Franchising z native speakerem
Obecnie działa około 50 punktów British School, uczących blisko 35 tys. studentów. Każdego roku przybywają kolejne dwie, trzy nowe szkoły. Ostatnia z nich powstała w Katowicach, jednak najwięcej funkcjonuje w stolicy. W najbliższych miesiącach planowane jest otwarcie przedszkoli w warszawskiej dzielnicy Wawer i na Białołęce oraz szkoły na Woli.
Kluczem do sukcesu szkoły językowej są jej lektorzy. Native speaker jest droższym pracownikiem, a w szczególności ten z wykształceniem metodycznym. Warto jednak wydać więcej na zagraniczny personel, bo w ten sposób uczniowie poznają żywy język i właściwy akcent.
- W Polsce jest dużo native speakerów, ale mało z wykształceniem metodycznym - mówi Robert Pieczkowski, właściciel Szkoły Języków Obcych British School. - Dlatego możemy ich podzielić na dwie grupy - native speakerzy, którzy przyjeżdżają do naszego kraju na wakacje i tylko prowadzą konwersacje oraz lektorzy z zagranicy z wykształceniem metodycznym, posiadający przygotowanie pedagogiczne, dzięki czemu mogą w pełni poprowadzić zajęcia ucząc jednocześnie zasad gramatyki. W grupach na niższych poziomach wykorzystujemy metodę „Blended Learnig”,gdzie prowadzącym zajęcia jest polski lektor z wykształceniem metodycznym, natomiast speaking prowadzi native speaker, który próbuje „rozgadać” całą grupę.
Preferowaną lokalizacją pod szkołę językową są duże osiedla mieszkaniowe. Przed wyborem konkretnego miejsca należy sprawdzić na mapie miasta rozmieszczenie szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, bo tam jest najwięcej potencjalnych klientów. Nie ma znaczenia na którym piętrze znajduję się szkoła, najważniejsze żeby była winda dla osób niepełnosprawnych. Sala wykładowa nie może być mniejsza niż 20 m2, aby 12 osób miało komfortowe warunki do nauki. Do tego dochodzi jeszcze sekretariat oraz pomieszczenia dla lektorów, w którym mogą przygotować się do lekcji.
- Największą reklamą szkoły językowej jest poczta pantoflowa. Zadowolony klient zawsze zarekomenduje szkołę, która spełnia jego oczekiwania. Inne formy marketingu to roznoszenie ulotek pod drzwi wszystkich okolicznych mieszkańców, organizowanie kampanii w szkołach, rozdawanie ulotek w centrum miasta i w centrach handlowych oraz reklama w lokalnych mediach. Nasze działania marketingowe są skuteczne, czego potwierdzeniem są badania, z których wynika, że skuteczność w kontynuacji nauki kształtuje się na poziomie 76 proc. - dodaje Robert Pieczkowski.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza w edukacji
/16.09.2025
SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
Early Stage rozwija ogólnopolską sieć szkół języka angielskiego w modelu franczyzowym. Własny biznes edukacyjny można tu rozpocząć już od 8 tys. zł – bez opłaty licencyjnej i bez konieczności posiadania lokalu.
Zaczynał jako uczeń, dziś prowadzi własną placówkę edukacyjną. Wiktor Drabczak pokazuje, jak doświadczenie z jednej strony biurka może zaprocentować po drugiej.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Popyt na korepetycje nie zwalnia, więc my przyspieszamy. Otwieramy nowe placówki w Polsce i wychodzimy za granicę – mówią Marta Lewandowska i Leszek Lewandowski, właściciele sieci Galileusz.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...