Rynek sprzyja przedsiębiorczym
Czy franczyza bankowa to ciągle dobry biznes?
Oczywiście, ale pod pewnymi warunkami. Bankowy biznes na licencji bardzo ewoluował przez ostatnie lata. Optymalnym rozwiązaniem z punktu widzenia franczyzy jest dzisiaj bank uniwersalny, w którym przychodowość budowana jest na kilku segmentach: kredytach gotówkowych, kontach osobistych, hipotece, produktach dla firm. Nowoczesna franczyza bankowa musi stać na kilku biznesowych nogach. Takie podejście pozwala franczyzobiorcy zbudować bezpieczny i stabilny biznes. Dzisiaj rynek mówi „sprawdzam” i poddaje bolesnej weryfikacji systemy monoproduktowe, zakotwiczone w segmencie consumer finance. Widać, kto przez lata inwestował w budowanie relacji z klientami, a kto opierał swój biznes na pojedynczej sprzedaży.
Jakie zaangażowanie musi włożyć w ten biznes franczyzobiorca?
Możliwie duże. Osobiste zaangażowanie zawsze było jednym z podstawowych warunków sukcesu w bankowej franczyzie. Niekoniecznie oznacza to pracę w charakterze doradcy, choć niejeden partner Alior Banku razem ze swoimi doradcami pozyskuje i obsługuje klientów. Zaangażowanie partnera to po pierwsze wizja – pomysł na to, jak prowadzić i rozwijać biznes. To również kontakt i praca z zespołem – wyznaczanie celów, motywowanie, wspieranie w ich realizacji oraz weryfikowanie osiągnięć zespołu. Niektórzy przedsiębiorcy z rozrzewnieniem wspominają czasy, w których franczyza bankowa uchodziła za samograj. W mojej ocenie nigdy tak nie było, ale kiedyś przy umiarkowanym zaangażowaniu partnera, taki biznes mógł przynosić satysfakcjonujące wyniki. Dziś franczyzobiorca powinien być jeszcze bliżej swojego biznesu, zespołu oraz klientów. Tylko wtedy jego bankowy biznes będzie się rozwijał i coraz lepiej zarabiał.
Czy digital to szansa czy zagrożenie dla bankowej franczyzy?
W Alior Banku przekuwamy go na szansę. Staramy się zaprząc go do pracy na naszą korzyść. Dopasowujemy nasz model franczyzowy tak, by partnerzy mogli maksymalnie korzystać na digitalizacji. W nowych rozwiązaniach uwzględniamy już procesy zdalne i kanały mobilnej obsługi klientów. Dzielimy się również bazą klientów pozyskaną w kanałach cyfrowych i mobilnych. Poza tym mimo rosnącej popularności bankowości elektronicznej i mobilnej, Polacy wciąż chętnie odwiedzają placówki bankowe, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których najczęściej otwierane są placówki franczyzowe. Dlatego chcemy aktywnie rozwijać sieć partnerską, wykorzystując przy tym nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Jak widzi pan rolę franczyzodawcy we franczyzie bankowej?
Działamy w jednym z najbardziej uregulowanych i kontrolowanych sektorów, w środowisku bardzo podatnym na zmiany. Rolą franczyzodawcy w branży finansowej jest zapewnienie w tych warunkach możliwie największej stabilności biznesu partnerów. To możliwe. Kluczem do sukcesu jest bliska współpraca i efektywna komunikacja z partnerami. Franczyzodawca musi wiedzieć wszystko o biznesie, który prowadzi oraz rynku, na którym działa. Musi znać odpowiedzi na pytania, które zadają mu franczyzobiorcy. Powinien też słuchać swoich partnerów, bo to jest wiedza z pierwszej ręki o lokalnych rynkach, potrzebach klientów oraz franczyzobiorców. Z drugiej strony partnerzy powinni czuć, że bank nie tylko daje im franczyzę, ale też razem z nimi ją rozwija. Muszą czuć, że grają w tej samej drużynie. Takie poczucie daje partnerom ciągły przepływ know-how oraz bieżące wsparcie produktowe, technologiczne czy w obszarze sprzedaży.
Czy marka to ważny atut we franczyzie bankowej?
Oczywiście! Dla naszych franczyzobiorców to bardzo ważne, że jesteśmy silnym, stabilnym partnerem, który ma rozpoznawalną markę, odpowiednie zasoby kapitałowe oraz sprawdzone narzędzia do tego, by wspierać swoich partnerów na każdym etapie współpracy. Nasz brand i rozwiązania w połączeniu z ich znajomością lokalnego rynku dają fantastyczną przewagę konkurencyjną.
Notował Marcin Kaleta

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Banki oferują swoim franczyzobiorcom mocne wsparcie i szeroką ofertę produktową. Kto może skorzystać z bankowej licencji?
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Czy bank to dobry biznes? Alior Bank przekonuje, że tak. Model biznesowy zakłada osiągnięcie rentowności w maksymalnie pół roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Zachód Nieruchomości notuje wzrost zainteresowania kupujących zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Franczyzodawca coraz prężniej działa też za granicą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Biuro rachunkowe
Ciekawą ofertę ma https://biurokwazar.pl/
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.