Będą szkolić na Dolnym Śląsku

Sandler Sales Institute (SSI) postanowił rozwinąć sieć franczyzową w rejonie Dolnego Śląska. Pierwszym krokiem w realizacji tego przedsięwzięcia był zorganizowany 25 kwietnia we Wrocławiu, wspólnie z Dolnośląską Izbą Gospodarczą, otwarty warsztat inspiracyjny. Obecni na nim przedsiębiorcy mogli zapoznać się z metodologią systemu sprzedaży Sandlera oraz poznać możliwości prowadzenia własnej firmy właśnie w oparciu o ten system.
- Istnieje wiele powodów, dzięki którym franczyza Sandlera w naszym regionie może odnieść sukces. To między innymi wzrastająca innowacyjność dolnośląskiej gospodarki, rosnąca liczba małych i średnich przedsiębiorstw, duży udział mikroprzedsiębiorstw w strukturze podmiotów gospodarczych, a także dynamicznie funkcjonujące specjalne strefy ekonomiczne – wylicza Iwona Wielgo, koordynator działu promocji i szkoleń Dolnośląskiej Izby Gospodarczej.
Zdaniem uczestników warsztatu, sprzedawcy posługują się zwykle technikami, które nie zwiększają szansy na sukces, a powodzenie negocjacji sprzedażowych zależy właściwie od samego handlowca, nie od technik, jakie stosuje. Obecnie znalezienie dobrego sprzedawcy jest trudne, dlatego lepiej przeszkolić nowoczesną metodą tych, którzy najlepiej rokują w firmie. To oznacza szansę rozwoju biznesu dla lokalnego partnera Sandler Sales Institute – rosnąca liczba MSP sprawia, że przedsiębiorstwa funkcjonujące na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, muszą coraz bardziej zaskakiwać swoich kontrahentów, klientów. W celu zwiększenia konkurencyjności potrzebują między innymi nowoczesnego know-how sprzedażowego.
- Podejście do sprzedaży zaprezentowane na warsztatach jest interesujące, tym bardziej, że pokazuje sprzedaż od strony klienta. I to w szczególności zasługuje na uwagę – twierdzi Zofia Mędygrał–Płaneta, wieloletni pracownik związany ze sprzedażą a obecnie dyrektor regionalny ds. sprzedaży w Opera Dom Maklerski oraz Opera Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA. - Myślę, że franczyzobiorca na tym rynku powinien posiadać doświadczenie sprzedażowe oraz znać sektor lokalnych przedsiębiorców – właścicieli małych i średnich firm, którzy będą jego klientami. Samo know-how, bez wiedzy, jak funkcjonuje lokalny rynek oraz bez autorytetu na nim nie wystarczy. Franczyza Sandlera to ciekawy pomysł dla osób, które być może zastanawiają się nad kontynuacją swojej kariery w sprzedaży i poszukują rozwiązań, które umożliwią im dalszy rozwój w oparciu o innowacyjne podejście co do zatrudnienia - przekonuje.
- Potencjał finansowy przypadający na jeden regionalny Instytut Sandlera to 2 mln przychodu rocznie przy kosztach uzyskania na maksymalnym poziomie 1,2 mln. Oznacza to możliwość osiągnięcia aż 800 tys. zysku rocznie – mówi Kinga Wojciechowska, business development manager SSI. – Franczyzobiorca może liczyć na nasze wsparcie na początku działalności – w tym 3-6 miesięcy intensywnego treningu, opiekę osobistego coacha oraz udostępnienie wszelkich materiałów szkoleniowych.
Do tej pory według programu Sandlera przeszkolono w naszym kraju około 1000 osób. Poza USA firma obecna jest w 15 krajach, m.in. w Kanadzie, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu, Grecji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, a od 2005 roku – także w Polsce. Do końca ubiegłego roku do międzynarodowej sieci dołączyły również Czechy, Malezja i Wietnam. Obecnie rozwój franczyzy rozpoczyna się w krajach Europy Środkowej, Hiszpanii i Portugalii. SSI działa na całym świecie posiada ponad 210 regionalnych oddziałów współpracujących z mniejszymi przedsiębiorstwami na rynkach lokalnych.
(agaka)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...