Sieć rośnie w szybkim tempie
Kodano Optyk swoją siec salonów optycznych rozwija od blisko sześciu lat. Ubiegły rok był dla konceptu bardzo dobry.
– Udało się otworzyć aż 28 nowych salonów i zakończyć rok z wynikiem 50 jednostek własnych – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk. – Oprócz samej ekspansji dokonaliśmy ujednolicenia marki w najstarszych lokalizacjach, rozpoczęliśmy nowe projekty pozwalające na optymalizację kosztów towaru. Sprzedaż w salonach pozwoliła na tak dynamiczne działania, dlatego też w 2021 roku ruszyliśmy również z ofertą współpracy franczyzowej.
Miejsce na salon
Obecnie sieć Kodano Optyk ma 54 salony. W tym roku otwarto cztery z nich: w Galerii Nowy Świat w Rzeszowie, w Forum Koszalin, Focus Mall w Zielonej Górze oraz w Copernicus Toruń (tutaj otwarto salon w koncepcie MEGASTORE).
– Planujemy otworzyć ok. 20 jednostek własnych w dużych miastach oraz rekrutować solidnych partnerów do rozwoju sieci franczyzowej w mniejszych miejscowościach – zapowiada Karol Kożusznik.
Sieć własna Kodano Optyk rozwija się przede wszystkim w miastach wojewódzkich oraz miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w których istnieją dominujące handlowo centra i galerie.
– Jeżeli chodzi o sieć franczyzową, to lokalizacja w skali makro nie jest kluczowa, skupiamy się na skali mikro danej miejscowości i przykładamy ogromną wagę do jakości miejsca prowadzenia biznesu franczyzobiorcy – podkreśla Karol Kożusznik.
Na salon franczyzowy potrzebny jest lokal o powierzchni od 30 do 100 m2. Mocnym atutem będzie duża, przejrzysta witryna, wejście zaraz przy ciągu pieszym, dostępność miejsc parkingowych. Franczyzodawca starannie analizuje każdą lokalizację.
– Duże galerie handlowe nie nadają się na stabilny biznes franczyzowy, ponieważ osoby dołączające do nowej branży powinny się przede wszystkim skupić na sprzedaży, a nie konkurowaniu z wielkimi graczami marketingiem lokalnym i „przepalaniem” swoich budżetów – uważa Karol Kożusznik. – Dobrą alternatywą są natomiast parki handlowe, niewielkie galerie w małych miastach i sąsiadujące z nimi lokale handlowe. Należy szukać przede wszystkim miejsc kojarzących się w mieście z handlem. Intensywnie pomagamy w tym procesie naszym partnerom franczyzowym.
Biznes wysokomarżowy
Oferta Kodano Optyk przewiduje różne warianty współpracy. Pierwszy to wejście w grupę zakupową i uzyskanie dzięki temu dostępu do atrakcyjnych cen towaru. Drugi to rebranding działającego już salonu, wraz z przejściem stosownym szkoleń. Trzeci wariant to otwarcie salonu od podstaw, na licencji franczyzowej. Koszt inwestycji w zależności od modelu współpracy rozpoczyna się od 80 tys. zł netto i średnio kończy się na ok. 220 tys. zł netto. Te kwoty nie obejmują kosztów dostosowania technicznego lokalu, zawiera się w nich natomiast wyposażenie w nowoczesny sprzęt do badań, zatowarowanie i dostosowanie do wymogów aranżacyjnych marki.
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą znać branży optycznej.
– Nasz system szkoleń pokaże im, jak w nowoczesny sposób można prowadzić wysokomarżowy biznes optyczny w Polsce. U kandydatów natomiast liczą się umiejętności miękkie, wiedza o biznesie i podejście do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Potrzebujemy osób chcących się mocno zaangażować w budowanie i prowadzenie salonu – podkreśla Karol Kożusznik.
Oprócz wsparcia szkoleniowego, franczyzobiorca korzysta też bezpłatnie z działań marketingowych globalnych marki Kodano Optyk. Po stronie centrali jest też dostosowanie i cała aranżacja salonu.
Jedyna stała opłata miesięczna to 500 zł, na poczet m.in. wysyłek materiałów graficznych i działalności operacyjnej.
– Partner kupuje towar od Kodano Optyk, ale cennik gwarantuje mu najniższe ceny na rynku, jakich samodzielnie nie mógłby uzyskać, a dodatkowo w umowie gwarantujemy prawnie minimum 60 proc marży – zapewnia Karol Kożusznik. – Z naszych doświadczeń wynika, że rentowność biznesu uzyskuje się od pierwszego miesiąca, a średni zwrot z inwestycji jest krótszy niż dwa lata.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych
- 54 placówki
- inwestycja od 80 tys. zł netto
- opłata miesięczna 500 zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Na rynku krajowym Kodano konsekwentnie buduje skalę w oparciu o franczyzę.
Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Kodano Optyk – najszybciej rozwijająca się sieć optyczna w Polsce – rozpoczęła 2025 rok z dużym rozmachem.
Kodano Optyk ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Można sporo zaoszczędzić na inwestycji.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...