Zarabiamy na nalewanych perfumach
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Marka ma w ofercie w sumie ok. 200 zapachów. Klienci kupują je we flakonikach, których pojemność zaczyna się już od 12 mililitrów.
– Nasze perfumy są odpowiednikami zapachów znanych marek. Mają równie dobrą jakość, a są wielokrotnie tańsze. W czasach, gdy wiele osób szuka oszczędności, nasza oferta jest tym bardziej atrakcyjna dla klientów – podkreśla Jarosław Wójcicki, regionalny kierownik ds. sprzedaży Refan Polska.
Możliwości współpracy
Refan ma obecnie ok. 130 punktów, wszystkie działają na zasadzie franczyzy. Franczyzodawca dopuszcza, aby w perfumeriach działających pod jego logo licencjobiorcy sprzedawali też inny asortyment, np. biżuterię czy galanterię skórzaną. Nie mogą to być tylko produkty bezpośrednio konkurencyjne, czyli inne perfumy nalewane. W galeriach perfumerie Refan działają jako wyspy handlowe, a w lokalizacjach przyulicznych w formacie sklepów stacjonarnych.
Marka chętnie nawiązuje też współpracę ze punktami z pokrewnych lub innych branż, umożliwiając im poszerzenie oferty o nalewane perfumy. Mogą to być np. sklepy z odzieżą, kosmetykami, jubilerskie, a nawet salony kosmetyczne.
– Wystarczy, że właściciel wygospodaruje kilka półek, albo my wstawimy mu regał na nasze perfumy – tłumaczy Jarosław Wójcicki. – To świetna okazja na wykorzystanie miejsca, które np. do tej pory pozostawało niezagospodarowane.
W takim przypadku na inwestycję wystarczy już 9,5 tys. zł netto. Ta kwota przeznaczana jest m.in. na perfumy, butelki, amfory, sprzęt do nalewania, testery, opakowania.
– Zwrot z inwestycji może w tym przypadku nastąpić już po 2-4 miesiącach – dodaje Jarosław Wójcicki.
W przypadku wyspy handlowej czy otwierania pełnowymiarowej perfumerii inwestycja natomiast jest kalkulowana indywidualnie.
Spotkanie informacyjne
Franczyzobiorcy mogą wybrać pakiet zapachów do sprzedaży. Franczyzodawca rekomenduje, aby było to minimum 40 zapachów, które można uzupełniać w miarę zainteresowania klientów.
– Zawsze przed nawiązaniem współpracy spotykamy się z osobą, która jest zainteresowana naszą franczyzą i dokładnie przedstawiamy zasady tego biznesu – podkreśla Jarosław Wójcicki. – Dajemy próbki naszych perfum, robimy kalkulację przychodów i kosztów. I to na podstawie realnych danych, uzyskanych od kandydata na franczyzobiorcę, czyli np. czynszów obowiązujących w galerii, w której chce otworzyć perfumerię. I zawsze takie spotkanie odbywa się osobiście.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Sieć perfumerii z rozlewanymi perfumami
- ok. 130 punktów
- min. inwestycja 9,5 tys. zł netto
- czas zwrotu 2-4 miesiące
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...