Katarzyna i sześciu pucybutów
Pucybut w idealnym wieku
Najlepszy wiek to 34-45 lat. Już są dojrzali, szanują pracę i mają poważny stosunek do życia, a jeszcze nie zaczynają się problemy z kolanami, z kręgosłupem i stawami. Bo tu pracuje się w nieustannym pochyleniu albo na kolanach. Kiedy dopadną ich zwyrodnienia stawów, dyskopatia albo inne choroby zawodowe, będą mieli problem; na razie stać ich tylko na najskromniejsze ubezpieczenie w ZUS-ie. Wybrani spośród kilkudziesięciu kandydatów prowadzą własną działalność gospodarczą w systemie franchisingu, czyli sieci licencyjnej na wzór wielkich międzynarodowych korporacji, takich jak: McDonald´s, Telepizzza czy KFC.
Choć wyposażenie pucybuta profesjonalisty jest tajemnicą handlową sieci, musi kosztować co najmniej trzy tysiące złotych. Samych szczotek jest kilkanaście rodzajów, wszystkie wydziergane ręcznie w najstarszym w Łodzi zakładzie szczotkarskim.
Dobrze zorganizowany pucybut powinien się zmieścić na jednym metrze kwadratowym. Firma Pucybut wynajmuje po metrze powierzchni handlowej w największych galeriach handlowych w Polsce. Jest chyba polskim rekordzistą w powiększaniu sieci sprzedaży - w ciągu półtora roku podwoiła liczbę punktów.
Był koniec wyjątkowo paskudnej jesieni 2002r., kiedy ruszyła sieć Pucybut. 27 listopada 2002r. w Łodzi cztery wielkie trony do czyszczenia butów z łoskotem potoczyły się ulicą Piotrowską. O promocyjnym happeningu napisały lokalne gazety, pokazała go łódzka telewizja - wydawało się, że pomysł chwycił. - Skąd mi przyszedł pomysł na firmę? - szefowa Pucybuta, Katarzyna Sterczewska uśmiecha się zalotnie. - W naszym domu to ja pastowałam buty. Po prostu przeszłam na zawodostwo.
Raj w środku miasta
Wystawianie pucybutów na ulicy okazało się pomyłką marketingową. Miejscem, w którym szkolone do perfekcji metody komunikacji z klientem nareszcie zaczęły działać, okazały się galerie handlowe.
Nie dla kobiet
Katarzyna Sterczewska przyznaje, że stosuje segregację płciową: kobiety nie mają na pracę u niej żadnych szans. - Przekonałam się o tym po nieudanej próbie z jedną panią. Mimo że wkładała w pracę dużo serca, ludzie byli przekonani, że ona żebrze. Zatrzymywali się, żeby wrzucić jej trochę drobnych. Dla wizerunku firmy taka systuacja była katastrofalna, umowę franchisingową trzeba było rozwiązać za porozumieniem stron.
W ogóle kobiety - z wyjątkiem oczywiście szefowej - nijak nie chcą wkomponować się w ten sektor usług. Płeć piękna to nie więcej niż 10 proc. klientów. - Nie wszystkie chodzą w spodniach - tłumaczy "Wysokim Obcasom" ten fenomen pani Kasia. - A pucybut powinien się skupić na butach.
Więcej: Tomasz Lipko, Gazeta Wyborcza, "Wysokie obcasy", 13 listopada, 2004r.PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– Nasza strategia na lata 2024-26 zakłada zwiększenie liczby otwieranych restauracji. Większość z nich będzie franczyzowa – mówi Marek Mikusek z McDonald’s Polska.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.