Franczyza w ochronie środowiska
Skąd pomysł na doradztwo w zakresie ochrony środowiska?
Project Zero Waste Sp. z o.o. to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, sięgającą ponad ćwierć wieku. Sam pomysł na doradztwo w ochronie środowiska to konsekwencja rozwoju działalności innej rodzinnej firmy – Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – której głównym obszarem działania jest dbanie o recykling odpadów opakowaniowych i edukacja ekologiczna. Zadowoleni z jakości naszych usług klienci niejako „wymusili” rozszerzanie naszej działalności. W ramach firmy Project Zero Waste zajmujemy się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. Polega ono na weryfikowaniu wywiązywania się przedsiębiorców na polskim rynku z obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska. Wierzymy, że przy okazji prowadzenia biznesu realizujemy ważną misję środowiskową, szczególnie,że świadomość ekologiczna w obecnym świecie jest niska.
W jakim zakresie doradzacie?
Zakres świadczonych przez Project Zero Waste Sp. z o.o. usług nakierowany jest na doradztwo w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska. Są to m.in. audyty weryfikujące poprawność zarządzania ochroną środowiska w firmach czy przygotowanie dokumentacji i sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz opłatami za korzystanie ze środowiska. Wraz z rozwojem krajowego ,,prawa środowiskowego’’ oraz zaostrzających się przepisów z tego zakresu, poszerzaliśmy swoją ofertę, odpowiadając dzięki temu na narastające potrzeby przedsiębiorców, niezależnie od branży. Jednym z takich elementów stała się np. usługa zarządzania kontem w Rejestrze BDO. Od początku naszej działalności przyświecała nam potrzeba informowania i pomocy przedsiębiorcom w obszarze ochrony środowiska i przepisów z nią związanych. W początkowym okresie działalności większość firm nie uświadamia sobie ciążących na niej obowiązków, a naszą rolą od początku jest właśnie ich edukowanie i wsparcie w tym zakresie. Dlatego odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce.
Jakie jest zainteresowanie tego typu usługami?
Każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany te obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie. My to zaufanie mamy – z naszych usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw. Jest to więc duży potencjał dla rozwoju zarówno firmy, jak i zapraszanych przez nas do współpracy franczyzobiorców.
Kto może zostać Państwa franczyzobiorcą? Jakie są wymagania i oczekiwania wobec kandydatów?
Idea stworzenia sieci franczyzowej była poprzedzona latami doświadczeń zespołu ekspertów działających w branży. Informatyzacja kontroli realizacji ustawowych obowiązków środowiskowych zrodziła ogromny popyt na usługi, który stale rośnie i wygląda na to (patrząc na nakazy wynikające z dyrektyw unijnych), że tendencja ta zostanie zachowana. Franczyzobiorcą może więc zostać każdy, komu odpowiada taki profil działalności, interesuje się ochroną środowiska i bliskie są mu te zagadnienia oraz ma chęć rozwoju zawodowego i doskonalenia w tym obszarze. W ramach franczyzy udostępniamy partnerom wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują od nas fachowe i specjalistyczne przeszkolenia w zakresie zarówno obowiązujących przepisów, jak i standardów obsługi klienta obowiązujących w firmie. Zapewniamy pakiet narzędzi niezbędnych do płynnego i sprawnego funkcjonowania (wzory dokumentów, stosowane procedury, materiały merytoryczne, opiniowanie projektów, analizy rynkowe, newslettery z planowanymi zmianami na rynku). Jednocześnie organizowane będą dla franczyzobiorców szkolenia, dzięki którym możliwa będzie wymiana doświadczeń z różnych regionów Polski, wzajemne wsparcie w ramach świadczonych usług, kontrolowanie aktualnego stanu prawnego świadczonych usług.
Czym konkretnie będzie zajmował się franczyzobiorca? Czy jego praca polega tylko na pozyskiwaniu klientów czy też to właśnie on ma być doradcą dla klienta?
Naszym celem jest stworzenie jak najliczniejszej grupy profesjonalnych audytorów, którzy będą najbliżej klienta i będą mogli np. wziąć udział w stresującej dla niego kontroli z inspekcji ochrony środowiska czy urzędu marszałkowskiego. Oczywiście nie wykluczamy także, że nasz franczyzobiorca, dzięki osadzeniu w lokalnej społeczności, będzie samodzielnie poszukiwał firm, którym w ramach sieci franczyzowej będziemy świadczyli usługi doradcze w zakresu ochrony środowiska.
Jakie są koszty inwestycji?
Współpraca w ramach franczyzy może w stosunkowo szybkim czasie przynieść stabilne źródło dochodu. W celu rozpoczęcia współpracy potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem początkowym w wysokości minimum 100 tys. zł, lokalem do prowadzenia działalności oraz podstawowym sprzętem biurowym. Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić w stosunkowo szybkim czasie. Prowadzenie placówki franczyzowej Project Zero Waste powinno zacząć przynosić zyski już w trzecim miesiącu działalności, a całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić około 10 miesiąca prowadzenia firmy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...