Mazowsze w języku html

Przyzwyczailiśmy się, że franczyza to głównie stacjonarne sklepy i placówki usługowe. Tymczasem na licencji można też skutecznie rozwijać e-biznesy, dowodzi tego Beata Sokołowska, pomysłodawczyni serwisu iPowiat.pl.
- Projekt iPowiat.pl powstał 3 lata temu. To wyszukiwarka usług i produktów. Dzięki niej znajdziemy informacje o promocjach i wyprzedażach, bezpłatne ogłoszenia drobne, a także dowiemy się o aktualnych wydarzeniach i imprezach w okolicy. Całość prowadzona jest na poziomie lokalnym i obejmuje ogłoszenia na terenie wybranej dzielnicy lub powiatu – tłumaczy ideę portalu iPowiat.pl jego pomysłodawczyni, Beata Sokołowska. - Dajemy przedsiębiorcom narzędzia umożliwiające kontakt z lokalną społecznością, która dowie się o istnieniu danej firmy i jej ofercie handlowej. Mieszkańcom zaś umożliwiamy znalezienie w jednym miejscu informacji z regionu, który go interesuje.
Portale iPowiat.pl prowadzi na razie czterech franczyzobiorców. W sieci działają też dwie jednostki własne. Wszystkie oddziały swoim zasięgiem obejmują trzy dzielnice Warszawy oraz powiaty: garwoliński, piaseczyński, otwocki, miński i płoński, a niebawem dołączy do nich Mińsk Mazowiecki. W planach na ten rok jest rozwój w kolejnych powiatach woj. mazowieckiego, ale właściciele serwisu chcą w przyszłości rozszerzyć działalność na cały kraj.
- Każdego dnia z rynku globalnego dociera do nas ogrom informacji dotyczących różnych ofert usługowych i handlowych. Przeciętny człowiek gubi się w tym chaosie, dlatego potrzebuje uporządkowanych informacji odnoszących się wyłącznie do najbliższego otoczenia – wyjaśnia Beata Sokołowska. - Większość firm jest zainteresowanych klientem lokalnym. Taki klient może wrócić, bądź polecić usługę sąsiadowi, co nie jest możliwe na poziome globalnym. Dodatkowo, firmy ponoszą niższe koszty pozyskania i utrzymania klienta.
Opłata za przystąpienie do sieci iPowiat.pl wynosi 8 tys. zł. Co miesiąc franczyzobiorca musi też wnosić opłatę licencyjną w wysokości 20-25 proc. obrotu. Prowadzenie portalu iPowiat.pl nie wymaga posiadania lokalu, przyszły franczyzobiorca musi mieć jednak samochód, laptopa z dostępem do internetu oraz telefon komórkowy. W ramach pakietu franczyzowego partner otrzymuje dostęp do pełnego zaplecza technicznego (m.in. utrzymanie serwerów, aktualizacje oprogramowania, czy zarządzanie banerami reklamowymi), przechodzi również cykl szkoleń technicznych dotyczących obsługi portalu. Może również liczyć na wsparcie reklamowe.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...