Nowe umowy Blue Tax Group
Do 2012 r. Grupa planowała rozwinięcie 400 placówek. Jednak założenia mogą ulec zmianom ze względu na spowolnienie gospodarcze. Grupa stawia na franczyzę, jednak wielu partnerów decyduje się na umowę o współpracę.
- Naszym celem strategicznym jest budowanie sieci franczyzowej, a nie grupy biur współpracujących – zapewnia Mirosław Stanisławski, prezes zarządu Blue Tax Group S.A. - Biura rachunkowe, podatkowe chętniej podpisują z nami umowy o współpracę. Działają wtedy pod własną marką i otrzymują możliwość oferowania swoim klientom usług uzupełniających, których nie mogłyby świadczyć działając samodzielnie. Usługi te realizowane są przez Centra Kompetencyjne Blue Tax Group.
Dlatego Spółka stworzyła model franczyzowy Blue Tax Expert. Zakłada on wyłączenie z umowy usług, które firma franczyzobiorcy świadczyła przed podjęciem współpracy na zasadach dołączenia do Sieci Partnerskiej z Blue Tax Group.
-Jeśli klient, który jest już pośrednikiem finansowym, decyduje się na zakup modelu franczyzowego Blue Tax Expert, wówczas zgadzamy się na wyłączenie usług finansowych (świadczonych przez niego wcześniej) z umowy franczyzowej – wyjaśnia Mirosław Stanisławski. - W takim wypadku oferuje on nasze usługi jako Blue Tax Group, a swoją dotychczasową działalność kontynuuje pod własną marką.
W kwietniu pojawiły się spekulacje o trudnej sytuacji finansowej grupy, spowodowane opóźnieniem w prezentacji sprawozdania za 2008 rok. Zarząd spółki Blue Tax Group S.A. poinformował, że z powodu znacznych zmian w akcjonariacie i radzie nadzorczej doszło do ponownego wyboru biegłego rewidenta. Sprawozdanie ma zostać opublikowane do końca czerwca.
Obecna sytuacja na rynku dotknęła także wielu naszych klientów – mówi prezes Blue Tax. - Nasi kontrahenci odraczają terminy płatności za wykonane przez nas usługi, co m.in. wpływa na naszą kondycję finansową. Spółka przygotowuje się do przetrwania trudnego okresu, by móc kontynuować rozwój w czasach lepszej koniunktury.
Spółka specjalizuje się w doradztwie prawnym, podatkowym, finansowym, kapitałowym i w doradztwie z zakresu pozyskiwania dotacji unijnych. Zawarła do tej pory 14 umów franczyzowych i 67 umów o współpracę z biurami rachunkowymi oraz kancelariami doradztwa podatkowego. Grupa posiada również trzy własne Centra Kompetencyjne. Koszt przystąpienia do sieci wynosi 4-50 tys. zł w zależności od wyboru modelu współpracy franczyzowej.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Życiowa szansa po utracie pracy
/07.11.2025
– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.
Czy klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, nawet gdy firma już wykonała usługę? Sprawa rozpatrywana przez Trybunał Sprawiedliwości UE pokazuje, że ochrona konsumenta ma swoje granice.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...