Kukartka rozwija skrzydła
Kukartka jest siecią sklepów utrzymanych w konwencji gift-shopów, oferujących wszystko co wiąże się z obdarowywaniem. W swojej ofercie ma kartki i karnety pocztowe, kubeczki, maskotki, artykuły szkolne oraz wszelkie niezbędne dodatki do zapakowania prezentu od papieru, przez wstążeczki i inne akcesoria, po ozdobne torby do prezentów. Sklepy świadczą też usługi ozdobnego pakowania prezentów.
Założeniem franczyzodawcy jest stworzenie silnej ogólnokrajowej marki sklepów, które jednoznacznie kojarzyć się będą z artykułami prezentowymi.
- Gdy ktoś poszukiwać będzie upominku na konkretną okazję, powinien pomyśleć, że znajdzie go na pewno w Kukartce. Nasze hasło brzmi „aby kogoś uszczęśliwić” i w naszych sklepach wcielamy je w życie – mówi Dariusz Majewski współzałożyciel firmy. Poza zapleczem własnych produktów (pochodzących z wydawnictwa Passion Cards) takich jak kartki, karnety, torby do prezentów, kubki, Kukartka (Passion Cards) jest również wyłącznym dystrybutorem produktów należących do kolekcji Sheepworld oraz Debbi. Posiada również licencje na sprzedaż seryjnych wydawnictw m.in. Hanadeka, Uli Stein czy Rachael Hale.
W sklepach „Kukartka” do wiodących produktów należą także niezwykle popularne kolekcje Nici i Diddl.
Wszystko według planu
Pierwszy sklep Kukartka powstał w 2000 roku w Poznaniu. Do dzisiaj powstało dziesięć sklepów własnych, a duże zainteresowanie konceptem sprawiło, że w grudniu 2004 roku otwarto pierwszy sklep franczyzowy w Rzeszowie. Drugi sklep w Gdyni został otwarty w pierwszych dniach lutego.
Kukartka ma jasno określony plan budowy sieci, który jest podzielony na dwa etapy. Pierwszy, to rozwój sieci franczyzowej w większych miastach o znaczeniu ponadregionalnym, w których pod uwagę brane będą punkty w najlepszych lokalizacjach, głównie w centrach handlowych, ale również w głównych ciągach ulic handlowych. Natomiast drugi etap zakłada zagęszczenie sieci zarówno w obrębie dużych miast, jak i ekspansję do mniejszych ośrodków o znaczeniu regionalnym.
Liczy się pasja
Koszt otwarcia Kukartki waha się w granicach 50 tys. zł, w tej kwocie mieści się koszt zakupu licencji, mebli i urządzenia lokalu. Wielkość sklepu powinna mieścić się w granicach 20-40 m2, ale od tej zasady dopuszczane są odstępstwa (jeden ze sklepów franczyzowych ma powierzchnię 57 m2). Na zatowarowanie sklepu trzeba dodatkowo przeznaczyć około 50-70 tys. złotych, z tym że na większą część pierwszego zatowarowania franczyzodawca udziela kredytu kupieckiego, o ile franczyzobiorca ustanowi wymagane zabezpieczenia. Od franczyzobiorców nie wymaga się doświadczenia w handlu, ani posiadania lokalu (choć może to okazać się dodatkowym atutem). Najważniejszy jest zapał i osobiste zaangażowanie w prowadzenie Kukartki.
Info: KukartkaPRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Drogerie Natura to biznes z gwarancją wsparcia
/01.10.2025
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...