Edukacja wraca do gry
Edukido, firma zajmująca się prowadzeniem zajęć edukacyjnych dla dzieci z klockami LEGO, podczas pandemii miała nie lada wyzwanie. Branża zajęć pozalekcyjnych praktycznie zamarła bowiem w momencie zamknięcia placówek oświaty.
Szybka reakcja
Wiele firm z branży szukało ratunku w zajęciach online. Nie jest to jednak to samo, co prowadzenie ich z dziećmi na żywo. Poza tym część rodziców rezygnuje z takich zajęć, ponieważ mają dosyć zdalnej edukacji i nie chcą, żeby dzieci całymi dniami siedziały przed komputerami. Edukido też prowadziło kursy on-nline.
– Jednak zarówno nam, jak i dzieciom oraz ich rodzicom brakowało interakcji, która jest najważniejsza podczas realnych zajęć. Dlatego nasze oddziały wróciły już w pełni do pracy stacjonarnej, w Centrach Edukido, szkołach i przedszkolach – mówi Anna Stasiuk, menedżer działu obsługi franczyzobiorców w Edukido.
Do tego firma szybko zareagowała na pandemię. Już w marcu zdecydowała się na obniżenie opłat licencyjnych swoim franczyzobiorcom. Mieli oni możliwość wyboru między dwoma wariantami. Mogli zdecydować się na obniżenie opłat o 50 proc. przez pięć miesięcy bez konieczności wyrównania w przyszłości albo na 75 proc. obniżki również przez pięć miesięcy, ale z koniecznością zwrotu w 2021 roku połowy jej wartości.
– Mamy pełną świadomość tego, że walka z koronawirusem to nasza wspólna sprawa. Dlatego nie mogliśmy zostawić franczyzobiorców samych sobie. Bez ścisłej współpracy właśnie w tym okresie oddziały mogłyby sobie po prostu nie poradzić – mówi Anna Stasiuk.
Niska inwestycja
Program Edukido, to regularne zajęcia pozalekcyjne pozwalające dzieciom lepiej poznać otaczający nas świat, ale też warsztaty szkolne i przedszkolne, dopasowane do programu placówki, półkolonii tematycznych oraz urodzin w świecie klocków.
– Chcemy kształtować ciekawość świata i badawczą postawę wobec niego, bez narzucania szablonów. Dzieci ćwiczą z nami wyobraźnię przestrzenną i rozwiązywanie problemów. Nie mamy bezpośredniej konkurencji. Jest bardzo dużo firm oferujących zajęcia z robotyki, ale żadna z nich nie proponuje kreatywnych zabaw konstrukcyjnych, podczas których przede wszystkim się buduje – mówi Anna Stasiuk.
Franczyzobiorcy Edukido nie muszą na początku inwestować w swój lokal. Większość zajęć prowadzą w placówkach oświatowych i innych miejscach, w których dzieci spędzają wolny czas.
Aby zostać franczyzobiorcą Edukido trzeba zainwestować od 18,5 tys. zł do 42,5 tys. zł netto. Dokładna kwota inwestycji zależy m.in. od wielkości obszaru, na który franczyzobiorca kupi licencję, i od tego, czy będzie on prowadził zajęcia w szkołach, czy też chce otworzyć od razu samodzielną placówkę. Jednorazowa opłata franczyzowa to koszt od 18,5 tys. zł netto, a miesięczna od 550 zł netto, ale w ciągu pierwszych trzech miesięcy wynosi tylko 100 zł netto.
Dla mniejszych miast
Oprócz standardowej franczyzy, Edukido wprowadziło nową o nazwie „Edukido Mini”. Jest ona skierowana szczególnie do osób działających na mniejszych obszarach – w gminach, powiatach i małych miasteczkach, gdzie mieszka do 60 tys. osób. W tym wypadku nie ma opłaty wstępnej. Dodatkowo na start franczyzobiorca otrzymuje pakiet materiałów promocyjnych na pierwszy kwartał działalności.
– Największą innowacją jest jednak gwarancja zwrotu z inwestycji. Polega ona na tym, że jeżeli w ciągu pierwszego roku działalności franczyzobiorca odnotuje mniejszy przychód z zajęć, niż wynosi suma miesięcznych opłat licencyjnych, zwracamy mu powstałą różnicę. Odpowiednia kwota zostanie później odjęta od kolejnych opłat miesięcznych wnoszonych przez franczyzobiorcę – tłumaczy Anna Stasiuk.
Nie trzeba być doświadczonym przedsiębiorcą, żeby otworzyć działalność pod szyldem Edukido.
– Ważne, żeby kandydat na franczyzobiorcę chciał prowadzić dochodowe przedsięwzięcie oraz rozumiał znaczenie takich pojęć, jak: otwartość na pomysły innych, zaangażowanie, konsekwencja w działaniu. Ponadto dzięki temu, że nie trzeba mieć lokalu, inwestycja początkowa jest niska. Do tego na start franczyzobiorca dostaje zestawy klocków, system CRM, materiały marketingowe i gotowe oferty. Nic, tylko działać – mówi Anna Stasiuk.
Placówka w każdym powiecie
Obecnie sieć Edukido liczy 50 punktów franczyzowych. W tym semestrze otworzyły się trzy nowe oddziały – we Wrocławiu, Zamościu i Biłgoraju. – To pokazuje, że mimo trudności związanych z pandemią, nasza sieć żyje i oddziały przebijają się ze swoją ofertą do szkół i przedszkoli – mówi Anna Stasiuk.
Jej zdaniem Edukido może powstać w każdym powiecie w Polsce. A to oznacza, że mogłoby działać aż 400 franczyzobiorców tej marki. Firma wybiera się też za granicę. – Jesteśmy przygotowani na wdrożenie naszego produktu za granicą, podpisaliśmy już nawet dwa kontrakty, których realizację wstrzymała pandemia – mówi Anna Stasiuk. Podkreśla ona, że firma nie skupia się jednak na liczbie oddziałów, tylko na jakości zajęć, prowadzonych w poszczególnych rejonach. Z kolei nowa oferta Edukido Mini ma pomóc marce zawitać również do mniejszych miejscowości.
WIZYTÓWKA EDUKIDO
Firma oferująca zajęcia edukacyjne dla dzieci z klockami LEGO.
- 50 punktów franczyzowych,
- inwestycja od 18,5 tys. zł do 42,5 tys. zł netto,
- miesięczna opłata od 550 zł netto, 100 zł przez pierwsze trzy miesiące.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...