Wrzucają piąty bieg
Strategia rozwoju przedstawiona w Dokumencie Informacyjnym zakładała stworzenie sieci 16 oddziałów do końca 2012 roku. Zarząd spółki postanowił skrócić ten czas o jeden rok. Obecnie na terenie kraju działa już osiem oddziałów. Biura Lauren Peso Polska można znaleźć we Wrocławiu, Tychach, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Poznaniu, Opolu i Warszawie.
Kamil Kita, prezes zarządu Lauren Peso Polska opowiada: - Początkowo program franczyzowy naszej firmy rozpisany był na 3 lata. Trzeba dodać, że system franczyzowy to dość specyficzny sposób rozwoju, który na polskim rynku dopiero raczkuje. Określone w naszym Dokumencie Informacyjnym założenia i tak wydawały się optymistyczne. Ten rok pokazał nam jednak, że pojawia się coraz większe zainteresowanie współpracą. Mamy obecnie więcej zgłoszeń i zapytań niż punktów, które docelowo chcemy otworzyć. Okazało się też, że rozwój dotychczasowych franczyz zaczyna być tak dynamiczny, że to co planowaliśmy zrobić za dwa lata - możemy sfinalizować przynajmniej rok wcześniej.
Dla branży szkoleniowo-doradczej duże znaczenie miało podniesienie się gospodarki po kryzysie ekonomicznym. Kryzys wpłynął silnie na mentalność zarządzających firmami. Uświadomił, że aby stać się konkurencyjnym na rynku, warto inwestować w ludzi, dbać o rozwój kwalifikacji pracowników. Czas kryzysu ukazał, że nowoczesne i innowacyjne firmy są w stanie szybko i skutecznie reagować na zmieniającą się sytuację gospodarczą. Nie jest to możliwe bez dobrze wyszkolonych pracowników i kierownictwa ciągle otwartego na nowe rozwiązania.
Rozwijająca się sieć oddziałów Lauren Peso Polska otwiera nowe możliwości przed firmą lecz także wyznacza nowe obowiązki. - Pojawiła się potrzeba stworzenia specjalnego systemu przekazywania informacji między oddziałami, stworzenia kanału komunikacji między dyrektorami regionalnymi oddziałów firmy - mówi Robert Rodak, koordynator sieci franczyzowej LPS. Ponadto regularnie organizujemy spotkania franczyzobiorców, na których podsumowujemy kolejne etapy współpracy. Wspólnie określamy dalszą strategię działania.
Firma Lauren Peso Polska swój system franczyzowy uruchomiła w połowie 2009 roku. Ostatnio otworzyła oddział w województwie opolskim. Spółka przymierza się obecnie do otwarcia kolejnych placówek w województwach małopolskim, zachodniopomorskim, pomorskim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim i podlaskim. LPS w swoich planach rozwojowych ma także wejście na rynki zagraniczne.
![]() |
Okazało się, że rozwój dotychczasowych franczyz zaczyna być tak dynamiczny, że to co planowaliśmy zrobić za dwa lata - możemy sfinalizować przynajmniej rok wcześniej. |
- Trzeba przyznać, że zaciekawienie z zagranicy jest bardzo duże. Z rynku czeskiego i ukraińskiego już dostajemy zapytania, mimo, że nie powzięliśmy jeszcze żadnych prób reklamy na tamtych rynkach - mówi Kamil Kita.
Wiceprezes Zarządu Adrian Tabor dodaje: - Nasz system franczyzowy finansowo i obrotowo spełnił nasze oczekiwania, rozwija się dokładnie wedle założeń. To dowód na to, ze program jest dobrze skonstruowany.
Jak wynika z rozmów, w chorzowskiej centrali firmy zatrudniono więcej koordynatorów i osób potrzebnych do obsłużenia szybkiego wzrostu przychodów i pozyskiwania nowych klientów przez franczyzobiorców. System organizacji spółki został przygotowany na kolejne zmiany.
- Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie - podsumowuje Kamil Kita powtarzając za Peterem Druckerem.
(agaka)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AM AM Kebab zmienia zasady gry
/06.11.2025
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
