Biznes w nieruchomościach
– Obrót nieruchomościami był, jest i zawsze będzie towarzyszył naszemu życiu. Przy tym obecnie sytuacja jest lepsza niż kiedykolwiek – mówi Dagmara Komarnicka, dyrektor do spraw rozwoju w Grupie WGN.
Analitycy WGN odnotowują stały wzrost cen nieruchomości, a od ponad roku szczególnie. To przekłada się na coraz większe przychody biur.
– Zakup nieruchomości na cele mieszkalne czy inwestycyjne jest zawsze dobrą decyzją, gdyż na nieruchomościach nie można stracić. Nawet jeśli za rok czy dwa nastąpi tąpnięcie to i tak będzie niewielkie i krótkotrwałe, gdyż na polskim rynku brakuje aż około 2 mln mieszkań. Poza tym w miarę wzrostu zamożności społeczeństwa rośnie dążenie do tego, żeby warunki mieszkaniowe były coraz lepsze – mówi Dagmara Komarnicka.
Ponadto pandemia pokazała, że prowadzenie biura obrotu nieruchomościami to pewny i stabilny biznes. Wielu przedsiębiorców i pracowników firm z branż, które najbardziej ucierpiały w czasie pandemii, postanowiło się przebranżowić albo poszerzyć zakres swoich działań właśnie o sprzedaż nieruchomości.
– Często wybierali właśnie franczyzę WGN, szukając doświadczonego partnera o ugruntowanej pozycji i z rozpoznawalną marką – mówi Dagmara Komarnicka.
Dodaje, że w przypadku współpracy franczyzowej z WGN nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Partnerzy mogą poświęcić swój czas i energię na rozwój, unikając wielu niepotrzebnych błędów.
– Dla przedsiębiorcy istotny jest czas. A stratą czasu jest bez wątpienia otwarcie nowego biznesu bez wsparcia silnego i doświadczonego partnera. Start pod skrzydłami doświadczonej firmy pozwala zachować bezpieczeństwo, uniknąć wielu błędów i osiągać szybko sukces – tłumaczy Dagmara Komarnicka.
Setka na horyzoncie
To, co jej zdaniem wyróżnia WGN od innych sieci biur nieruchomości to atrakcyjne koszty nawiązania współpracy na starcie i duża swoboda w zakresie prowadzenia firmy.
– Nasi partnerzy zachowując autonomię i kreatywną wolność należąc do największej sieci, dzięki której proces sprzedaży, pozyskiwania klientów jest dużo łatwiejszy. Ponadto współpraca w ramach większej sieci to także możliwość wielu szkoleń i wymiany doświadczeń z osobami, które działają od lat w tym samym systemie i są liderami – mówi Dagmara Komarnicka.
Opłata startowa wynosi 10 tys. netto, jednak partnerzy otrzymują na dobry start bonifikatę i płacą 3,5 tys. zł netto. W ramach opłaty franczyzobiorca otrzymuje księgę know-how WGN, pakiet szkoleń startowych, dostęp do autorskiego programu do zarządzania ofertami oraz agentami a także projekty graficzne oszyldowania zewnętrznego i wewnętrzego. W trakcie współpracy WGN pobiera stałą miesięczną opłatę, niezależną od wysokości obrotów.
Razem z kosztami wynajmu i urządzenia biura, a także marketingu i prowadzenia działalności gospodarczej, całkowita kwota inwestycji to 20-30 tys. zł. Partnerzy franczyzowi główne przychody mają z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i sprzedaży usług finansowych.
– Zarabiamy wielokrotnie więcej niż inne biura, pośrednicząc w transakcjach drogich nieruchomości premium i komercyjnych – zapewnia Dagmara Komarnicka.
W sieci WGN działa obecnie 94 biura świadczących usługi szeroko pojętego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, z którymi współpracuje ponad 570 m.in. agentów, doradców i ekspertów finansowych. Od początku 2021 roku do grupy WGN dołączyło 12 franczyzobiorców, a dwójka partnerów otworzyła swoje kolejne oddziały.
WIZYTÓWKA SIECI WGN
-
Liczba biur - 94
-
kwota inwestycji – 20-30 tys. zł
-
opłata startowa – 10 tys. zł netto, z bonifikatą – 3,5 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Tomasz Kazuś niespodziewanie otrzymał propozycję przejęcia oddziału WGN. Jak sobie poradził z nowym wyzwaniem?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Do WGN spływa kilkadziesiąt zapytań o współpracę, ale firma wybiera z nich tylko dwóch kandydatów miesięcznie. Kto ma szansę na dołączenie do sieci?
W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc. więcej transakcji niż rok temu. Co tak napędza rynek?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...