Teraz jest czas na inwestowanie

Przyglądamy się dochodowości sklepów franczyzowych i wspieramy franczyzobiorców w obniżaniu kosztów, zarządzaniu marżą, sprzedażą i zapasami.
Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu
Czwartek
27.06.2013
Prognozy dwuletnie wskazują na ożywienie sprzedaży już w przyszłym roku – mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu.
 

Jak obecnie wygląda sytuacja na rynku wykończenia wnętrz?
Można powiedzieć, że ziściły się prognozy o spowolnieniu. Wpływ na to miało między innymi wygaśnięcie rządowego programu „rodzina na swoim” oraz zaostrzenie kryteriów przyznawania kredytów hipotecznych. Przekładając to na konkretne wskaźniki, widzimy, że rynek paneli podłogowych skurczył się w I kwartale tego roku o ok. 6 proc.

Jak radzą sobie firmy z tej branży?
Z naszej obserwacji wynika, iż z rynku zniknęło wiele niezrzeszonych lokalnych firm, które bez odpowiedniego know-how i wsparcia silnej marki po prostu zakończyło swoją działalność. Wielu takich przedsiębiorców zgłasza się do nas słusznie zakładając, że w sieci łatwiej walczyć o rynek. W trudnych czasach o wiele też łatwiej znaleźć dobrą lokalizację za czynsz w rozsądnej wysokości. W niektórych miastach obserwujemy nawet 30 proc. spadki stawek. Z punktu widzenia menedżera zarządzającego siecią franczyzową to duża szansa na rozwój DDD Dobre Dla Domu.

Kiedy należy się spodziewać ożywienia?
Prognozy dwuletnie wskazują na ożywienie sprzedaży już w przyszłym roku, zwłaszcza, że ruszy nowy program rządowy wspierający zakup mieszkań. To z pewnością przełoży się na ożywienie w dobrach inwestycyjnych jakimi są podłogi i drzwi. Dla nas to jest czas na inwestowanie, naukę i optymalizację biznesu, aby z nowymi siłami wkroczyć w budzący się rynek.

Jak to robicie?
Przyglądamy się dochodowości sklepów franczyzowych i wspieramy franczyzobiorców w obniżaniu kosztów, zarządzaniu marżą, sprzedażą i zapasami. Wspólnie zastanawiamy się również jak pobudzić sprzedaż na lokalnych rynkach. Dajemy też narzędzia, które umożliwiają wymianę doświadczeń między franczyzobiorcami oraz nieustannie doszkalamy zarówno franczyzobiorców, jak i ich pracowników.

(emka)