Alior Bank wierzy we franczyzę

Istniejący od dwóch lat Alior Bank rozwinął sieć swoich oddziałów partnerskich do 96 w całej Polsce. Przychody zrealizowane we współpracy z partnerami wzrosły w 2010 roku o 18 procent, a także zwiększył się odsetek pozytywnie rozpatrzonych wniosków kredytowych.
– Globalny kryzys miał niebagatelny wpływ na banki w Polsce. Ciężko w niepewnych czasach planować rozwój tak ważnego projektu, jak tworzenie placówek partnerskich. Każda fuzja bądź przejęcie w tej branży zwiększa dodatkowo niepewność wśród partnerów innych banków – mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank. – Jednak przyszłość rozwoju projektów franczyzowych w sektorze bankowym jest według mnie optymistyczna, przede wszystkim ze względu na poprawę koniunktury w tym sektorze. Żaden bank nie zbuduje wystarczającej ilości placówek własnych, a jeśli już, to ogromnym kosztem. Współpraca z zewnętrzną siecią placówek partnerskich to optymalna forma zapewnienia sprzedaży usług i produktów – wyjaśnia Tauber.
Koszt uruchomienia oddziału dla przyszłego partnera wynosi 20-25 tys. zł. Kwota ta nie obejmuje wydatków poniesionych na remont, czy adaptację budowlaną lokalu. Franczyzodawca nie przewidział opłaty wstępnej i bieżącej. Pomaga też finansowo w przygotowaniu każdego punktu, m.in. gwarantuje zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sprzętu i platformy IT, współpracę z oddziałami własnymi banku, szkolenia dla partnerów i pracowników oraz wsparcie specjalnego zespołu analityków do obsługi wniosków kredytowych. Oprócz tego, bank organizuje kampanie marketingowe, a także dostarcza materiały reklamowe oraz pakiety promocyjne. Każda placówka ma możliwość zwrotu poniesionych nakładów na marketing lokalny do wysokości 3 tys. zł rocznie. Działające już punkty osiągają rentowność mniej więcej po 3-8 miesiącach współpracy z bankiem.
– Nie szukamy franczyzobiorców w miejscowościach, gdzie jest już oddział własny banku. Natomiast nie mamy żadnych sztywnych wymagań co do wielkości danego miasta czy gminy. Zawsze wychodzimy z założenia, że partner lokalny przemyślał swoją decyzję i będzie działał tam, gdzie uzna to za opłacalne, my zaś będziemy go w tym wspierać – deklaruje Tauber.
Placówki partnerskie obsługują klientów indywidualnych w obszarze obrotu gotówkowego, zakładania kont osobistych i lokat, oferują produkty kredytowe: pożyczkę gotówkową, limit odnawialny oraz limit w rachunku karty kredytowej.
– Obecne zmiany we współpracy z partnerami dotyczą zwiększania dostępnych w placówkach produktów bankowych. Techniczne zasady współpracy między bankiem, a partnerami pozostają niezmienione, co naszym zdaniem daje bezpieczeństwo biznesowe partnerom – mówi dyrektor ds. rozwoju sieci banku. Docelowo punkty partnerskie mają mieć w swojej ofercie te same produkty i usługi, co oddziały.
Alior Bank to ogólnopolski bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów: detalicznego i biznesowego. Uzyskał rentowność operacyjną w 22. miesiącu działalności, siedem miesięcy wcześniej niż zakładano w biznes planie. Obecnie zatrudnia ponad 3,2 tys. osób.
(mip)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.