Firma rośnie / Obecnie marka Godan liczy 52 salony franczyzowe.
Niedziela
04.08.2019
– Osoba prowadząca sklep powinna posiadać poczucie estetyki i zdolności manualne – mówi Agnieszka Falińska, menadżer ds. rozwoju marki GoDan.
 

Co oferuje marka GoDan?
Sklepy GoDan oferują dekoracje balonowe (kompozycje, cyferki, napisy, girlandy) oraz  asortyment party tj. zastawy stołowe, przebrania i akcesoria potrzebne do świętowania imprez okolicznościowych.

Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?
Poszukujemy kontrahentów w całej Polsce, najchętniej w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Jednak nasz koncept charakteryzuje się łączeniem usług ze sprzedażą detaliczną, dlatego w zależności od lokalizacji, otwieramy sklepy również w mniejszych miejscowościach.
Obecnie mamy 52 franczyzobiorców w całym kraju.

Czego wymagacie od kandydatów na franczyzobiorców?
Osoba prowadząca sklep powinna posiadać poczucie estetyki i zdolności manualne. Dlaczego? Nie zapominajmy, że w tej branży klient będzie potrzebował naszej pomocy. Oczywiście dobrze, by franczyzobiorcy dobrze posługiwali się nowinkami technologicznymi i biegle wykorzystywali e-commers do sprzedaży w sklepie.

Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Inwestycja to około 15 tys. zł w aranżacje sklepu oraz około 15 tys. zł w zatowarowanie. Całkowita kwota inwestycji wynosi więc średnio 30 tys. zł, ale oczywiście zależy ona od wielkości sklepu.

Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać miejsca do prowadzenia biznesu, czy mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie?
Kontrahenci mogą liczyć na GoDan, możemy pozyskać lokal lub wskazać miejsce najlepsze do prowadzenia działalności balonowej. Ocena lokalizacji opiera się o biznesplan, który uwzględnia zarówno szacunkowe obroty, jak i koszty. Nie ukrywamy, że najtrudniej zawsze jest pozyskać odpowiednią lokalizację. W tym przypadku musimy znaleźć lokal w dobrym miejscu, z witryną i parkingiem w pobliżu, za opłacalną cenę. Musimy również  uwzględnić konkurencję już istniejących sklepów. W niektórych miastach konkurencja jest sporym wyzwaniem, ale ostatecznie inwestycja w placówkę GoDan zawsze się opłaca.

Rozmawiała: Maryla Pałasz


Agnieszka Falińska, menadżer ds. rozwoju marki GoDan / "Osoba prowadząca sklep powinna posiadać poczucie estetyki i zdolności manualne".