Nowe koncepty, kolejne otwarcia

Setka we franczyzie / Credit Agricole otworzył setną placówkę partnerską.
Sobota
06.03.2021
Pyszna Zupka startuje z franczyzą, So! Coffee szuka dróg dotarcia do klientów, a Polacy po roku pandemii coraz częściej myślą o zmianie pracy. Przegląd tygodnia 26 luty – 6 marca.
 

Credit Agricole otworzył setną placówkę partnerską. Powstała w Aleksandrowie Kujawskim. Sieć ma obecnie ponad 425 przedstawicielstw w całej Polsce. W 2020 roku, mimo pandemii, udało się uruchomić 54 punkty obsługi.

W ciągu najbliższych dwóch lat bank chce mieć ok. 200 placówek franczyzowych. Credit Agricole zakłada w tym planie transformację istniejących placówek CA Ekspress, wybranych placówek własnych, a także otwarcia w zupełnie nowych lokalizacjach.

Biżuteria lepiej, odzieżówka gorzej

Krakowska spółka VRG, właściciel marek odzieżowych i jubilerskich – m.in. rozwijanych we franczyzie Vistuli, Wólczanki i W. Kruk – podała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży za luty 2021 roku. Wyniki sprzedaży całej grupy VRG były o 2,5 proc. lepsze niż w lutym rok temu. Spółka odnotowała 30 proc. wzrosty w segmencie jubilerskim i handlu online. Natomiast sprzedaż odzieży spadła o ponad 18 proc.

W lutym 2021 roku sprzedaż VRG wyniosła 78,2 mln zł, wobec 76,3 mln zł rok wcześniej – czyli tuż przed wejściem w życie obostrzeń związanych z pandemią.

Nieznacznie zmniejszyła się powierzchnia sprzedaży w salonach – w lutym 2020 roku było to 54 tys. m2, natomiast w lutym br. – 52,4 tys. m2.

Minął rok

Pracuj.pl przygotował raport „Rok nowej normalności. Pracownicy i kandydaci o rewolucji na rynku pracy”. Choć wzrost bezrobocia rejestrowanego jest zdecydowanie niższy od prognozowanego na początku pandemii koronawirusa, nie pozostaje on niestety bez negatywnego wpływu na życie Polaków w pracy. Aż połowa respondentów Pracuj.pl deklaruje, że ich sytuacja zawodowa jest gorsza niż w marcu 2020 roku. Gospodarcze konsekwencje COVID-19 odbijały się na części pracowników w postaci m.in. obniżek pensji, większego napięcia zawodowego, niepewności.

Według badań Pracuj.pl nieco ponad jedna czwarta (26,5 proc.) zatrudnionych respondentów przyznaje, że ich obawy o wpływ pandemii na pracę są obecnie większe niż na początku „nowej normalności”. Co trzeci badany deklaruje natomiast, że jego obawy zmalały. U największej grupy – 40,5 proc. – poczucie niepewności utrzymuje się na stałym poziomie. Pracownicy częściej boją się jednak zmiany obecnych warunków zatrudnienia na gorsze (40 proc.), niż całkowitej utraty pracy (31 proc.) w konsekwencji pandemii.

– Z różnorodnych badań wynika, że pracownicy są świadomi nieodwracalnych zmian, które zachodzą w świecie pracy. Nie zawsze wiedzą jednak, jak się w nich odnaleźć. W tym zakresie istotną rolę mogą odegrać pracodawcy, zarówno obecni, jak i przyszli. To pracodawca może ułatwić przedłużającą się pracę zdalną lub przestrzeganie reżimu sanitarnego. Wiele firm podejmuje decyzje np. o umożliwieniu pracownikom pracy zdalnej w przyszłości także po pandemii, które nie tylko wpłyną na ich atrakcyjność jako pracodawcy, ale też będą miały długofalowe skutki dla całego rynku – mówi Małgorzata Skonieczna, ekspertka ds. badań kandydatów w Grupie Pracuj.

Co ciekawe, 4 na 10 pracujących badanych deklaruje, że zastanawiają się nad zmianą zawodu lub specjalizacji.

Nowe otwarcia

Xtreme Fitness Gyms zapowiada otwarcia nowych klubów. W najbliższych planach jest pięć placówek: w Dębicy, Wodzisławiu Śląskim, Krośnie, Ropczycach, Mławie. Umowy franczyzowe zostały już podpisane, a otwarcia odbędą się w tym roku.

Marka ma też 15 wolnych lokalizacji, z których mogą wybierać potencjalni franczyzobiorcy. To m.in. Zabrze, Sanok, Kraśnik, Jędrzejów, Ostrów Wielkopolski, Ełk.

Plan rozwoju sieci zakłada docelowo otwarcie ponad 200 klubów na terenie całego kraju.

Kawa z Glovo

Należąca do Grupy Lagardere Travel Retail marka So! Coffee nawiązała współpracę z Glovo. So! Coffee liczy obecnie 53 kawiarnie. Aktualnie możliwość zamówienia poprzez platformę Glovo jest możliwa w 27 lokalach, w 18 miastach. Klienci mogą składać zamówienia za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Sukcesywne rozszerzanie przez So! Coffee usługi dostaw do klienta jest reakcją na pandemię i związane z nią wprowadzone ograniczenia.

Przepis na zupę

Koncept Pyszna Zupka rozpoczyna rozwój we franczyzie. Marka otwiera lokale serwujące zupy, głównie w opcji na wynos. – Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka.

Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Mogą to być zarówno lokalizacje w galeriach handlowych, jak i w centrach miast, okolicach biur, uczelni, szkół.

Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej. Więcej na temat Pysznej Zupki można przeczytać w artykule pt. "Czy da się zarobić na sprzedaży zup?".

 


Sieć urośnie / Xtreme Fitness Gyms zapowiada otwarcie pięciu nowych klubów.

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023