Biznes również dla kobiet
Nowe biuro powstało w Wejherowie, zaś franczyzobiorczyni do niedawna byłą etatową pracownicą firmy. Pracowała jako starszy specjalista ds. kluczowych klientów i franczyza była dla niej naturalnym etapem rozwoju.
– Myślałam o tym bardzo nieśmiało – wspomina. – Odwagi dodała mi prezes zarządu Northgate Logistics, Anna Krzyśko-Vasković, kobieta numer jeden w spedycji. To ona przekonała mnie do franczyzy i powiedziała: „dasz radę”.
Po dwóch miesiącach na swoim, Aneta Schlomm twierdzi, że jest zadowolona. Dziś zatrudnia jednego pracownika, ale wie, że za dwa, trzy miesiące będzie potrzebowała kolejnej osoby, zaś do końca roku chce mieć już trzyosobowy zespół.
Kobieta w spedycji, dlaczego nie?
Aneta Schlomm mówi, że przez kilka lat pracy w spedycji tylko raz spotkała klienta, który nie chciał z nią rozmawiać, ze względu na jej płeć. Owszem, czasem klient bywa zaskoczony, że o transporcie rozmawia z kobietą. Jednak po kilku minutach rozmowy, przekonuje się, że ma do czynienia z fachowcem.
– Ważne jest doświadczenie i kompetencje, nie płeć – mówi Aneta Schlomm. – Posiadam cechy, które są bardzo ważne w pracy spedytora: precyzja, elastyczność, dyspozycyjność i zaradność. Sądzę, że kobiety są nieco bardziej skrupulatne, a to się przydaje w tej pracy – dodaje.
Świat zza biurka
Nie każdy przyszły właściciel biura spedycyjnego wie, że nie będzie musiał inwestować we flotę ciężarówek. Ten biznes nie polega bowiem na samodzielnym świadczeniu usług spedycyjnych, ale na ich organizacji z pomocą wyselekcjonowanych i zweryfikowanych podwykonawców. Głównym wydatkiem i jednym z pierwszych zadań franczyzobiorcy będzie wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników. Do codziennych zadań partnera należy przestrzeganie standardów firmy, budowanie portfela klientów poprzez nawiązywanie relacji handlowych, aktywna sprzedaż ubezpieczeń oraz pozyskiwanie przewoźników. Franczyzobiorca oraz jego zespół przygotowują też oferty, wyceny i kalkulacje frachtów. Po stronie franczyzodawcy pozostają rozliczenia z klientami oraz przewoźnikami, ubezpieczenie należności handlowych. Firma udostępnia również swoim partnerom bazy danych, z których mogą czerpać kontakty do działań sprzedażowych.
WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS
Sieć biur spedycyjnych.
- liczba placówek własnych: 6
- liczba placówek franczyzowych: 6

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...