Laptop gratis
Hutchinson Institute prowadzi szkolenia językowe dla korporacji, firm i instytucji. Franczyzobiorca może współpracować z centralą w oparciu o jeden z dwóch modeli: Independent (partner pozyskuje klientów i sam prowadzi dla nich szkolenia) i Manager (zajmuje się tylko pozyskiwaniem klientów, nie prowadzi zajęć, szkolenia prowadzą współpracujący z nim lektorzy). Partnerzy firmy prowadzą szkolenia w siedzibie klienta, dlatego nie muszą posiadać typowego biura, co znacznie obniża koszty prowadzenia działalności. Powinien natomiast posiadać samochód, na którym będzie można umieścić logo franczyzodawcy. Istotne jest również wykształcenie wyższe (preferowana filologia angielska) oraz udział w trwającym 3 lub dni szkoleniu w siedzibie centrali. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany odprowadzać opłatę bieżącą w wysokości 10 proc. (w modelu Manager) lub 20 proc. (w modelu Independent) miesięcznego przychodu uzyskanego z tytułu realizacji szkoleń klasycznych. Franczyzodawca twierdzi, że zwrot z inwestycji, około 15 tys. zł, powinien nastąpić po upływie sześciu miesięcy od rozpoczęcia działalności.
- Ostatnie trzy lata w branży edukacyjnej to pasmo nieustających zmian, przejawiających się głównie upadkiem wielu znanych szkół językowych. Jest to wynik przede wszystkim niżu demograficznego i niedostosowania oferty edukacyjnej do zapotrzebowania. My zauważyliśmy ten trend już kilka lat temu, dlatego analizowaliśmy, w jaki sposób poradziły sobie z nim rynki zachodnie – mówi Małgorzata Polzenius, dyrektor zarządzający Hutchinson Institute. – Z przeprowadzonych obserwacji wynikało, że jest zapotrzebowanie na szkolenia językowe o wysokiej specjalizacji i na bardzo wysokim poziomie. Już uczniowie szkół średnich myśląc o dalszej edukacji, są zainteresowani szkoleniami językowymi związanymi z określonymi branżami, np. medycyną, prawem, budownictwem, logistyką, językiem finansów, językiem technicznym. Poza tym firmy, które są naszym kluczowym klientem, również coraz częściej zamawiają szkolenia językowe mocno sprofilowane pod określone stanowisko, dział lub branżę - dodaje.
Firma otworzyła właśnie pierwsze franczyzowe certyfikowane biuro, które mieści się w Szczecinie. Franczyzodawca prowadzi też zaawansowane rozmowy z potencjalnym franczyzobiorcą z Poznania. Partner, z którym Hutchinson Institute podpisze umowę o współpracy do 30 kwietnia 2013, otrzyma voucher na sprzęt komputerowy do biura o wartości 3 tys. zł.
(sm)ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza w edukacji
/16.09.2025
SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
Early Stage rozwija ogólnopolską sieć szkół języka angielskiego w modelu franczyzowym. Własny biznes edukacyjny można tu rozpocząć już od 8 tys. zł – bez opłaty licencyjnej i bez konieczności posiadania lokalu.
Zaczynał jako uczeń, dziś prowadzi własną placówkę edukacyjną. Wiktor Drabczak pokazuje, jak doświadczenie z jednej strony biurka może zaprocentować po drugiej.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Popyt na korepetycje nie zwalnia, więc my przyspieszamy. Otwieramy nowe placówki w Polsce i wychodzimy za granicę – mówią Marta Lewandowska i Leszek Lewandowski, właściciele sieci Galileusz.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...