WGN selekcjonuje partnerów

Duży udział / WGN każdego roku przeprowadza kilkanaście tysięcy transakcji, co stanowi ok. 2 proc. obrotu całego wolumenu sprzedaży na rynku nieruchomości w Polsce.
Czwartek
12.10.2023
Do WGN spływa kilkadziesiąt zapytań o współpracę, ale firma wybiera z nich tylko dwóch kandydatów miesięcznie. Kto ma szansę na dołączenie do sieci?
 

W grupie WGN działa dzisiaj około 100 biur. Do firmy wciąż dołączają nowi partnerzy, ale zainteresowanie otwieraniem biur pod tym szyldem jest tak duże, że WGN zaczęło mocno selekcjonować kandydatów.
– Musimy wybierać takie osoby, które będą silnymi ogniwami w całej sieci – mówi Leszek Michniak, prezes WGN.

Dodaje, że firma może sobie na taką selekcję pozwolić, bo ma ponad 30-letnie doświadczenie na rynku i stabilną grupę. Każdego roku przeprowadzay kilkanaście tysięcy transakcji, co stanowi ok. 2 proc. obrotu całego wolumenu sprzedaży na rynku nieruchomości w Polsce.

– To jest bardzo dużo. Pracuje u nas ponad 550 agentów, w sumie działa dla nas blisko 650 osób – tłumaczy Leszek Michniak.

Jednym z kryteriów nawiązania współpracy jest wiek kandydata. WGN nie podejmuje rozmów z osobami poniżej 30 roku życia.
– Zależy nam na osobach, które mają odpowiednie doświadczenie życiowe. Zbyt młodym menedżerom często trudno jest się zmobilizować, żeby budować silne zespoły sprzedażowe i zdobyć odpowiednią pozycję wśród swoich współpracowników, niejednokrotnie starszych – tłumaczy Leszek Michniak.

Kolejny warunek to doświadczenie w pracy w usługach.
– Zdecydowanie łatwiej zaufać nam osobom, które sprzedawały już na przykład kredyty albo nieruchomości. W ostatnim czasie dołączyło do nas około 20 osób, które wcześniej pracowały w innych agencjach nieruchomości – mówi Leszek Michniak.

Co miesiąc do centrali WGN spływa około 60 zapytań. WGN wybiera z tej grupy dwie osoby, z którymi podpisuje umowy. Przygotowuje swoich partnerów do pracy w taki sposób, żeby w pierwszych miesiącach od uruchomienia placówek mieli już na koncie pierwsze transakcje. Do tej pory to się udaje.

Nieruchomości premium

 Zdaniem prezesa, chętnych do WGN przyciąga fakt, że Grupa jest stabilna i zajmuje się głównie nieruchomościami premium.
– Mamy największą bazę apartamentów, rezydencji, różnego rodzaju posiadłości, willi oraz nieruchomości inwestycyjno-komercyjnych, takich jak tereny inwestycyjne, kamienice czy biurowce. W przypadku takich nieruchomości wynagrodzenia prowizyjne dla biur są dużo wyższe niż przy sprzedaży mieszkań – mówi Leszek Michniak.

Grupa WGN przeprowadziła już w tym roku (od stycznia do września 2023) rekordową liczbę – ponad 11 tys. transakcji. W ciągu całej swojej historii WGN zrealizował ponad 250 tys. transakcji dla ponad pół miliona klientów.

Zdaniem prezesa WGN ceny nieruchomości mogą się ustabilizować na przełomie tego i przyszłego roku.
 – To oznacza, że ich wzrost miesięcznie będzie na poziomie ok. 1 proc. a wiosną popyt z podażą całkowicie może się zrównoważyć – mówi Leszek Michniak.

Dodaje, że  choć teraz ceny rosną skokowo, to jednak nie wszędzie.
– W niektórych miastach mamy nawet do czynienia z korektami w dół. To jest sygnał, że zbliża się stabilizacja. Wciąż coraz drożej jest w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, ale już we Wrocławiu pojawiła się stagnacja, a w Częstochowie niewielka korekta – mówi Leszek Michniak.

Przyznaje, że bieżący rok jest wyjątkowy pod względem dynamiki rynku. Z taką sytuacją jak teraz nie mieliśmy do czynienia od ponad dwóch dekad. Przy tym głównym motorem napędowym rynku jest Bezpieczny Kredyt 2 proc.
– Nasi klienci realizowali przedwstępne umowy kupna mieszkań i domów, które spełniały kryteria tego kredytu już od kwietnia. A lipiec i sierpień to najbardziej udane miesiące w tym roku. Wrzesień jest spokojniejszy, wolumen sprzedaży nieco wyhamował. Ale zawsze od października do połowy grudnia mamy do czynienia ze wzmożonym ruchem rynku nieruchomości. Wiele osób wraca z wakacji i zaczyna realizować plany zakupu bądź sprzedaży mieszkania lub domu – tłumaczy Leszek Michniak.

WIZYTÓWKA SIECI WGN

Sieć agencji nieruchomości.

  • Liczba oddziałów – prawie 100
  • Opłata startowa – 4,5 tys. zł 
  • Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
  • Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł

Leszek Michniak, prezes WGN / „Nasi potencjalni partnerzy muszą mieć doświadczenie w usługach i być w wieku ponad 30 lat”.
Dominika Pronarska
dziennikarz