VisionOptyk w drodze do setki
Branża optyczna od lat podkreśla, że nie obawia się zawirowań rynkowych.
– Branża optyczna jak mało która jest bardzo stabilna i systematycznie notuje wzrosty sprzedaży. Wynika to z rosnącej świadomości klientów, którzy rozumieją, jak bardzo konieczna jest kontrola i badanie wzroku – zauważa Hubert Reiss, dyrektor ds. rozwoju i wsparcia franczyzy VisionOptyk.
Zaangażowany franczyzobiorca...
VisonOptyk ma 94 salony, a jeszcze w lipcu otwierają się dwa kolejne. Model franczyzowy marki najlepiej sprawdza się w mniejszych miastach. Potrzebny jest lokal w atrakcyjnej lokalizacji, najlepiej w centrum, o powierzchni przynajmniej 40 mkw. Centrala pomaga w ocenie potencjału danego miejsca. Przewidywana suma inwestycji w salon zaczyna się od 100 tys. zł. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia w branży optycznej. Wykwalifikowanych pracowników, jak optometrysta, można zatrudnić.
– Podstawowym warunkiem skutecznego prowadzenia salonu franczyzowego VisionOptyk jest osobiste zaangażowanie, zmysł organizacyjny i inwestycje w rozwój własnego biznesu – wylicza Huert Reiss. – Przyda się też otwartość, ułatwiająca pracę i komunikację z ludźmi. Przy prowadzeniu salonu najważniejsza jest dbałość o klienta. Mam na myśli życzliwą i kompetentną obsługę, zapewnianie profesjonalnego badania oraz oferty produktowej, która jest inspirowana najnowszymi trendami technologicznymi, rynkowymi, ale również modowymi. Pamiętajmy, że okulary to także forma biżuterii. Nasza firma od lat buduje długofalowe relacje z wiodącymi producentami w branży. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy korzystają z atrakcyjnych warunków handlowych na zakup towaru. Jednocześnie dbamy o rozszerzanie oferty. Tylko w 2024 roku do portfolio produktów dostępnych w salonach VisionOptyk dołączyły trzy nowe marki: GUESS, Max Mara i Moloka Eyewear.
… i franczyzodawca
Franczyzodawca obiecuje doradztwo i pomoc na każdym etapie zakładania, a następnie prowadzenia salonu optycznego. Gwarantuje pakiet bezpłatnych szkoleń założycielskich i sprzedażowych, obejmujących praktyczną i teoretyczną wiedzę potrzebną do prowadzenia sklepu. Salony franczyzowe mają dostęp do produktów w konkurencyjnych cenach, wynegocjowanych dla sieci. Centrala pomaga w skompletowaniu zatowarowania, które odpowie na zapotrzebowanie rynku. Franczyzobiorcy korzystają z profesjonalnego programu optycznego do prowadzenia działalności i rejestracji pacjentów na badania wzroku.
– Zapewniamy także stałe wsparcie marketingowe, m.in. materiały do promocji salonu, które umożliwiają realizację skutecznych kampanii reklamowych w sieci oraz w tradycyjnych kanałach komunikacji – dodaje Hubert Reiss.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, zaś miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł netto. A jaka jest dochodowość tego biznesu? Właściciele sieci VisionOptyk szacują, że przy spełnieniu kilku warunków (atrakcyjna lokalizacja, koniunktura rynkowa, zaangażowanie w prowadzenie salonu) inwestycja może przynosić zyski po 6-12 miesiącach działalności.
– Spora część naszych franczyzobiorców traktuje salon VisionOptyk jako swój główny biznes główny. Są też tacy, dla których początkowo było to dodatkowe źródło dochodów, ale z czasem przekształciło się w podstawowe – mówi Hubert Reiss.
WIZYTÓWKA VISIONOPTYK
Sieć salonów optycznych. Rozwija się poprzez franczyzę, od ponad 20 lat. Usługą podstawową w każdym salonie optycznym jest kompleksowe badanie wzroku wykonywane najczęściej przez optometrystę oraz oczywiście dobór okularów i oprawek.
- 94 salony
- inwestycja od 100 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Coraz więcej osób nosi okulary, bo w dobie komputerów i smartfonów wzrok jest nadwyrężony. Dlatego też przybywa salonów optycznych, a skoro popyt nakręca sprzedaż, chętnych do wejścia w ten biznes nie brakuje.
Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...