W 2012 roku sieć Selfon ma powiększyć się o 10 punktów.
Czwartek
29.03.2012
W ubiegłym roku Play wydarł konkurentom blisko 2 mln klientów. Pomogli mu dealerzy z sieci Selfon.
 

Operator sieci telefonii komórkowej Play zadebiutował w 2007 roku i dzięki agresywnej polityce cenowej szybko zaczął odbijać klientów trzem pozostałym konkurentom – Orange, Plusowi i T-Mobile. Dane z końca ubiegłego roku pokazują, że 7 na 10 numerów przeniesionych z tych sieci trafiało właśnie do Playa.

Niewątpliwy wkład w szybko rosnące tempo rozwoju operatora miały firmy zajmujące się dystrybucją usług Play'a poprzez sieci salonów dealerskich. Jedną z nich jest Selfon, który w swojej strategii biznesowej wykorzystuje franczyzę. W ramach tworzonej przez niego sieci działa 13 placówek własnych oraz 37 prowadzonych przez partnerów i franczyzobiorców. W tym roku spółka chce dopisać łącznie kolejnych 10 punktów.

- Mając dziś na uwadze dalszy rozwój sieci sprzedaży w postaci nowych salonów należy rozpatrywać możliwość wejścia w jak najlepsze lokalizacje. Ubiegając się o autoryzację nowych salonów bazujemy na aktualizowanej cyklicznie liście wakatów generowanej przez operatora – mówi Małgorzata Furtak, project manager Selfon.

Oznacza to, że przyjmowanie partnerów do sieci Selfon następuje zasadniczo poprzez przekazanie im kluczy do nowopowstałego lokalu.

- Po stronie partnera jest jedynie zatowarowanie salonu, wyposażenie stanowisk pracy oraz odpowiednie zmotywowanie konsultantów do efektywnej pracy - mówi Małgorzata Furtak.

Umiejętne zarządzanie personelem jest w przypadku tego biznesu kluczem do sukcesu. Ponieważ oferta salonów partnerskich Selfon jest z góry narzucona przez Play, partnerzy muszą szukać sposobów, by wyróżniać się spośród innych salonów i zyskiwać sympatię klientów.

- Rzetelna obsługa, kompetentny personel i kompleksowy przekaz informacji wynikający z regulaminów – oto nasze karty przetargowe – mówi Małgorzata Furtak. - Każdemu franczyzobiorcy zostaje przydzielony opiekun, który pokazuje przedsiębiorcom jak nie przeinwestować, zaoszczędzić i finalnie odnieść sukces, czyli zarobić.

Inwestycja we własny punkt Sefon to kwota 50 tys. zł netto, a opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. zł.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018