Skończył się boom w nieruchomościach?

Skuteczność to podstawa / Przeszło 30 proc. ofert w bazie Freedom Nieruchomości pochodzi z rekomendacji zadowolonych klientów, a skuteczność sprzedaży sięga 96 proc.
Wtorek
19.07.2022
Franczyzodawcy z rynku nieruchomości twierdzą, że dzisiaj wygrają zwinne firmy, które potrafią szybko dostosowywać się do oczekiwań klientów i koncentrować na skutecznych rozwiązaniach. Z kim warto nawiązać współpracę?
 

Ostatnie dwa lata dla rynku nieruchomości to prawdziwy rollercoaster. Po covidowym lockdownie, który wstrzymał na kilka miesięcy transakcje na rynku nieruchomości, przez ponad rok mieliśmy do czynienia z ogromnym popytem niemal na wszystkie segmenty nieruchomości.

Rynek spowolnił

Działki, domy, mieszkania szybko znajdowały swoich nabywców.

– Wysoki popyt zarówno konsumpcyjny, jak i inwestycyjny, dostępność kredytów hipotecznych, optymizm na rynku pracy spowodował duży ruch zakupowy oraz wzrost cen nieruchomości. Wraz z początkiem tego roku sytuacja na rynku zaczęła się mocno stabilizować z powodu inflacji, wzrostu stóp procentowych, a co za tym idzie zmniejszenia się zdolności kredytowej – mówi Marcin Rybałtowski, menedżer ds. rozwoju sieci w firmie Freedom Nieruchomości.

Na rynek oddziałuje także Polski Ład, który odbił się na wynagrodzeniach szczególnie osób na kontraktach B2B, oraz wzrost cen materiałów budowlanych i wojna na Ukrainie.

– Trudno dziś o jednoznaczne prognozy tego co na rynku się wydarzy, ale już obserwujemy wzrost liczby nieruchomości wystawionych do sprzedaży, dłuższy czas oczekiwania na nabywcę, zmianę preferencji kupujących w związku z mniejszą dostępnością kredytów i dużą ostrożność w podejmowaniu decyzji o zakupie – mówi Marcin Rybałtowski.

Jego zdaniem wiele wskazuje na to, że gorączka na rynku nieruchomości dobiegła końca. Trudno jednak przewidzieć, jak to się przełoży na ceny nieruchomości.

– Trudniejsze czasy, jakie niewątpliwie czeka również rynek nieruchomości będą miejscem dla ekspertów i firm mocno osadzonych w rzeczywistości. To czas dla agentów, którzy będą potrafili doradzić i pomóc klientowi podjąć decyzje w zakresie sprzedaży czy zakupu na rynku nieruchomości – uważa Marcin Rybałtowski.

Na rynku wygrają zwinne firmy, które potrafią szybko dostosowywać się do oczekiwań klientów i koncentrować na skutecznych rozwiązaniach.

Tylko na wyłączność

Sieć Freedom Nieruchomości liczy już 65 oddziałów w całej Polsce, w których pracuje ponad 500 osób zajmujących się sprzedażą i wynajmem nieruchomości.

– Przeszło 30 proc. ofert w naszej bazie pochodzi z rekomendacji zadowolonych klientów, a skuteczność sprzedaży sięga 96 proc. – mówi Marcin Rybałtowski.

Sieć specjalizuje się w sprzedaży nieruchomości w modelu na wyłączność. Chce się rozwijać głównie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.

– Biznes może być także rentowny w mniejszych miejscowościach, natomiast w dużej mierze jest to uzależnione od potencjału lokalnego rynku. Każdorazowo w momencie rozpoczęcia rozmów z przyszłym partnerem badamy i omawiamy potencjał biznesowy lokalizacji, w której biuro miałoby działać – mówi Marcin Rybałtowski.

Jego zdaniem kluczem do sukcesu w branży nieruchomości jest umiejętność budowania skutecznych zespołów sprzedażowych. To jeden z elementów, na który franczyzodawca zwraca uwagę podczas rekrutacji. Kwota inwestycji na którą powinien być przygotowany przyszły partner różni się w zależności od miasta, lokalnego rynku czy też oczekiwań partnera co do  wielkości biura i zespołu który chciałby zbudować. Franczyzobiorca powinien być  przygotowany na inwestycję rzędu 50 tys. zł. 

Każdorazowo podczas prowadzonych rozmów jest przygotowywany indywidualny  biznesplan. 

Każdy z partnerów otrzymuje kompleksowy program wdrożenia przygotowujący zarówno do prowadzenia biura, jak i skutecznego pozyskiwania i sprzedaży nieruchomości w modelu na wyłączność.

Firma oferuje autorski system szkoleń dla agentów w zakresie sprzedaży  nieruchomości, szkolenia rozwijające kompetencje dla menedżerów prowadzących zespoły agentów nieruchomości oraz szkolenia dodatkowe, uzupełniające wiedzę związaną z marketingiem i prawnymi aspektami obrotu nieruchomościami. Partnerzy otrzymują pełną dokumentację biura nieruchomości, narzędzia oraz pomoc w zakresie rekrutacji agentów nieruchomości. 

WIZYTÓWKA SIECI FREEDOM NIERUCHOMOŚCI

  • Liczba oddziałów – 65
  • Kwota inwestycji – 50 tys. zł

Marcin Rybałtowski, menedżer ds. rozwoju sieci Freedom Nieruchomości / "Trudniejsze czasy, jakie niewątpliwie czeka również rynek nieruchomości będą miejscem dla ekspertów i firm mocno osadzonych w rzeczywistości".
Dominika Pronarska
dziennikarz