Rebranding TP wspiera kampania reklamowa wykorzystująca motyw przeprowadzki Serca i Rozumu do Orange.
Czwartek
12.04.2012
Telekomunikacja Polska będzie świadczyć swoje usługi pod szyldem Orange. Operatorzy pozostaną nadal osobnymi spółkami.
 

O zmianie TP na markę Orange mówiło się już od dawna. W końcu, w ostatnich dniach marca zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął decyzję o całkowitym rebrandingu firmy. Do końca czerwca, marką handlową wszystkich świadczonych przez TP usług stanie się Orange. Rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Silna marka Orange ma przełożyć się na poprawę postrzegania usług stacjonarnych TP oraz poprawić jej wyniki finansowe. Oprócz odświeżenia wizerunku, polski operator zyska także dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT (France Telecom). Za wszystko będzie musiał jednak słono zapłacić.

Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. Przy obecnych wynikach finansowych operatora daje to blisko 75 mln zł rocznie. Koszty rebrandingu zobowiązała się pokryć firma Orange Brand Services Limited, spółka zależna od France Telecom.

Telekomunikacja Polska nie rezygnuje ze świadczenia jakichkolwiek usług w związku ze zmianą marki. Wszystkie obowiązujące umowy oraz kwoty w nich zawarte zachowają swoją ważność. Niestety koszty połączenia pomiędzy dwoma sieciami, ze względu na uwarunkowania prawne, będą równe połączeniom z innymi operatorami.

Marka Orange zaistniała w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z oznaczonych nią usług korzystało 216 mln klientów na całym świecie, a jej wartość została oszacowana na 17,6 mld dolarów.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018