Chleb powszedni, reklama niecodzienna
Miało być ekologicznie, tanio i oryginalnie. Takie założenia legły u podstaw koncepcji umieszczania reklam na torbach, w które każdego dnia pakowane są miliony bochenków chleba.
- Pieczywo jest kupowane codziennie, a tego rodzaju forma reklamy nie jest tak agresywna, jak ulotki, reklamy wysyłane drogą elektroniczną czy sprzedaż telefoniczna – tłumaczy Jakub Kopeć, współwłaściciel BK Solutions.
![]() |
Podstawowe zadanie franczyzobiorców BK Solutions polega na pozyskiwaniu klientów i dystrybucji toreb na pieczywo. Ich drukiem, a także przygotowaniem projektu graficznego reklamy (jeśli zażyczy go sobie zleceniodawca), zajmuje się centrala. |
Największym atutem oryginalnego nośnika wydaje się jednak jego cena. Najtańszy moduł powierzchni reklamowej dostępny na torbie na pieczywo kosztuje 329 zł netto.
- Biorąc pod uwagę, że miesięczny nakład toreb wynosi 50 tys. sztuk, to przy takiej cenie koszt dotarcia z reklamą do jednego gospodarstwa domowego nie przekracza 1 grosza. Jest to obecnie najtańsza forma promocji na rynku, a do tego ekologiczna. Dla porównania, za ulotkę trzeba zapłacić dziesięciokrotnie więcej – mówi Kopeć.
Podstawowe zadanie franczyzobiorców BK Solutions polega na pozyskiwaniu klientów i dystrybucji toreb na pieczywo. Ich drukiem, a także przygotowaniem projektu graficznego reklamy (jeśli zażyczy go sobie zleceniodawca), zajmuje się centrala. Franczyzodawca negocjuje też warunki współpracy z sieciami handlowymi, do których trafiają reklamowe torebki.
- Spośród największych graczy współpracujemy już m.in. z Biedronką, Intermarché, Carreforuem, Żabką i należącymi do Grupy Eurocash sieciami ABC oraz Delikatesy Centrum – mówi twórca sieci.
Opłata wstępna w sieci wynosi 5 tys. zł. Franczyzobiorca może prowadzić działalność z domu, wówczas oszczędza na najmie i wyposażeniu biura. Dawca licencji pobiera też opłatę miesięczną w wysokości 510 zł.
- Obejmuje ona wydrukowane oferty, umowy, gadżety firmowe, wizytówki, a także wsparcie doradcy biznesowego oraz naszych prawników. Dzięki temu, że posiadamy własne urządzenia do druku na torebkach, partner ma gwarancję najtańszego druku – wylicza Kopeć. - Nie pobieramy natomiast opłat procentowych ani prowizji od obrotu franczyzobiorcy. Wszelkie faktury sprzedażowe trafiają na jego konto.
Matecznikiem BK Solutions jest województwo śląskie, gdzie powstały pierwsze własne jednostki sieci – w Myszkowie, Siewierzu, Zawierciu, Katowicach i Dąbrowie Górniczej. Jak dotąd do konceptu przystąpili franczyzobiorcy z Gdańska, Gdyni i Sopotu, a także partnerzy z Krakowa, Wielunia, Kalisza, Łodzi, Opola, Szczecina i Warszawy. Aktywnie działające placówki posiadamy również za granicą - w Londynie oraz Preston.
- Do końca lipca 2012 roku chcielibyśmy otworzyć 100 placówek franczyzowych – zapowiada Jakub Kopeć.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...