Rynek chłonny, ale trudny
Adrian Tabor, wiceprezes zarządu Lauren Peso
Jak opisałby pan koniunkturę panującą obecnie w branży szkoleniowo-doradczej?
Rynek jest nadal bardzo chłonny, jednak informacje z rynków finansowych wpływają na naszych klientów, którzy zachowują ostrożność z wydawaniem pieniędzy w pierwszych dwóch kwartałach. Jak zawsze najlepsze dla naszej branży okazują się dwa ostatnie kwartały roku. To po wakacjach polscy przedsiębiorcy najchętniej inwestują w rozwój swoich pracowników, jesienią odbywa się najwięcej wyjazdów szkoleniowo-integracyjnych, wreszcie zimą wykonuje się w firmach plany budżetowe uwzględniające projekty szkoleniowe.
Czy w okresie wolniejszego wzrostu gospodarczego firmy oszczędzają na kształceniu pracowników?
Ważne znaczenie dla branży szkoleniowo-doradczej ma stopniowe podnoszenie się gospodarki po kryzysie ekonomicznym. Kryzys wpłynął na myślenie osób prowadzących firmy, zarządzających nimi. Menedżerowie, dyrektorzy i prezesi doszli do wniosku, że warto inwestować w ludzi, zwiększać kwalifikacje pracowników - po to, by stać się jeszcze bardziej konkurencyjnym na rynku. Tylko nowoczesne innowacyjne firmy są w stanie szybko i skutecznie reagować na zmieniającą się sytuację gospodarczą. Rynek polski dynamicznie się zmienia, zapotrzebowanie na szkolenia jest jednak wciąż stałe.
Czy idzie za tym również duża konkurencja?
Konkurencja firm szkoleniowych na polskim rynku jest bardzo duża. Wiele firm znika z rynku wraz z ograniczeniem dotacji unijnych na szkolenia. Nasz firma posiada mocną pozycję na rynku. Szkolenia dofinansowywane z funduszy unijnych stanowią jedynie część naszej działalności. Stale rozwijamy się i pozyskujemy klientów w zakresie szkoleń komercyjnych. Niewiele jest firm oferujących tak kompleksowe podejście do klientów. Oprócz biznesowych szkoleń oferujemy naszym klientom także pełne wsparcie doradcze, z zakresu księgowości, prawa itd. Dostrzegliśmy podczas wieloletniej pracy, że często firmy – aby osiągnąć sukces - potrzebują całościowej opieki. Stąd powołanie do życia sieci Norton Kancelarie Finansowe, zajmującej się doradztwem dla klienta detalicznego i biznesowego w sprawach kredytów, inwestycji i ubezpieczeń.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...