Czy własna apteka to wciąż zyskowny biznes? Sprawdź! Otwórz z nami sklep z bielizną, salon jubilerski, stoisko z upominkami, drogerię i portal gastronomiczny. Dowiedz się, ile kosztuje zmiana wizerunku marki. Doradzamy, jak podejmować właściwe decyzje w biznesie i czy samodzielne prowadzenie księgowości się opłaca.
 

We wrześniowym numerze 9/2012 (91)

Raport specjalny

Firma z nową twarzą
Wielu doświadczonych przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy odświeżenie marki nie wyszłoby im na dobre. Rebranding to kosztowny proces, ale silna marka to prawdziwy skarb.

Moim zdaniem

Franczyza społeczna: kto za to zapłaci?
Zawsze, gdy do demokracji dodaje się jakiś przymiotnik, np. ludowa, to taki twór kończy się katastrofą. Podobnie jest z franczyzą.

Pracownik powinien pasować do firmy
Efektywny pracownik, zaraz po unikalnym pomyśle na biznes, jest kluczem do sukcesu firmy. Co zrobić, aby skompletować zespół, który zrealizuje cele biznesowe i pomoże firmie osiągnąć sukces?

Fakty Trendy

InPost rozbije Pocztę Polską od środka
Prywatny operator otworzył ogień na nowym froncie. Przejmuje menedżerów Poczty.

Gino Rossi wstaje z kolan
Najpierw emisja akcji, potem ekspansja w kraju i za granicą. Motorem rozwoju obuwniczej spółki ma być franczyza.

Starbucks w odwrocie
Międzynarodowa sieć kawiarni zamyka lokale w Europie Zachodniej.

Stylista samochodów
Franczyzobiorcy S Plus poprawiają wygląd pojazdów prywatnych i służbowych. Klientami firmy są również komisy samochodowe.

Północ Nieruchomości przekracza czterdziestkę
Pośrednicy otwierają kolejne placówki i notują rekordową wartość transakcji.

W grupie siła
Motoricus chce uruchomić serwis samochodowy w każdym większym mieście w Polsce.

Wędliny w portfelu
Manufaktoria wprowadza na rynek nietypowy projekt franczyzowy: sklep, w którym wędliny przygotowywane są na miejscu.

Nie tylko dla wolnych strzelców
Coworking & Conference Studio otwiera biura dla freelancerów, którzy mają dość samotnej pracy w domu.

Inwazja skończyła się fiaskiem
Sąd nie zmienił zdania, operator sieci InwazjaPC wciąż w upadłości likwidacyjnej.

Inżynier własnego biznesu
Rynek pracy potrzebuje specjalistów, a edukację w tym kierunku najlepiej zacząć od najmłodszych lat. Odpłatne zajęcia z nauk ścisłych to możliwość rozwoju zamiłowania do techniki u dzieci i gwarancja zarobku dla franczyzobiorców firmy Mały Inżynier.

Eksperci dla biznesu
Podczas Targów Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki członkowie Polskiej Organizacji Franczyzodawców podpowiedzą chętnym do założenia biznesu, na co zwracać uwagę w rozmowach z franczyzodawcami.

Koncept w skali mikro
Re/Max wprowadza nowy model współpracy z partnerami.

Stało się

Oszczędzamy od nowa
Nadszedł wrzesień, a wraz z nim szkoła. W tym roku ta instytucjonalna szkoła jest ostro spóźniona, bo solidną lekcję ekonomii Polacy dostali już w wakacje przy okazji lokat w złoto i inwestycji w parabankowe lokaty. Idzie jesień, a wraz z nim tradycyjne miesiące oszczędzania. Czas się odkuć!

Supertemat

Firma na każdą kieszeń
Firmy sprzedające dobra luksusowe znalazły sposób na przetrwanie gorszych czasów – inwestują w mniejsze formaty i tańsze produkty.

Drogerie walczą o klienta
Polski rynek drogeryjny coraz bardziej się konsoliduje. Firmy łączą siły w walce z międzynarodowymi gigantami.

Nie tylko złote czasy
Złotej i srebrnej biżuterii rośnie poważna konkurencja – sklepy z ręcznie robioną oraz sztuczną biżuterią.

Natura się ceni
Polacy coraz chętniej kupują kosmetyki naturalne. Popyt stara się zaspokoić coraz więcej firm franczyzowych.

Firma w prezencie
Sezon na upominki trwa przez cały rok, jednak największe zyski właściciele sklepów notują w okolicach popularnych świąt, takich jak Boże Narodzenie, walentynki czy Dzień Matki.

