Przepis na langosze
Langosz to tradycyjne danie węgierskie – placek na bazie mąki i ziemniaków, z różnymi dodatkami. Jest popularny także w Czechach i Słowacji, a od kilku lat walczy też o polskie podniebienia. Także we franczyzie.
– Langos to nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na nowe i oryginalne koncepty street foodowe, które wypełniają niszę na rynku gastronomicznym – mówi Łukasz Przygoda, właściciel franczyzowej marki Langos. – Jako wciąż niszowy produkt na polskim rynku, langosz ma ogromny potencjał, zwłaszcza w miastach, gdzie street food cieszy się dużym zainteresowaniem.
Mobilna franczyza
Obecnie sieć Langos liczy 12 punktów w Polsce, 2 na Słowacji i 1 w Czechach. Celem marki jest rozwój sieci w dużych i małych miastach.
– Obserwujemy rosnący trend migracji osób zamożniejszych do mniejszych miejscowości, gdzie szukają spokojniejszego życia, ale nadal oczekują dostępu do wysokiej jakości usług, w tym ciekawych opcji gastronomicznych – wyjaśnia Łukasz Przygoda. – Langosz to produkt, który idealnie wpisuje się w te oczekiwania. Jest oryginalny, smaczny i przyciąga uwagę swoją unikalnością.
Koncept stawia na punkty w formacie foodtrucków.
– Pozwala to na szybsze osiągnięcie rentowności oraz daje znacznie większą elastyczność w działaniu – podkreśla Łukasz Przygoda. – Mobilność foodtrucków sprawia, że możemy być tam, gdzie są nasi klienci: na wydarzeniach plenerowych, w miejscach o dużym natężeniu ruchu czy nawet w różnych lokalizacjach w ciągu tygodnia.
Foodtrucki też – jak zauważa franczyzodawca – mają znacznie niższy od lokali stacjonarnych koszt inwestycji i pozwalają na jej szybszy zwrot.
Franczyzodawca dostarcza foodtrucki gotowe do pracy, w pełni wyposażone i dostosowane do prowadzenia działalności. Sa przystosowane do pracy w różnych warunkach pogodowych, dzięki czemu biznes może działać cały rok.
– Langosz to produkt, który latem doskonale sprawdza się na festiwalach, wydarzeniach plenerowych i w ruchliwych miejscach turystycznych, a zimą stanowi idealne, sycące i rozgrzewające danie na jarmarkach bożonarodzeniowych, targach czy innych eventach – dodaje Łukasz Przygoda.
Można dwa w jednym
Franczyzobiorcy mogą skorzystać z leasingu (centrala pomaga w jego uzyskaniu), dzięki czemu wkład własny, potrzebny na początek to 10 tys. zł netto. Miesięczna rata leasingowa wynosi ok. 1,7 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 600 zł netto.
– Oferujemy pełne wsparcie dla swoich partnerów biznesowych, od pomocy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, przez szkolenia, aż po wyłączność terytorialną – wylicza Łukasz Przygoda. – W jednym mieście może funkcjonować tylko jeden punkt franczyzowy, co gwarantuje brak konkurencji w ramach sieci i możliwość skalowania działalności jako masterfranczyzobiorca.
Franczyzobiorcy Langos mogą też rozszerzyć biznes, na sezon wiosenno-letni dodając do oferty lody. Ten sam franczyzodawca rozwija bowiem także sieć lodziarni Lody Przygoda.
– To kwestia dokupienia jednej maszyny trzysmakowej, do lodów włoskich lub świderków – wyjaśnia Łukasz Przygoda. – Przyczepa ma miejsce na dodatkowe urządzenie. Koszt wyprodukowania jednego loda to 1 zł, a sprzedaż od 6 zł w górę, co daje wysoką marżę.
Franczyzodawca Langos zapewnia, że licencjobiorcy generują dochody od 10 tys. zł netto w górę. Ostateczny wynik zależy od lokalizacji foodtrucka, zaangażowania franczyzobiorcy oraz jego podejścia do zarządzania punktem.
– Dążymy do tego, aby nasi partnerzy mieli możliwość osiągania wysokich zysków, dlatego oferujemy pełne wsparcie w zakresie wyboru lokalizacji, marketingu oraz zarządzania punktem – zapewnia Łukasz Przygoda.
WIZYTÓWKA MARKI LANGOS
Sieć food trucków z węgierskimi langoszami.
- 12 punktów w Polsce, 2 na Słowacji i 1 w Czechach
- miesięczna opłata franczyzowa 600 zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali