Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
Aleksandra Basendowska na współpracę z Agencją Wirtualną zdecydowała się trzy lata temu.
– Szukałam franczyzy dla siebie i długo nie mogłam trafić na firmę, która spełniałaby moje oczekiwania. Kiedy natknęłam się na Agencję Wirtualną, postanowiłam spróbować. Umowa była przejrzysta, a warunki współpracy bardzo atrakcyjne – opowiada Aleksandra Basendowska.
Pomocna dłoń
Działalność prowadzi w Gdańsku. Całe swoje zawodowe życie pracowała w marketingu i chciała pójść na swoje. Kiedy jednak rozpoczęła współpracę z Agencją Wirtualną, nie rzuciła etatu od razu.
– Pracowałam równocześnie w tych dwóch miejscach, i powoli, małymi kroczkami budowałam swoją markę – mówi Aleksandra Basendowska.
Pierwszych klientów udało jej się zachęcić do współpracy już w pierwszym miesiącu działalności. Z każdym kolejnym przybywało ich więcej, głównie z polecenia. Dzisiaj utrzymuje się tylko z własnej działalności. Nieustająco przybywa jej klientów, a rozpoznawalność jej marki rośnie.
– Cały czas działam w pojedynkę, ale powoli myślę o tym, żeby zatrudnić docelowo dwie albo trzy osoby, które odciążą mnie w codziennej pracy – mówi Aleksandra Basendowska.
Póki co z realizacją zleceń radzi sobie dzięki outsourcingowi. Franczyzodawca zapewnia wiele usług, z których można skorzystać, ale przez te trzy lata franczyzobiorczyni tej marki nawiązała także własne współprace, np. z drukarniami.
– Od samego początku współpraca z Agencją Wirtualną zapewnia mi poczucie bezpieczeństwa. Wiem, że mam wsparcie i mogę liczyć na zespół agencji. Dostaję ważne, branżowe informacje na bieżąco, a w razie jakichkolwiek problemów czy usterek, mogę liczyć na pomoc. Zostałam też odpowiednio przeszkolona i przygotowana do pracy – mówi Aleksandra Basendowska.
Ma klientów, którzy są z nią od samego początku, ale przyciąga także nowych, głównie za sprawą rekomendacji.
– W rozwinięciu firmy na pewno pomogło mi doświadczenie w branży marketingowej i kontakty, które dzięki temu posiadałam – opowiada franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej.
Konkurencja nie śpi
Jej zdaniem w odniesieniu sukcesu w marketingu bardzo pomagają także zdolności interpersonalne. Trzeba być komunikatywnym i kreatywnym. Tym bardziej że marketing to niezwykle konkurencyjna branża.
– Działa na niej mnóstwo profesjonalnych firm, ale także i takich, które nie mają zbyt wielu kompetencji. Te ostatnie mocno popsuły rynek, dlatego o zaufanie klientów nie jest łatwo – mówi Aleksandra Basendowska.
Dodaje jednak, że jak już uda się przekonać firmy do współpracy, to zleceń nie brakuje. Pomimo rozwoju sztucznej inteligencji, wciąż jest wiele obszarów, w których trudno zastąpić człowieka.
– Póki co wspieramy swoje działania rozwiązaniami sztucznej inteligencji, ale nie wyręczamy się nimi. Zdecydowanie AI może naprowadzić na pewne tory, ale wciąż działamy w dużej mierze samodzielnie. Tym bardziej że kopiowanie treści z ChatGPT nie ma, póki co, racji bytu. Czuć i widać gołym okiem, że nie napisał tego człowiek i to nie jest chwytliwe – mówi Aleksanda Basendowska.
Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.
Franczyzobiorcy otrzymują pełne wsparcie: od szkoleń wdrażających, przez dostęp do narzędzi marketingowych i automatyzacji, po pomoc w pozyskiwaniu klientów i prowadzeniu kampanii. Dostają gotowy pakiet: know-how, branding, umowy, materiały promocyjne, a także dostęp do wewnętrznego systemu zarządzania zleceniami
Model sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. W metropoliach istnieje duże zapotrzebowanie na profesjonale usługi marketingowe, ale też firm konkurencyjnych jest wiele. Miesięczna opłata franczyzowa to tylko 500 zł.
WIZYTÓWKA MARKI AGENCJA WIRTUALNA
Agencja Wirtualna świadczy usługi z zakresu marketingu online: tworzenie stron internetowych, kampanie reklamowe, SEO, obsługa social media, automatyzacja marketingu. Franczyzobiorcy prowadzą lokalne agencje, działając pod wspólną marką i korzystając z centralnego know-how.
- Rok założenia: 2013
- Koszt rozpoczęcia działalności: od 19,9 tys. zł
- Miesięczna opłata: 500 zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Partnerzy Agencji Wirtualnej mogą szukać klientów w całym kraju. Jak sobie radzą?
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
Franczyzodawca Agencji Wirtualnej twierdzi, że franczyzobiorcy marki już po dwóch tygodniach od uruchomienia biznesu notują pierwsze zyski.
Pandemia kiedyś się skończy, czego wszyscy nie możemy się już doczekać. Jaki biznes wybrać na postpandemiczne czasy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...