Eko-consulting / Project Zero Waste doradza firmom w zakresie ochrony środowiska.
Środa
30.06.2021
– Odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce – mówi Katarzyna Michniewska, prezes firmy consultingowej Project Zero Waste.
 

Skąd pomysł na doradztwo w zakresie ochrony środowiska?

Project Zero Waste Sp. z o.o. to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, sięgającą ponad ćwierć wieku. Sam pomysł na doradztwo w ochronie środowiska to konsekwencja rozwoju działalności innej rodzinnej firmy – Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – której głównym obszarem działania jest dbanie o recykling odpadów opakowaniowych i edukacja ekologiczna. Zadowoleni z jakości naszych usług klienci niejako „wymusili” rozszerzanie naszej działalności. W ramach firmy Project Zero Waste zajmujemy się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. Polega ono na weryfikowaniu wywiązywania się przedsiębiorców na polskim rynku z obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska. Wierzymy, że przy okazji prowadzenia biznesu realizujemy ważną misję środowiskową, szczególnie,że świadomość ekologiczna w obecnym świecie jest niska.

W jakim zakresie doradzacie?

Zakres świadczonych przez Project Zero Waste Sp. z o.o. usług nakierowany jest na doradztwo w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska. Są to m.in. audyty weryfikujące poprawność zarządzania ochroną środowiska w firmach czy przygotowanie dokumentacji i sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz opłatami za korzystanie ze środowiska. Wraz z rozwojem krajowego ,,prawa środowiskowego’’ oraz zaostrzających się przepisów z tego zakresu, poszerzaliśmy swoją ofertę, odpowiadając dzięki temu na narastające potrzeby przedsiębiorców, niezależnie od branży. Jednym z takich elementów stała się np. usługa zarządzania kontem w Rejestrze BDO. Od początku naszej działalności przyświecała nam potrzeba informowania i pomocy przedsiębiorcom w obszarze ochrony środowiska i przepisów z nią związanych. W początkowym okresie działalności większość firm nie uświadamia sobie ciążących na niej obowiązków, a naszą rolą od początku jest właśnie ich edukowanie i wsparcie w tym zakresie. Dlatego odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce.

Jakie jest zainteresowanie tego typu usługami?

Każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany te obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie. My to zaufanie mamy – z naszych usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw. Jest to więc duży potencjał dla rozwoju zarówno firmy, jak i zapraszanych przez nas do współpracy franczyzobiorców.

Kto może zostać Państwa franczyzobiorcą? Jakie są wymagania i oczekiwania wobec kandydatów?

Idea stworzenia sieci franczyzowej była poprzedzona latami doświadczeń zespołu ekspertów działających w branży. Informatyzacja kontroli realizacji ustawowych obowiązków środowiskowych zrodziła ogromny popyt na usługi, który stale rośnie i wygląda na to (patrząc na nakazy wynikające z dyrektyw unijnych), że tendencja ta zostanie zachowana. Franczyzobiorcą może więc zostać każdy, komu odpowiada taki profil działalności, interesuje się ochroną środowiska i bliskie są mu te zagadnienia oraz ma chęć rozwoju zawodowego i doskonalenia w tym obszarze. W ramach franczyzy udostępniamy partnerom wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują od nas fachowe i specjalistyczne przeszkolenia w zakresie zarówno obowiązujących przepisów, jak i standardów obsługi klienta obowiązujących w firmie. Zapewniamy pakiet narzędzi niezbędnych do płynnego i sprawnego funkcjonowania (wzory dokumentów, stosowane procedury, materiały merytoryczne, opiniowanie projektów, analizy rynkowe, newslettery z planowanymi zmianami na rynku). Jednocześnie organizowane będą dla franczyzobiorców szkolenia, dzięki którym możliwa będzie wymiana doświadczeń z różnych regionów Polski, wzajemne wsparcie w ramach świadczonych usług, kontrolowanie aktualnego stanu prawnego świadczonych usług.


Czym konkretnie będzie zajmował się franczyzobiorca? Czy jego praca polega tylko na pozyskiwaniu klientów czy też to właśnie on ma być doradcą dla klienta?

Naszym celem jest stworzenie jak najliczniejszej grupy profesjonalnych audytorów, którzy będą najbliżej klienta i będą mogli np. wziąć udział w stresującej dla niego kontroli z inspekcji ochrony środowiska czy urzędu marszałkowskiego. Oczywiście nie wykluczamy także, że nasz franczyzobiorca, dzięki osadzeniu w lokalnej społeczności, będzie samodzielnie poszukiwał firm, którym w ramach sieci franczyzowej będziemy świadczyli usługi doradcze w zakresu ochrony środowiska.

Jakie są koszty inwestycji?

Współpraca w ramach franczyzy może w stosunkowo szybkim czasie przynieść stabilne źródło dochodu. W celu rozpoczęcia współpracy potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem początkowym w wysokości minimum 100 tys. zł, lokalem do prowadzenia działalności oraz podstawowym sprzętem biurowym. Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić w stosunkowo szybkim czasie. Prowadzenie placówki franczyzowej Project Zero Waste powinno zacząć przynosić zyski już w trzecim miesiącu działalności, a całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić około 10 miesiąca prowadzenia firmy.


Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


Katarzyna Michniewska, prezes firmy consultingowej Project Zero Waste: / "Z naszych usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw."

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020