura to biznes z gwarancją wsparcia
/01.10.2025
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Berlin Döner Kebap kończy rok z przytupem
/22.12.2025
Tylko w grudniu Berlin Döner Kebap otworzył trzy lokale, w trzech nowych miastach i w trzech odmiennych formatach franczyzowych.
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...