Carrefour z ambitnym planem
Przy tym najważniejsza dla marki pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek.
– Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć sklepów własnych. Będą to hiper- i supermarkety – mówi Wojciech Sypień.
Jego zdaniem w Polsce jest jeszcze miejsce na nowe markety.
– Jak pokazują analizy rynkowe, mamy jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe supermarkety, a także sklepu formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że w ostatnim czasie firma pracowała nad rentownością poszczególnych formatów, a także adaptowała swoją strategię i asortyment do aktualnych potrzeb klientów, mocno dotkniętych wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia.
Carrefour wychodzi ze swoją ofertą franczyzową też do właścicieli sklepów niezrzeszonych. Ponadto firma zapewnia, że nie pozostawia bez pomocy sklepów, którym trudno osiągnąć rentowność. Mogą one liczyć na konkretne wsparcie oraz rozwiązania, które pomogą przetrwać trudne czasy i wyjść na prostą.
– Otwarcie biznesu w modelu franczyzowym z Carrefour, nawet w obecnych, niełatwych warunkach gospodarczych, wydaje się więc rozsądnym krokiem – zachęca Wojciech Sypień.
Kilka formatów do wyboru
Carrefour oferuje tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Dużą uwagę przykłada do standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru, jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Oferuje franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Każdy charakteryzuje się nieco inną inwestycją i warunkami współpracy.
– Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że firmę na rynku wyróżnia to, że kompleksowo analizuje każdą lokalizację, także franczyzową.
– Chcemy, żeby wszystkie nowo otwierane placówki jak najszybciej osiągały rentowność i przynosiły zyski swoim właścicielom – zapewnia Wojciech Sypień.
Dostosowany do potrzeb
W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się różnymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych.
Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto. Kapitał początkowy to 70 tys. zł netto. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 m2, charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Kapitał początkowy to około 120 tys. zł. Z kolei format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 m2, opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł. Jest to oferta skierowana głównie do istniejących już sklepów, gdzie głównym zakresem wsparcia Carrefour jest branding. Średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł.
Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio, wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł. W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych.
– To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy – mówi Wojciech Sypień.
Aktualnie w sieci Carrefour działa ponad 670 sklepów franczyzowych. W samej Warszawie pod szyldem Carrefour Express jest ok. 250 sklepów, 50 supermarketów oraz jeden hipermarket.
WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
- kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tys. zł
- opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów