Kuchnia koreańska we franczyzie
Z analizy specjalizującej się w dostawach jedzenia firmy Wolt wynika, że kuchnia koreańska szturmem wbija się na polski rynek. Liczba zamówień koreańskich dań rok do roku wzrosła w aplikacji Wolt o 81 proc. A to oznacza, że obecnie – wraz z japońskim ramenem – dania koreańskie są zamawiane trzy razy częściej niż te z innych regionów świata.
Fascynacja Polaków kuchnią koreańską jest odzwierciedleniem trendów, które zaobserwować można w innych europejskich krajach. Z danych Wolt wynika, że podobnie jest w Szwecji, gdzie wzrost zamówień dań koreańskich wzrósł o 72 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Wzrost popularności smaków z Korei zauważył też franczyzodawca marek specjalizujących się w kuchni japońskiej – Sushi Kushi i Ramen Shop.
– Kilka lat temu postawiliśmy na ramen i mieliśmy rację. Teraz, obserwując trendy w krajach zachodnich i zainteresowanie Polaków nie tylko kuchnią koreańską, ale też podróżami w ten rejon świata jesteśmy pewni, że nasz nowy koncept, który wprowadzamy na rynek, także świetnie się przyjmie – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop, a teraz także Kiss Kimchi.
Lokal w modułach
Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. Pierwsze lokale prawdopodobnie otworzą się we wrześniu. Franczyzobiorcy mogą zdecydować się na format modułowy. - Taki lokal można postawić dosłownie z dnia na dzień, wystarczy dysponować działka w odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Radosław Szwugier.
Moduły są wyposażone we wszystko, co potrzebne do prowadzenia lokalu gastronomicznego, w tym w klimatyzację. Można je dowolnie dobierać. Powierzchnia zaczyna się od 35 mkw. Jak mówi franczyzodawca, lokale będą stawiać przede wszystkim na dostawy, więc taka powierzchnia w zupełności wystarczy. Latem można na zewnątrz dostawić ogródek gastronomiczny.
– Co istotne, do powierzchni 70 mkw. konstrukcja nie wymaga pozwolenia na budowę, wystarczy zgłoszenie – dodaje Radosław Szwugier. – Mamy partnera, który produkuje dla nas moduły. System modułowy ma wiele przewag nad lokalem stacjonarnym. Choćby taki, że lokal można w razie potrzeby przenieść w inne miejsce. Można go też powiększać, w miarę rozwoju biznesu.
Drugą opcją jest otwarcie klasycznej stacjonarnej restauracji. Ten model jest przeznaczony dla miast do 300 tys. mieszkańców i dla topowych lokalizacji – przy rynkach, głównych deptakach.
– Po pandemii klienci znów wracają do restauracji, lubią usiąść przy stoliku – zauważa Radosław Szwugier. – Dlatego chcemy otwierać teraz także duże lokale, z możliwością organizowania uroczystości rodzinnych, eventów. Niedawno sam otworzyłem taki w Kaliszu, o powierzchni 220 mkw. To połączenie Sushi Kushi i Ramen Shop.
Azjatycki miks
Koszt inwestycji w Kiss Kimchi w formacie modułowym to ok. 5 tys. zł za 1 mkw. Przy stacjonarnej restauracji inwestycja w lokal o powierzchni 80 mkw. to wydatk ok. 350 tys. zł.
– Zawsze szacujemy koszty inwestycji przed podpisaniem umowy najmu lokalu – zapewnia Radosław Szwugier.
Franczyzodawca dostarcza do lokali produkty, które przygotowuje we własnym zakładzie produkcyjnym. Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co znacznie ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań.
– Dzięki temu nie ma też potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanego kucharza, a rynek pracy, jak wiadomo, jest bardzo trudny – dodaje Radosław Szwugier.
Franczyzodawca podkreśla, że wszystkie trzy koncepty można ze sobą łączyć i miksować.
– Zachęcamy naszych franczyzobiorców, aby budowali jak najszerszą ofertę, tworząc takie food markety. Jeden nasz franczyzobiorca już zdecydował się, aby naprzeciwko już istniejącej stacjonarnej restauracji w przyszłym roku postawić modułową – zdradza nasz rozmówca.
WIZYTÓWKA KISS KIMCHI
Lokale z kuchnią koreańską. Koncept należy do tego samego franczyzodawcy, który rozwija też restauracje z kuchnią japońską - Sushi Kushi oraz Ramen Shop by Sushi Kushi.
- 4 lokale w przygotowaniu
- inwestycja w format modułowy – 5 tys. zł za 1 mkw.
- miesięczna opłata franczyzowa 3 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...