Nowe koncepty, kolejne otwarcia
Credit Agricole otworzył setną placówkę partnerską. Powstała w Aleksandrowie Kujawskim. Sieć ma obecnie ponad 425 przedstawicielstw w całej Polsce. W 2020 roku, mimo pandemii, udało się uruchomić 54 punkty obsługi.
W ciągu najbliższych dwóch lat bank chce mieć ok. 200 placówek franczyzowych. Credit Agricole zakłada w tym planie transformację istniejących placówek CA Ekspress, wybranych placówek własnych, a także otwarcia w zupełnie nowych lokalizacjach.
Biżuteria lepiej, odzieżówka gorzej
Krakowska spółka VRG, właściciel marek odzieżowych i jubilerskich – m.in. rozwijanych we franczyzie Vistuli, Wólczanki i W. Kruk – podała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży za luty 2021 roku. Wyniki sprzedaży całej grupy VRG były o 2,5 proc. lepsze niż w lutym rok temu. Spółka odnotowała 30 proc. wzrosty w segmencie jubilerskim i handlu online. Natomiast sprzedaż odzieży spadła o ponad 18 proc.
W lutym 2021 roku sprzedaż VRG wyniosła 78,2 mln zł, wobec 76,3 mln zł rok wcześniej – czyli tuż przed wejściem w życie obostrzeń związanych z pandemią.
Nieznacznie zmniejszyła się powierzchnia sprzedaży w salonach – w lutym 2020 roku było to 54 tys. m2, natomiast w lutym br. – 52,4 tys. m2.
Minął rok
Pracuj.pl przygotował raport „Rok nowej normalności. Pracownicy i kandydaci o rewolucji na rynku pracy”. Choć wzrost bezrobocia rejestrowanego jest zdecydowanie niższy od prognozowanego na początku pandemii koronawirusa, nie pozostaje on niestety bez negatywnego wpływu na życie Polaków w pracy. Aż połowa respondentów Pracuj.pl deklaruje, że ich sytuacja zawodowa jest gorsza niż w marcu 2020 roku. Gospodarcze konsekwencje COVID-19 odbijały się na części pracowników w postaci m.in. obniżek pensji, większego napięcia zawodowego, niepewności.
Według badań Pracuj.pl nieco ponad jedna czwarta (26,5 proc.) zatrudnionych respondentów przyznaje, że ich obawy o wpływ pandemii na pracę są obecnie większe niż na początku „nowej normalności”. Co trzeci badany deklaruje natomiast, że jego obawy zmalały. U największej grupy – 40,5 proc. – poczucie niepewności utrzymuje się na stałym poziomie. Pracownicy częściej boją się jednak zmiany obecnych warunków zatrudnienia na gorsze (40 proc.), niż całkowitej utraty pracy (31 proc.) w konsekwencji pandemii.
– Z różnorodnych badań wynika, że pracownicy są świadomi nieodwracalnych zmian, które zachodzą w świecie pracy. Nie zawsze wiedzą jednak, jak się w nich odnaleźć. W tym zakresie istotną rolę mogą odegrać pracodawcy, zarówno obecni, jak i przyszli. To pracodawca może ułatwić przedłużającą się pracę zdalną lub przestrzeganie reżimu sanitarnego. Wiele firm podejmuje decyzje np. o umożliwieniu pracownikom pracy zdalnej w przyszłości także po pandemii, które nie tylko wpłyną na ich atrakcyjność jako pracodawcy, ale też będą miały długofalowe skutki dla całego rynku – mówi Małgorzata Skonieczna, ekspertka ds. badań kandydatów w Grupie Pracuj.
Co ciekawe, 4 na 10 pracujących badanych deklaruje, że zastanawiają się nad zmianą zawodu lub specjalizacji.
Nowe otwarcia
Xtreme Fitness Gyms zapowiada otwarcia nowych klubów. W najbliższych planach jest pięć placówek: w Dębicy, Wodzisławiu Śląskim, Krośnie, Ropczycach, Mławie. Umowy franczyzowe zostały już podpisane, a otwarcia odbędą się w tym roku.
Marka ma też 15 wolnych lokalizacji, z których mogą wybierać potencjalni franczyzobiorcy. To m.in. Zabrze, Sanok, Kraśnik, Jędrzejów, Ostrów Wielkopolski, Ełk.
Plan rozwoju sieci zakłada docelowo otwarcie ponad 200 klubów na terenie całego kraju.
Kawa z Glovo
Należąca do Grupy Lagardere Travel Retail marka So! Coffee nawiązała współpracę z Glovo. So! Coffee liczy obecnie 53 kawiarnie. Aktualnie możliwość zamówienia poprzez platformę Glovo jest możliwa w 27 lokalach, w 18 miastach. Klienci mogą składać zamówienia za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Sukcesywne rozszerzanie przez So! Coffee usługi dostaw do klienta jest reakcją na pandemię i związane z nią wprowadzone ograniczenia.
Przepis na zupę
Koncept Pyszna Zupka rozpoczyna rozwój we franczyzie. Marka otwiera lokale serwujące zupy, głównie w opcji na wynos. – Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka.
Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Mogą to być zarówno lokalizacje w galeriach handlowych, jak i w centrach miast, okolicach biur, uczelni, szkół.
Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej. Więcej na temat Pysznej Zupki można przeczytać w artykule pt. "Czy da się zarobić na sprzedaży zup?".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...