Freedom chce gonić czołówkę
Paweł Górski porzucił posadę handlowca w korporacji, by poświęcić się budowaniu agencji nieruchomości. Freedom Nieruchomości. W swoją strategię komunikacyjną ma wpisane dość górnolotne hasła: „nowoczesne pośrednictwo”, „zmienianie świata”, „niepowtarzalne doświadczenia”. Czy pod nieco wyświechtanymi sloganami kryje się potencjał, który sprawi, że marka namiesza w branży?
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rynek pośrednictwa w nieruchomościach to trudny kawałek chleba. Ledwie branża zaczęła się wygrzebywać z kryzysowego dołka, to ustawodawca postanowił zderegulować zawód pośrednika. Brak wymogu posiadania licencji do wykonywania zawodu zaostrzył konkurencję w branży. Sprzedażą nieruchomości może zająć się każdy. By wyróżnić się na rynku trzeba mieć jakieś asa w rękawie.
Dyrektor ds. strategii i rozwoju sieci Freedom twierdzi, że jego firma ma po swojej stronie wszelkie atuty.
- Zbudowaliśmy model działania, który się sprawdza. Oparliśmy go o solidny, korporacyjny know-how sprzedażowy. Chcemy wprowadzać nowe standardy na skostniałym rynku – zapowiada Paweł Górski.
Trzeba przyznać, że za słowami idą wyniki. W ciągu czterech lat działalności sieć Freedom doczekała się 2 placówek własnych i 10 franczyzowych. Centrum biznesu znajduje się w mateczniku marki – Olsztynie, gdzie Freedom ma już uznaną pozycję. Jeszcze w 2011 roku pięciu agentów biura wypracowało tam obrót w wysokości ponad 342 tys. zł. W ubiegłym roku obrót 13-osobowego zespołu przekroczył 1 mln zł. Olsztyński oddział w ciągu trzech ostatnich miesięcy podpisał 113 umów na wyłączność, a jego przychód sięgnał ćwierć miliona złotych.
- W tym roku planujemy w Olsztynie realizację planu sprzedaży na poziomie 1,5 mln zł netto, poszerzenie zespołu do 20 doradców oraz podpisanie 400 umów na wyłączność – zapowiada Paweł Górski.
Średnia prowizja wypracowana przez olsztyńską placówkę w 2013 roku wyniosła 5 tys. zł. Na jakie obroty mogą liczyć partnerzy?
- W moim przekonaniu jest realna szansa, by każdy agent w pierwszym roku podpisał minimum 24 umowy na wyłączność i sprzedał ok. 60 proc. nieruchomości – opowiada Górski. - W drugim roku można realnie liczyć na podwojenie liczby zawartych umów. Co do ostatecznego wyniku finansowego to wszystko zależy od wysokości ustalonych w umowach prowizji. Oddział powinien zacząć zarabiać na bieżące koszty już w czwartym miesiącu działalności. „Na pełne obroty” wchodzi zazwyczaj w drugim roku od otwarcia.
Opłata franczyzowa w sieci Freedom jest ustalana indywidualnie i zależy od wielkości miasta. Kwota nie będzie jednak niższa niż 12,5 tys. zł. W jej ramach franczyzobiorca otrzyma podręcznik operacyjny, dokumentację biura nieruchomości, dostęp do bazy wiedzy, wsparcie marketingowe oraz cykl praktycznych szkoleń – zarówno na starcie, jak i w trakcie prowadzenia działalności.
Pośrednikom w sukurs przyjść może poprawiająca się koniunktura, zwłaszcza na rynku wtórnym nieruchomości. Z sondażu przeprowadzonego wśród pośredników Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości wynika, że 53 proc. z nich przeprowadziło więcej transakcji niż w I kwartale 2013 roku. W branży znów może zacząć robić się ciekawie.
Więcej informacji z rynku nieruchomość można znaleźć na portalu LokalnaBiznes.pl
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Sylwia Żynda porzuciła korporację dla franczyzy Freedom Nieruchomości. Jak rozkręciła swój biznes?
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof