Plan na ten rok / Ten rok sieć Kodano Optyk chce zamknąć liczbą 90 salonów.
Środa
25.10.2023
Kodano Optyk chce do końca roku podwoić liczbę salonów franczyzowych.
 

Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku, a od dwóch lat udziela licencji na biznes franczyzobiorcom. Na koniec września sieć liczyła 80 salonów optycznych, z czego 10 we franczyzie.

– Do końca roku chcemy podwoić liczbę salonów franczyzowych i uwijamy się z otwarciami i szkoleniami naszych partnerów, aby ten cel zrealizować – mówi Karol Kożusznik, członek zarządu, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.

Jak wygląda koniunktura w branży optycznej?

– Widzimy, jak znacząca dla klienta jest obecnie cena, w połączeniu z jakością produktu – zauważa Karol Kożusznik. – Pracując na twardych liczbach możemy jednak powiedzieć, że liczba wejść do salonów Kodano Optyk nie maleje. Mamy najniższe ceny na rynku i staramy się je utrzymać, nie oszczędzając na jakości.

Franczyzodawca pomoże

Ten rok sieć Kodano Optyk chce zamknąć liczbą 90 salonów. Cel na 2024 rok to kolejne 30 placówek franczyzowych, plus otwarcia własne.

– Mamy do dyspozycji wiele atrakcyjnych lokalizacji na już – zapewnia Karol Kożusznik. – Salony zamierzamy otwierać w miejscach, gdzie naszym zdaniem niedoszacowana jest oferta optyczna, wcale jej nie ma lub tam, gdzie jesteśmy przekonani, że wygramy walkę z obecną konkurencją.

Optymalna wielkość salonu to ok. 35-60 m2. Na takiej powierzchni zmieści się ekspozycja oprawek (dla dorosłych i dla dzieci), okularów przeciwsłonecznych oraz gabinet badań. Do sieci Kodano Optyk mogą dołączyć już istniejące salony optyczne, które chcą zmienić szyld. Koszt rebrandingu zaczyna się od 80 tys. zł netto. Natomiast w przypadku otwierania salonu od postaw, maksymalna kwota, jaka może być potrzebna to ok. 250 tys. zł netto. Zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe, pierwsze zatowarowanie oraz remont.

– Jako franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla naszych partnerów – zapewnia Konrad Kuska, specjalista ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk. – Mogą też korzystać z leasingu, w uzyskaniu którego oczywiście pomagamy

Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji i negocjacji warunków najmu, przygotowuje projekt salonu. Oferuje również pełen pakiet szkoleń i przygotowuje duży event na otwarcie.

– Salon zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali naszej marki – podkreśla Konrad Kuska. – Zapewniamy nowoczesną szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań. Przez ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie.

W trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego.

Marża gwarantowana

Wśród franczyzobiorców Kodano Optyk są zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i takie, które pracowały w zupełnie innych zawodach, np. bankowcy, nauczyciele czy nawet żołnierze.

– Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze – wyjaśnia Konrad Kuska.

Idealnym rozwiązaniem jest, jeśli franczyzobiorca osobiście angażuje się w prowadzenie salonu, natomiast koncept dopuszcza też ewentualność, że będą tylko inwestorami. W takiej sytuacji jednak franczyzobiorca musi przejść odpowiednie szkolenia, które pomogą mu poznać branżę i wyznaczyć kierownika, który będzie zarządzał salonem.

– Jako franczyzodawca zapewniamy naszym partnerom umowną gwarancję marży ze sprzedaży, na poziomie minimum 60 proc., co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes – podkreśla Konrad Kuska. – Każda zainwestowana w towar złotówka powinna przynieść minimum 2,50 zł, a średnio mówimy tutaj o 4-5 zł.

 

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 90 salonów
  • inwestycja min. 80 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa 800

Karol Kożusznik, członek zarządu, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk: / Pracując na twardych liczbach możemy powiedzieć, że liczba wejść do salonów Kodano Optyk nie maleje.

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018