Wynik do powtórki
W 2012 roku Komex, właściciel sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami dziecięcymi pod marką 5.10.15, uruchomił 49 salonów franczyzowych – w tym roku firma chce powtórzyć ten wynik.
- Zgodnie z przyjętą strategią, nowe sklepy franczyzowe będą powstawać w większości w miejscowościach liczących do 50 tys. mieszkańców. Nie zamykamy się jednak na rozmowy o lokalizacjach znajdujących się w większych miastach – mówi Marek Czupryna, prezes zarządu spółki Komex. - Tylko w ostatnich miesiącach rozpoczęły działalność sklepy m.in. w Jarocinie, Bełchatowie, Jędrzejowie, Oławie, Żarach i Stargardzie Szczecińskim, na drugi kwartał zaplanowaliśmy kolejne otwarcia, m.in. w Łosicach, Kostrzynie nad Odrą, Piastowie oraz Rumi.
Oprócz wspierania partnerów przy nowych otwarciach, firma robi porządki w sieci własnych placówek. Renegocjuje umowy z centrami i galeriami handlowymi, w niektórych przypadkach zmienia lokalizacje salonów.
- Wchodzimy w lata, gdzie część umów najmu trwających 5 lub 10 lat kończy się. Tam gdzie umowa naturalnie wygasa, a nie ma możliwości porozumienia się co do warunków współpracy, podejmujemy decyzję o wyjściu z danego obiektu. Jako 5.10.15 znamy swoją wartość dla centrum handlowego i mamy swoje wymagania. Tam, gdzie podpisywane umowy są zgodne z naszymi oczekiwaniami wprowadzamy nowy koncept sklepu. Tylko w ostatnich miesiącach odnowiliśmy sklepy w znanych warszawskich centrach handlowych: Wileński, Wola Park, Janki – mówi Marek Czupryna.
Firma postawiła również na rozwój poza granicami kraju – w tym roku na celowniku jest rynek rosyjski, gdzie rozwija sieć franczyzową. Pierwszy sklep 5.10.15 działa już w Jakucku, kolejny powstaje w Kaliningradzie. Docelowo w 2013 roku na rynku rosyjskim powstanie 10 salonów z odzieżą 5.10.15.
– Rosyjskie salony nie będą się niczym różnić od polskich odpowiedników: ten sam wystrój, asortyment i przekaz – mówi prezes spółki Komex. - Potencjał rynku rosyjskiego jest ogromny. Liczba naszych placówek za wschodnią granicą będzie rosła. W ciągu kilku lat planujemy stać się tam rozpoznawalnym graczem.
Firma prowadzi również sklep internetowy.
- Rozwijany przez nas nowy kanał dystrybucji online funkcjonuje równie dobrze jak sklepy franczyzowe i notuje znaczący wzrost obrotów rok do roku - mówi Marek Czupryna.
Placówki franczyzowe 5.10.15 działają od 2008 roku (wcześniej Komex otwierał wyłącznie sklepy własne). Obecnie pod logo sieci działa 115 sklepów własnych i 106 franczyzowych. Firma uruchamia placówki własne w galeriach handlowych dużych miast, w miastach do 50 tys. mieszkańców sklepy prowadzą franczyzobiorcy. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. złotych, do tego dochodzi koszt adaptacji lokalu w wysokości ok. 800 zł za m2. Dodatkowo Komex wymaga zabezpieczenia w postaci weksla oraz depozyt zwrotny w wysokości 20 tys zł.
(awh)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...