Przegląd marek franczyzowych z branży kosmetyków, biżuterii i upominków: Anna Pikura, Drogerie A’propos, Drogeria Bliska, Refan, Flormar, Ada Plus, Castel, Diva, Maramba, Yes, Attirance, L’Occitane, Organique, Mydlarnia u Franciszka, Enjoy! oraz Aromanti.

Wzrośnie spadnie

Przepowiednie Doktora Zagłady
Gdy Krzysztof Rybiński niczym diabeł z pudełka wyskakuje w mediach na pierwszy plan, to niechybny znak, że w gospodarce źle się dzieje. Czy jego wyobrażenie Eurogeddonu w końcu się spełni?

Własny Biznes

Agent Żabka
– Dla każdego jest miejsce na rynku, pod warunkiem że ma się jasną strategię i dobrze spozycjonowaną markę. Nie można być wszystkim dla wszystkich – mówi Jacek Roszyk, prezes spółki Żabka Polska.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

440 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja Firma

Pieniędzy jak na lekarstwo
Jeszcze przed kilkoma laty mówiło się, że apteka to biznes odporny na kryzys. I choć sprzedaż leków oparła się zawirowaniom gospodarczym, to musiała się ugiąć pod ciężarem nowych przepisów o refundacji leków.

Towar wyłącznie dla kobiet
Teoretycznie sklep z bielizną może poprowadzić każdy, bez względu na płeć. Praktyka pokazuje jednak, że w tym biznesie górą są kobiety.

Moja e-firma

Pizza z internetu
Twórca PizzaPortal.pl znalazł sposób na przychylność restauratorów i sympatię łakomczuchów. Jego kluczem do sukcesu jest małe urządzenie, które łączy głodnego internautę i gotowego do pracy restauratora.

Biznes Style

Sztuka podejmowania właściwych decyzji
Stoimy przed wyborem, więc musimy podjąć decyzję. Raz przyszłość jawi nam się w czarnych barwach, a innym razem jakbyśmy patrzyli przez różowe okulary. Jak podjąć tę właściwą decyzję i czy musimy to zrobić szybko?

Znana Marka

Receptura na biznes
Krem Nivea przetrwał wojny, realny socjalizm i prywatyzację. Na tradycyjnej recepturze zarabiali Polacy i Niemcy.

Na Prawo Patrz

Umowa to nie wszystko
Nawet profesjonalnie przygotowana umowa franczyzowa nie zabezpieczy w pełni interesów stron.?

ABC Firmy

Księgowość nie taka straszna
Kwestie księgowości w firmie niejednego przedsiębiorcę przyprawiają o dreszcze. Ci, którzy nie czują się na siłach sprostać fakturowaniu i rozliczaniu, mogą powierzyć ten proces zewnętrznej firmie specjalizującej się w tej dziedzinie.

Mój Franchising

Podobno mamy kryzys...
Logo MultiBanku zniknie z szyldów oddziałów bankowych. Zastąpi je mBank. Sebastiana Owczarskiego i innych franczyzobiorców MultiBanku czekają zmiany.

Ballada o życiu, które nie jest bajką
Cokolwiek możesz zrobić, nawet jeśli dopiero zamarzyłeś, że możesz to zrobić, przynajmniej to zacznij. Nam się opłaciło.

Pięta Biznesmęta

Bez pracy nie ma kołaczy
Każdy naród ma inne podejście do zarabiania pieniędzy. Kiedy je poznamy, wówczas nasze kontakty biznesowe nie tylko nabiorą tempa, ale też staną się efektywniejsze.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza terenem Polski:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Wszystkie zamówienia wysyłamy w pierwszy dzień roboczy po potwierdzeniu otrzymania zapłaty. Zamówienia lekkie (do 3 egz.) wysyłamy Pocztą Polską. Zamówienia cięższe (4 lub więcej egz.) wysyłamy kurierem Inpost. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski przez Pocztę Polską to zazwyczaj od 1 do 4 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę Polski to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. UWAGA: w okresie pandemii Poczta Polska może dostarczać przesyłki dłużej, dotyczy to zwłaszcza przesyłek zagranicznych, które mogą podlegać kwarantannie. Również nasze biuro funkcjonuje w ograniczonym zakresie, więc przesyłki mogą być nadawane z opóźnieniem. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK, Google Pay;
  • karty kredytowe: Visa, Mastercard (kredytowe, debetowe, biznesowe, Maestro),
  • przez bankowość internetową: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander;
  • tradycyjny przelew bankowy (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni);
  • zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48225608022.

Dane firmy

PROFIT system sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP: 5222550821, REGON: 016299073, KRS: 183748