Divicom rezygnuje z franczyzy

Divicom zmienia branżę. Właściciel franczyzowej sieci sklepów komputerowych przejął niedawno spółkę Kolgard-Oil, która zajmuje się blendowaniem (czyli mieszaniem z innymi, tańszymi składnikami chemicznymi) paliw i ich dystrybucją, jak też recyklingiem odpadów tworzyw sztucznych. Niecodzienny mariaż ma być dla Divicomu wehikułem, który zawiezie go na zupełnie nowy rynek. Notowana na New Connect spółka zmieni też nazwę – na Genesis Energy.
W związku z nową koncepcją rozwoju firmy zarząd rozważa też wycofanie się z dotychczasowego biznesu. Pod logo Divicomu działa obecnie 40 sklepów franczyzowych, ale Wojciech Sak, prezes spółki, na łamach dziennika "Parkiet" przyznał, że "aby ten biznes był rentowny, sieć powinna liczyć co najmniej 100 placówek”. Deklaracja wydaje się o tyle dziwna, że w 2009 roku jego spółka przekazała zarządzanie siecią firmie Partner Team, która do dziś pozostaje operatorem konceptu. Reakcja jej przedstawicieli na prasowe doniesienia o planach Divicomu skłania do zastanowienia, czy współpraca obu spółek wciąż pozostaje grą w otwarte karty.
- Salonami komputerowymi działającymi pod marką Divicom, na mocy umowy zawartej w dniu 13 lutego 2009 roku pomiędzy Partner Team a Divicom, zarządza Partner Team. W chwili obecnej Partner Team nie planuje ich sprzedaży – powiedział portalowi Franchising.pl Marcin Konieczny, dyrektor ds. PR Partner Team.
Czyżby więc Divicom planował sprzedaż znaku towarowego za plecami operatora? Z prośbą o wyjaśnienie zwróciliśmy się do zarządu Divicomu, zwłaszcza, że z artykułu można wywnioskować, że spółka chce sprzedać sklepy franczyzowe. To niemożliwie, bo te należą przecież do przedsiębiorców zrzeszonych w sieci.
- Niestety, informacje opublikowane w artykule w "Parkiecie" są niepełne i mogą prowadzić do mylnych wniosków. Odnośnie sieci sklepów franczyzowych pod brandem Divicom zarząd rozważa możliwość sprzedaży prawa do znaku i włączenia tych sklepów do innej sieci, tak by móc w pełni wykorzystać ich potencjał. Jednocześnie analizujemy możliwości zwiększenia liczby sklepów do ok. 100 - ostateczne decyzje są zależne od otrzymanych ofert i wynegocjowanych warunków współpracy – tłumaczy Wojciech Sak.
Zaznacza też, że sama zmiana nazwy firmy Divicom S.A. na Genesis Energy S.A. nie będzie miała wpływu na funkcjonowanie sieci sklepów pod brandem Divicom. Kwota inwestycji we własny sklep Divicom wynosi w zależności od powierzchni 30-50 tys. zł i obejmuje pierwsze zatowarowanie.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji