Biznes, który pomaga zaoszczędzić
Na brak zainteresowania swoimi usługami nie narzeka Expense Reduction Analysts (ERA), firma, która pomaga przedsiębiorcom w optymalizacji kosztów.
– Dzisiaj jest to strategiczny obszar dla wielu przedsiębiorstw. Mogę powiedzieć, że trudny czas gospodarczy nam sprzyja. Inflacja, zerwane łańcuchy dostaw, wojna na Ukrainie spowodowały, że firmy zaczęły poszukiwać oszczędności, dlatego kierują się do nas – mówi Michał Brzemiński, dyrektor ds. spraw rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w ERA.
Ręce pełne pracy
Dla całego zespołu ERA w Europie Centralnej i Wschodniej lata 2021 i 2022 to czas wzmożonej pracy, a jednocześnie największej prosperity.
– Rynek stawia też jednak przed nami sporo wyzwań – nie ukrywa Michał Brzemiński.
Dodaje, że największe z nich to praca z obszarami kosztowymi dotkniętymi szokami podażowymi oraz kryzys energetyczny.
Jego zdaniem, pomimo tego moment na zakładanie franczyzy konsultingowej Expense Reduction Analyst jest dobry.
– Liczy się jednak przede wszystkim jakość, którą wypracowywaliśmy przez 30 lat. ERA jest dzięki temu odporna na kryzysy gospodarcze – zapewnia Michał Brzemiński.
W tym roku firma chce rozwijać swoją strukturę, ale przede wszystkim skupia się na aktualnych działaniach, w których realnie pomaga firmom i wdraża w nich projekty optymalizacyjne.
– Ważne jest dla nas, żeby klienci byli zadowoleni z naszych usług i dzięki nim wprowadzali nowoczesne rozwiązania redukcji kosztów operacyjnych. Prowadzimy także wiele rozmów z potencjalnymi klientami, którym moglibyśmy pomoc w optymalizacji bazy kosztowej. Z drugiej strony, ważny jest dla nas rozwój struktur o wykwalifikowanych partnerów - franczyzobiorców, którzy wniosą wartość do naszej organizacji i będą angażować się w realizowane przez nas projekty – mówi Michał Brzemiński.
Skomplikowany proces
Partnerami ERA zostają wyłącznie osoby z dużym doświadczeniem biznesowym. Muszą mieć co najmniej 15 lat doświadczenia jako menedżerowie wyższego szczebla i wiedzieć, jak funkcjonują firmy, jak im pomagać oraz dysponować swoją ekspertyzą z danego obszaru kosztowego.
– Sam proces wejścia do sieci jest złożony i wielopoziomowy. Wprowadzając nową osobę, przekazujemy jej 30-letnie know-kow 10-etapowej metodologii oraz szkolimy za pomocą doświadczonych praktyków z ERA – wyjaśnia Michał Brzemiński.
Kwota inwestycji związana z zakupem licencji franczyzowej ERA wynosi 39,9 tys. euro. Potem partnerzy są zobowiązani do uiszczania 20 proc. miesięcznej opłaty od przychodu oraz 3 proc. opłaty marketingowej. ERA w trakcie współpracy pomaga im we wszystkim, ale to franczyzobiorcy podpisują umowy ze swoimi klientami i są odpowiedzialni za działania u nich.
Partnerzy pracują głównie zdalnie, wiec nie wymagany jest lokal. W tym roku do ERA powinno dołączyć dwóch nowych partnerów. To, ile można zarobić, zależy od zaangażowania, doświadczenia i pracowitości. Partnerzy korzystają ze swojego doświadczenia i mogą samodzielnie kreować rytm pracy.
– Rekordziści potrafią zarobić kilka milionów euro rocznie. Skupiamy się natym, aby przychody naszych partnerów osiągały sumy powyżej 1 mln euro rocznie – dodaje Michał Brzemiński.
WIZYTÓWKA EXPENSE REDUSTION ANALYSTS
Firma zajmująca się optymalizacją kosztów dla biznesu.
- 10 franczyzobiorców
- koszt licencji 39,9 tys. euro
Michał Brzemiński, dyrektor ds. spraw rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w ERA. / "Skupiamy się na tym, aby przychody naszych partnerów osiągały sumy powyżej 1 mln euro rocznie."
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...