Czy da się zarobić na sprzedaży zup?
Koncept Pyszna Zupka należy do Grupy ABM, która jest też właścicielem kilku innych marek gastronomicznych, m.in. Bon Apetito, Catering24, Klooski.
– Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka. – Tak narodził się pomysł na sieć lokali, serwujących zupy.
Wyspa lub bistro
Pierwszy lokal Pysznej Zupki został otwarty w wakacje 2019 roku, w formie wyspy gastronomicznej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Dalszy rozwój został przyhamowany z powodu pandemii, ale cały czas trwają rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców sieci. Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Galerie handlowe to nie jedyna możliwość lokalizacji – lokal można otworzyć też w centrum miasta, w okolicach biur, uczelni, szkół.
– Nasza grupa docelowa to przede wszystkim osoby młode, studenci, ale też pracownicy korporacji – wyjaśnia Anna Karbowa.
Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej.
Franczyza w grupie
Każdego dnia w menu jest 6-7 zup, które codziennie się zmieniają. Wkrótce w ofercie znajdą się też sałatki. Na bieżąco można sprawdzić menu na stronie internetowej. Zupy codziennie będą dostarczane do lokali gotowe, z centralnych kuchni.
– Jesteśmy dużą grupą gastronomiczną i mamy lokale oraz kuchnie w całej Polsce – dodaje Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia ze znajomości menu, obsługi klienta, serwowania posiłków. – Ważna jest też wiedza i świadomość ekologiczna, dla naszych klientów to bardzo ważny aspekt – podkreśla Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy mogą uzyskać wyłączność terytorialną, która jest ustalana indywidualnie. Według szacunków licencjodawcy inwestycja w koncept zaczyna się zwracać po mniej więcej sześciu miesiącach.
– Nasi franczyzobiorcy będą mieć możliwość dalszego rozwoju, inwestując w nasze kolejne marki gastronomiczne. Obecnie na licencji rozwijamy sieć restauracji Bon Apetito, przygotowujemy też kolejne koncepty do wejścia we franczyzę – informuje Anna Karbowa.
WIZYTÓWKA PYSZNEJ ZUPKI
Lokale serwujące zupy.
- koszt inwestycji od 50 tys. zł
- opłata licencyjna 9,9 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU


























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca Lodolandii i SiGelato dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Jurek Sobieniak, doświadczony restaurator, zdradza przepis na zyskowną knajpę.
W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Patrycja Niedźwiecki prowadzi z mężem już trzy restauracje pod złotymi łukami. Jak wygląda franczyza Maka „od kuchni”?
– Każda z naszych kawiarni od pierwszego miesiąca przynosi zyski – zapewnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czerwcowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Opisujemy w nim m.in. jak krok po kroku otworzyć sklep Stokrotka, dom aukcyjny, szkołę mermaidingu oraz prezentujemy franczyzy z branży uroda i fitness.
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....