Rok z dobrym otwarciem / Obecnie sieć Kodano Optyk ma 54 salony. W tym roku otwarto cztery z nich.
Czwartek
24.03.2022
W tym roku Kodano Optyk otworzył już cztery nowe salony. Jeśli utrzyma ubiegłoroczne tempo rozwoju, to sieć sporo urośnie.
 

Kodano Optyk swoją siec salonów optycznych rozwija od blisko sześciu lat. Ubiegły rok był dla konceptu bardzo dobry.

– Udało się otworzyć aż 28 nowych salonów i zakończyć rok z wynikiem 50 jednostek własnych – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk. – Oprócz samej ekspansji dokonaliśmy ujednolicenia marki w najstarszych lokalizacjach, rozpoczęliśmy nowe projekty pozwalające na optymalizację kosztów towaru. Sprzedaż w salonach pozwoliła na tak dynamiczne działania, dlatego też w 2021 roku ruszyliśmy również z ofertą współpracy franczyzowej.

Miejsce na salon

Obecnie sieć Kodano Optyk ma 54 salony. W tym roku otwarto cztery z nich: w Galerii Nowy Świat w Rzeszowie, w Forum Koszalin, Focus Mall w Zielonej Górze oraz w Copernicus Toruń (tutaj otwarto salon w koncepcie MEGASTORE).

– Planujemy otworzyć ok. 20 jednostek własnych w dużych miastach oraz rekrutować solidnych partnerów do rozwoju sieci franczyzowej w mniejszych miejscowościach – zapowiada Karol Kożusznik.

Sieć własna Kodano Optyk rozwija się przede wszystkim w miastach wojewódzkich oraz miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w których istnieją dominujące handlowo centra i galerie.

– Jeżeli chodzi o sieć franczyzową, to lokalizacja w skali makro nie jest kluczowa, skupiamy się na skali mikro danej miejscowości i przykładamy ogromną wagę do jakości miejsca prowadzenia biznesu franczyzobiorcy – podkreśla Karol Kożusznik.

Na salon franczyzowy potrzebny jest lokal o powierzchni od 30 do 100 m2. Mocnym atutem będzie duża, przejrzysta witryna, wejście zaraz przy ciągu pieszym, dostępność miejsc parkingowych. Franczyzodawca starannie analizuje każdą lokalizację.

– Duże galerie handlowe nie nadają się na stabilny biznes franczyzowy, ponieważ osoby dołączające do nowej branży powinny się przede wszystkim skupić na sprzedaży, a nie konkurowaniu z wielkimi graczami marketingiem lokalnym i „przepalaniem” swoich budżetów – uważa Karol Kożusznik. – Dobrą alternatywą są natomiast parki handlowe, niewielkie galerie w małych miastach i sąsiadujące z nimi lokale handlowe. Należy szukać przede wszystkim miejsc kojarzących się w mieście z handlem. Intensywnie pomagamy w tym procesie naszym partnerom franczyzowym.

Biznes wysokomarżowy

Oferta Kodano Optyk przewiduje różne warianty współpracy. Pierwszy to wejście w grupę zakupową i uzyskanie dzięki temu dostępu do atrakcyjnych cen towaru. Drugi to rebranding działającego już salonu, wraz z przejściem stosownym szkoleń. Trzeci wariant to otwarcie salonu od podstaw, na licencji franczyzowej. Koszt inwestycji w zależności od modelu współpracy rozpoczyna się od 80 tys. zł netto i średnio kończy się na ok. 220 tys. zł netto. Te kwoty nie obejmują kosztów dostosowania technicznego lokalu, zawiera się w nich natomiast wyposażenie w nowoczesny sprzęt do badań, zatowarowanie i dostosowanie do wymogów aranżacyjnych marki.

Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą znać branży optycznej.

– Nasz system szkoleń pokaże im, jak w nowoczesny sposób można prowadzić wysokomarżowy biznes optyczny w Polsce. U kandydatów natomiast liczą się umiejętności miękkie, wiedza o biznesie i podejście do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Potrzebujemy osób chcących się mocno zaangażować w budowanie i prowadzenie salonu – podkreśla Karol Kożusznik.

Oprócz wsparcia szkoleniowego, franczyzobiorca korzysta też bezpłatnie z działań marketingowych globalnych marki Kodano Optyk. Po stronie centrali jest też dostosowanie i cała aranżacja salonu.

Jedyna stała opłata miesięczna to 500 zł, na poczet m.in. wysyłek materiałów graficznych i działalności operacyjnej.

– Partner kupuje towar od Kodano Optyk, ale cennik gwarantuje mu najniższe ceny na rynku, jakich samodzielnie nie mógłby uzyskać, a dodatkowo w umowie gwarantujemy prawnie minimum 60 proc marży – zapewnia Karol Kożusznik. – Z naszych doświadczeń wynika, że rentowność biznesu uzyskuje się od pierwszego miesiąca, a średni zwrot z inwestycji jest krótszy niż dwa lata.

 

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych

  • 54 placówki
  • inwestycja od 80 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 500

Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk: / "Planujemy otworzyć ok. 20 jednostek własnych w dużych miastach oraz rekrutować solidnych partnerów franczyzowych w mniejszych."

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018