McKiełbasa w fast foodzie

Poniedziałek
28.07.2003
Polacy nie rzucają się na produkty zachodnich sieci gastronomicznych. Liczą za to kalorie, zwracają uwagę na klimat lokalu, jakość obsługi i różnorodność menu.
 

Wielkie sieci restauracji szybkiej obsługi, by nie stracić klientów, dostosowują się do ich nowych wymagań. Czasy bezwarunkowej akceptacji typowych przysmaków z fast foodów minęły raczej bezpowrotnie. Sieci odcinają się od wizerunku lokali z szybkim, tanim jedzeniem. Teraz chcą być „restauracjami na każdą kieszeń”.

- Gdy otwieraliśmy w Polsce pierwszego Mc`Donald`sa, pod naporem tłumu pękały szyby – wspomina dla Businessman Magazine Krzysztof Kłapa, dyrektor komunikacji zewnętrznej McDonald1s Polska. – Dziś wciąż odnotowujemy duże zainteresowanie, a obroty rosną z roku na rok, ale jest to już zasługą naszej strategii marketingowej- dodaje

Ostatnie kilka lat przyniosło przełom w podejściu do żywienia oraz stylu życia. Dziś modne są przysmaki kuchni narodowych i regionalnych, albo etnicznych. Wielkie sieci restauracji musiały zareagować na tak diametralnie zmieniające się potrzeby. W USA McDonald`s wprowadził do menu kilka propozycji typu sałatki czy jogurty. W Polsce nowości w propozycji McDonalda pojawią się już za kilka miesięcy.- Nie mogę na razie zdradzić szczegółów, ale na pewno będzie większy wybór sałatek - mówi dla Businessman Magazine Krzysztof Kłapa. - Restauracje McDonald`s mają mieć też indywidualny klimat – będą w nich wygodniejsze krzesła i oryginalny wystrój – dodaje Kłapa

Tele Pizza rewolucji nie zapowiada – jej „hiszpańskie” pomysły dobrze sprzedają się na naszym rynku. Ale i w tym przypadku oferta dostosowana jest do wymagań polskiego konsumenta. Przykładem może być Pizza Gruba, podawana na grubym cieście. Poza polskimi placówkami żadne na świecie nie serwują tej propozycji.

Do gustów polskich klientów całkowicie dostosowała się Pizza Express, właściciel restauracji San Marzano. - U nas można zamówić makarony gotowane, których nie ma np. w Wilekiej Brytanii, gdzie działa centrala firmy. Klient ma też do wyboru 10 sałatek, a w brytyjskich lokalach tylko dwie – powiedział dla Businessman Magazine, Krzysztof Poznański.

Indywidualne pomysły na lokalny rynek to ważna część strategii marketingowych dużych sieci gastronomicznych. Konkurencja jest duża i mogą jej nie sprostać najwięksi potentaci. W Polsce z gry o miejsce na rynku odpadł m.in. Burger King, Dunkin`Donuts, Domino`s Pizza czy New York City Pizza oraz Taco Bell i Wendy`s.

Z zagranicznymi gigantami próbują konkurować polscy producenci. Tak powstały m.in. sieci Mr Hamburger, Bawimordka i Leśne Runo.

Więcej: Monika Kruszewska, Businessman Magazine, sierpień 2003
Businessman Magazine

POPULARNE NA FORUM

Witam

Witam wszystkich użytkowników. Właśnie dołączyłem do waszego grona.

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Ubezpieczenie samochodu

Orientujecie sie moze gdzie najlepiej bedzie je wykupic?

1 wypowiedzi
ostatnia 15.11.2018
Sklep z odżywkami w Poznaniu

Olimp trzyma poziom, znam ich suple od lat i zawsze się po nich dobrze czuję, czy buduję masę, czy spalam, to zawsze te efekty są przyśpieszone, zdrowe, naturalne....

9 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaka reklama się opłaca?

Teraz wszyscy stawiają na reklamę internetową, profil na FB/Instagramie, a moim zdaniem ważna jest też reklama lokalna, jakaś reklama w gazecie, ulotki czy baner. Moja...

82 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

5 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018
Pozycjonowanie

A czy nie lepiej zaangażować się po prostu w promowanie firmy w social mediach?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Racja na początku warto uzyskać pewną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, otwarcia jej. Między innymi taką wiedzę uzyskałam dzięki tym ekspertom z...

30 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Własna firma to mega wyzwanie i odpowiedzialność. Ja bym nie ryzykowała i nie strzelała w ciemno w razie wątpliwości tylko pierw, trzeba się wszystkiego dowiedzieć. ...

30 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018