Salon optyczny na licencji
Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku, a od dwóch lat udziela licencji na biznes franczyzobiorcom. Na koniec września sieć liczyła 80 salonów optycznych, z czego 10 we franczyzie.
– Do końca roku chcemy podwoić liczbę salonów franczyzowych i uwijamy się z otwarciami i szkoleniami naszych partnerów, aby ten cel zrealizować – mówi Karol Kożusznik, członek zarządu, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
Jak wygląda koniunktura w branży optycznej?
– Widzimy, jak znacząca dla klienta jest obecnie cena, w połączeniu z jakością produktu – zauważa Karol Kożusznik. – Pracując na twardych liczbach możemy jednak powiedzieć, że liczba wejść do salonów Kodano Optyk nie maleje. Mamy najniższe ceny na rynku i staramy się je utrzymać, nie oszczędzając na jakości.
Franczyzodawca pomoże
Ten rok sieć Kodano Optyk chce zamknąć liczbą 90 salonów. Cel na 2024 rok to kolejne 30 placówek franczyzowych, plus otwarcia własne.
– Mamy do dyspozycji wiele atrakcyjnych lokalizacji na już – zapewnia Karol Kożusznik. – Salony zamierzamy otwierać w miejscach, gdzie naszym zdaniem niedoszacowana jest oferta optyczna, wcale jej nie ma lub tam, gdzie jesteśmy przekonani, że wygramy walkę z obecną konkurencją.
Optymalna wielkość salonu to ok. 35-60 m2. Na takiej powierzchni zmieści się ekspozycja oprawek (dla dorosłych i dla dzieci), okularów przeciwsłonecznych oraz gabinet badań. Do sieci Kodano Optyk mogą dołączyć już istniejące salony optyczne, które chcą zmienić szyld. Koszt rebrandingu zaczyna się od 80 tys. zł netto. Natomiast w przypadku otwierania salonu od postaw, maksymalna kwota, jaka może być potrzebna to ok. 250 tys. zł netto. Zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe, pierwsze zatowarowanie oraz remont.
– Jako franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla naszych partnerów – zapewnia Konrad Kuska, specjalista ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk. – Mogą też korzystać z leasingu, w uzyskaniu którego oczywiście pomagamy
Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji i negocjacji warunków najmu, przygotowuje projekt salonu. Oferuje również pełen pakiet szkoleń i przygotowuje duży event na otwarcie.
– Salon zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali naszej marki – podkreśla Konrad Kuska. – Zapewniamy nowoczesną szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań. Przez ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie.
W trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego.
Marża gwarantowana
Wśród franczyzobiorców Kodano Optyk są zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i takie, które pracowały w zupełnie innych zawodach, np. bankowcy, nauczyciele czy nawet żołnierze.
– Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze – wyjaśnia Konrad Kuska.
Idealnym rozwiązaniem jest, jeśli franczyzobiorca osobiście angażuje się w prowadzenie salonu, natomiast koncept dopuszcza też ewentualność, że będą tylko inwestorami. W takiej sytuacji jednak franczyzobiorca musi przejść odpowiednie szkolenia, które pomogą mu poznać branżę i wyznaczyć kierownika, który będzie zarządzał salonem.
– Jako franczyzodawca zapewniamy naszym partnerom umowną gwarancję marży ze sprzedaży, na poziomie minimum 60 proc., co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes – podkreśla Konrad Kuska. – Każda zainwestowana w towar złotówka powinna przynieść minimum 2,50 zł, a średnio mówimy tutaj o 4-5 zł.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 90 salonów
- inwestycja min. 80 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 800 zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
W sobotę, 8 czerwca 2024 roku, w malowniczo położonym hotelu Warszawianka nad Zegrzem, odbyła się uroczysta gala z okazji otwarcia 100. lokalu sieci Kodano Optyk.
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...