Prezentów nie będzie
Spółka Passion Cards, właściciel marki Kukartka, powstała w 1990 roku jako wydawnictwo okolicznościowych kart pocztowych. Popularność sprzedawanych produktów była impulsem, by 10 lat później powstał pierwszy sklep firmowy pod szyldem „Q”. W okresie świetności w sieci Kukartka działało blisko 60 punktów partnerskich, 5 franczyzowych oraz 42 własne. Prowadzenie tych ostatnich okazało się nierentowne, więc właściciel marki podjął decyzję o ich likwidacji.
- Zamknięcie sklepów podyktowane jest kwestiami finansowymi i zmniejszającymi się obrotami sklepów. Przyczyny należy upatrywać w ogólnej sytuacji ekonomicznej – mówi Dariusz Majewski, członek zarządu Passion Card. - W czasach spowolnienia gospodarczego klienci wydają pieniądze na produkty pierwszej potrzeby, a takim nie jest asortyment sklepów Kukartka.
Zarząd tłumaczy, że trudna sytuacja dotknęła wszystkie duże sieci upominkowe w Europie. Brytyjski gigant Clintons z 600 placówek zlikwidował 440. Francuskie SoHo zniknęło z rynku, zbankrutowało Expo działające w krajach Beneluxu, podobnie jak skandynawski Gallerix. Każda z wymienionych sieci liczyła ponad 100 placówek.
Likwidacja sklepów własnych Kukartki nie oznacza jednak, że całkowicie znika ona z rynku. Firma zdecydowała się kontynuować swoją działalność za pomocą sklepu internetowego. Jednocześnie produkty z logo Kukartka będą nadal dostępne w placówkach handlowych na terenie całego kraju, gdyż Passion Cards będzie prowadzić dystrybucję i sprzedaż hurtową.
Na placu boju pozostaną w dalszym ciągu punkty partnerskie i franczyzowe, których marka ma łącznie 45. Przedsiębiorcy, którzy chcą się rozstać z siecią, mogą to zrobić na warunkach zapisanych w umowie franczyzowej. Jednak skoro prowadzenie punktów własnych przestało być opłacalne to dlaczego z franczyzowymi miałoby być inaczej?
- Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna się zmieni, bo bardzo chcielibyśmy, aby sklepy Kukartka wróciły do centrów handlowych - dodaje Dariusz Majewski. - Koncentrujemy się na rozwoju naszego sklepu internetowego, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów. Produkty z logo Kukartka można będzie także dalej nabywać w całej Polsce w punktach detalicznych, nie tylko franczyzowych i partnerskich, ale po prostu w sklepach branżowych i wielu sieciach handlowych.
(boa)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kosmetyki z Francji
/19.11.2024
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Życiowa szansa po utracie pracy
/07.11.2025
– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.
Czy klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, nawet gdy firma już wykonała usługę? Sprawa rozpatrywana przez Trybunał Sprawiedliwości UE pokazuje, że ochrona konsumenta ma swoje granice.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...